Стадіон пивного бренду

17.05.2007

      Не так давно віце-президент ФФУ Борис Воскресенський заявив, що центральний стадіон Запоріжжя, введений в експлуатацію 29 липня 2006 року, — єдина в Україні споруда, що відповідає стандартам УЄФА. Чому ж матчі чемпіонату Європи 2012-го так і не завітають сюди? Основним поясненням є те, що нинішня мерія, «забувши» про намір екс-мера Олександра Поляка подарувати місту стадіон на 50 тисяч місць, у проекті реконструкції «Металурга» «опустила» планку місткості реконструйованої арени до 12 тисяч.

      Запоріжжя долучилося до оголошеного в Україні тендеру міст за право проводити поєдинки європейської першості, однак не могло скласти конкуренції ні містам-переможцям (Києву, Дніпропетровську, Донецьку і Львову), ні «запасним» (Одесі та Харкову). «У Запоріжжі зможуть грати лише молодіжні збірні, бо, за стандартами ФІФА і УЄФА, національні команди повинні виступати лише на стадіонах місткістю не менш як 30 тисяч глядачів», — пояснив ситуацію голова Запорізької обласної федерації футболу Олександр Сергач. Невже спортивні функціонери міста цього досі не знали?.. І чи можна залишати безкарною «непоінформованість», у результаті якої з міської казни хтозна для чого розтринькано сто з лишком мільйонів гривень?

      Наразі відомо, що власники ФК «Металург» Ігор Дворецький, Артур Абдінов і Микола Солдатенков не мають намірів купувати реконструйований стадіон-красень, хоча на ньому, як бачимо, гратиме лише їхня футбольна команда. А нинішній міський голова Євген Карташов публічно засвідчив, що поставлено хрест на обіцянці влади дати сучасній споруді ім'я покійного запорізького мера Поляка, котрий очолював місцеву федерацію футболу і був ініціатором оновлення старенького стадіону. Згідно з підписаною угодою, упродовж 15 років центральний запорізький стадіон називатиметься «Славутич-Арена».

      За це пивний комбінат «Славутич» заплатить 1,9 мільйона доларів. Представники пивоварні акцентують, що 1,6 мільйона буде витрачено безпосередньо на завершення реконструкції стадіону (до речі, в угоді не вказано, коли це буде — ближчим часом чи у 2021 році). На що буде витрачено ще 300 тисяч доларів? У мерії стверджують, ніби на облаштування спортмайданчиків та інші соціальні програми. Хоча всі витрати необхідно буде погоджувати з інвестором. Що від цього матиме «Славутич»? Генеральний директор групи підприємств ВВН в Україні Петро Чернишов зізнався: «Формально ми одержуємо тільки рекламу, а насправді — набагато більше. Ми ж дослідили, як запоріжці люблять футбол і пиво!».

      Тим часом у прес-релізах витрати компанії на розвиток міста зазначені як інвестиції. Примітно й те, що в договорі не виписані зобов'язання міської влади. Невже будуть пільги у випадку приватизації стадіону? Пан Карташов, підписант «соціальної угоди», заперечує: «Договір укладено лише в рамках реклами відповідного пивного бренду, це не крок до зміни форми власності арени. Ми з задоволенням продали б цей стадіон будь-кому іншому, але ж нікому...».