Гроші на бренди — гроші в трубу

01.04.2006

      Доходи ЗМІ від розміщення політичної реклами цього року в чотири-п'ять разів перевищили показники минулої парламентської кампанії. Такi дані рейтингу вартості політреклами партій та блоків, який провела коаліція громадських організацій «Свобода вибору».

      Лідером видатків на передвиборчу рекламу названа Партія регіонів, яка витратила майже 39 мільйонів гривень. На другому місці — Народний блок Литвина. Заплативши за пряму політичну рекламу близько 33,5 млн. грн., «литвинівці» до парламенту так і не пройшли. Майже 31 мільйон становить кошторис політичної реклами блоку «Наша Україна».

      На четвертому місці — партія «Еко +25%», яка не просто «не пройшла», а спромоглася здобути прихильність лише 0,47% виборців. Зате реклама «донецьких екологів» потягнула на 25 млн. грн. без якихось «копійок». Трохи менше викинули грошей у трубу платники за політичну рекламу з партії «Віче» — 16 мільйонів.

      Соціалістична партія і блок «Пора»-ПРП заплатили за різні види політичної реклами майже однаково — понад 8,9 млн. грн., але соратники Олександра Мороза депутатські мандати здобули, а Віталія Кличка — ні.

      Наступні в рейтингу — аж п'ять невдах. Блок «Не так!» — 8,5 млн., партія «Європейська столиця» (та, яка посіла 44-те місце з 0,04%) — 7,15 млн., Український народний блок Костенка і Плюща — майже 5,7 млн., Блок НДП — понад 4,8 млн., Партія зелених — 4 «лимони».

      І лише на тринадцятій позиції в рейтингу від «Свободи вибору», розміщеному на сайті Coalition.org.ua, — Блок Юлії Тимошенко (3,7 млн. грн.). Відповідно, політреклама від БЮТ виявилася найефективнішою. Або ж на цих виборах дієвіші були інші агітаційні заходи.

      Загальна вартість політреклами всіх партій та блоків — майже 221 млн. грн.

      «Свобода вибору» прикинула й загальні витрати на вибори різних партій та блоків — включно з партконференціями, куртками-кепками, агітаційними наметами, витратами на штаби, транспорт, зв'язок тощо. Вони просто вражають. Скажімо, сумарний кошторис «Нашої України» — 131 721 692 «у.о.», на другому місці — Партія регіонів з 121 207 286 доларами. Показник БЮТ — 93 465 614, Народного блоку Литвина — 92 143 228.

      Відтак найдорожче коштували голоси НБЛ.

      На думку одного з авторів моніторингу Ігоря Маркова, такі значні кошти були задіяні через те, що партії розглядали виборчу кампанію скоріше як змагання іміджевих брендів, а не політичних програм та суспільних ідей.

  • У Верховній Раді оголошено перерву

    Після ранкових голосувань щодо програми діяльності уряду та законопроекту про пропорційну виборчу систему відбулося екстрене засідання фракції “Наша Україна”. >>

  • Почати знизу

    Доки український парламент, попри майданні обіцянки, не поспішає саморозпускатися, а ідея загальної децентралізації влади лишається в проектах, політики місцевого рівня вирішили взяти ініціативу в свої руки і почати ділитися досвідом та налагоджувати співпрацю з колегами, не чекаючи вказівок згори. >>

  • Вiдставили до лiкарнi

    Прокурор Черкаського району Руслан Олійник, він же син екс-мера Черкас і відомого народного депутата України Володимира Олійника, нині у реанімації. Туди він потрапив після того, як районну прокуратуру пікетували черкаські активісти, вимагаючи його відставки. >>

  • «УДАР» коліном

    Верховна Рада, котра ніяк не зважиться на «суїцид», помалу викликає гостре роздратування у найбільш палких прихильників дострокових парламентських виборів. Цього тижня із незвичною для себе різкою риторикою виступив депутат від «УДАРу» Павло Розенко, котрий заявив наступне: «УДАР» наполягатиме, щоб на одному з перших засідань через два тижні було все-таки проголосовано постанову (про саморозпуск), яка була підписана трьома політсилами... >>

  • Морозу відріжуть зв'язок,

    Як уже повідомлялося, спікер розпущеного парламенту Олександр Мороз планує скликати 4 вересня сесію ВР. На заваді цьому можуть стати досить цікаві чинники. >>