Книжку під подушку

10.12.2003

      Ужгородський книжковий ярмарок видрiзняється тим, що він — єдиний, який відбувається у звичайному обласному центрі, а не в мегаполісі на кшталт Києва, Львова, Харкова чи Одеси. Тим приємніше, що цю досить нелегку роль взяв на себе невеликий Ужгород, підпертий з чотирьох сторін державними кордонами.

      Асоціація творчих жінок Закарпаття «Нова форма» втретє скликає до міста над Ужем видавництва з усієї України. 17—18 грудня «Ужгородський книжковий Миколай» відчинить свої двері з традиційним уже гаслом: «Зроби собі подарунок до Миколая!». З кожним роком ярмарок набирає дедалі більшого розгону і розголосу, посідаючи на Закарпатті місце однієї з найпомітніших культурних подій. Адже, крім виставки-продажу книжок, «Книжковий Миколай» — це ще й зустрічі з відомими письменниками, презентації книжок та видавництв. Якщо минулого року в рамках ярмарку відбулося три вечори, то цьогоріч їх буде 12, а видавничу тусовку прикрасять  В'ячеслав Медвідь, Костянтин Родик, Василь Шкляр, Юрко Винничук, Дмитро Кремінь, Ігор Римарук, Петро Мідянка, Василь Габор.

      Важливим є і єдиний на Закарпатті книжковий конкурс «Мистецтво книги», де видавці змагаються у десяти номінаціях, у тому числі — й за «Найрезонанснішого автора року», «Автора кращої рецензії» та «Кращого ілюстратора». Цікавою є акція «Кращий читач», яку проводить обласна дитяча бібліотека, визначаючи за підсумками року своїх найактивніших відвідувачів.

      Окрім книжкових імпрез, будуть і суто мистецькі події. Так, уже традиційною стала фотовиставка в рамках «Книжкового Миколая». По суті, це чи не єдиний фотовернісаж в Ужгороді протягом року. Цього разу він представлятиме чотирьох авторів і називатиметься лаконічно «Ми».

      Останнім часом підмічено, що закарпатські художниці цікавіші за своїх вусатих колег. Виставка «П'ять» якраз підтверджуватиме цю тезу творчістю Одарки Долгош, Олени Кондратюк, Надії Пономаренко, Людмили Корж-Радько, Наталі Сіми-Павлишин.

      Ну і, звичайно, книжки. Їх буде більше, і ціни на них будуть дешевшими, ніж у крамницях. Попередні ярмарки були цілком успішними з економічного боку. Багато хто продав за два дні більше літератури, ніж за кілька місяців. Майже не було відвідувачів «Книжкового Миколая», які йшли б додому без книжки. Тож гасло «Зроби собі подарунок до Миколая!» виявилося вельми дієвим.