Де дев’ятий, там і одинадцятий: Варшава виділила трирічну дотацію на фестиваль української музики

19.07.2023
Де дев’ятий, там і одинадцятий: Варшава виділила трирічну дотацію на фестиваль української музики

«Київська камерата» та Роман Ревакович (праворуч) на фестивальній сцені. 2022 рік. (Фото Olga Rainka, надане фондом Pro Musica Viva.)

Уже дев’яті Дні української музики у Варшаві проходитимуть цьогоріч на початку вересня і представлять слухачам три концерти.

 

Традиційно одним із майданчиків є Концертна студія Польського радіо імені Вітольда Лютославського. Там зберуться цього разу поціновувачі української класичної музики двічі.


У концерті 3 вересня, у першому відділенні вражатимуть грою на фортепіано в чотири руки подружжя віртуозів — Олександра Зайцева та Дмитро Таванець. Їхній виконавський дует має назву Kyiv Piano Duo.

 

Звучатимуть, зокрема, «Прадавні гірські танці Верховини» Євгена Станковича, «Фанфари та фуга» Олега Безбородька, «Сумний блюз» та «Канкан зі старої грамофонної плити» Мирослава Скорика. У другому відділенні виконають, серед іншого, «Сюїту in C» Богдани Фроляк та «Танок диявола» Костянтина Віленського.


Твори Миколи Дилецького — у програмі другого фестивального концерту, 5 вересня. Відомий колектив Wroclaw Baroque Ensemble, яким диригуватиме легендарний Анджей Косендяк, представлятимуть дві музичні композиції для 8-голосого хору — «Реквіяльну літургію» та «Воскресний канон».


А вже 10 вересня в Атріумі офісної будівлі гратимуть Вокальний секстет proMODERN та Симфонічний оркестр Вроцлавської філармонії NFM. Диригуватиме Роман Ревакович – ініціатор та організатор Днів української музики у Варшаві.

 

Звучатиме прем’єра Концерту для гобоя з оркестром львівської композиторки Богдани Фроляк. Соло виконуватиме Ігор Лещишин (Вашингтон, США). Ще одна прем’єра — твір «До перемоги» для вокального секстету й оркестру Олени Ільницької. Написаний він на замовлення фонду Pro Musica Viva», чиєю основною акцією в Польщі є, власне, Дні української музики у Варшаві.


«Від 2019-го, від 5-го фестивалю, він перейшов у режим щорічної імпрези завдяки 3-річній дотації, яку Фонд отримав від міста Варшава у 2020-му, — розповідає «Україні молодій Роман Ревакович. — Цього року місто Варшава підтримало фестиваль черговою трирічною дотацією. Тож наша акція має відбутися також у роках 2024—2025. Варто згадати, що третій фестиваль у 2004 році та четвертий у 2008-му відбулися у тісній співпраці з варшавською Національною філармонією завдяки прихильності тодішнього директора Антоні Віта — одного з найвизначніших польських диригентів. Філармонія помістила український репертуар фестивалю у свою репертуарну програмну книжку на сезон 2012/2013, активно промотувала його своїми засобами. Видається, що досі не було в світі подібної акції, де перша музична установа країни так гостинно відкрила б свої концертні зали для української музики».

 

До речі, фонд Pro Musica Viva відзначає цьогоріч ­25-ліття діяльності.


Перші Дні української музики у Варшаві відбулися у грудні 1999 року. Почесний патронат фестивалю тоді надав президент Польщі Алєксандер Кваснєвський. У почесному комітеті погодилися бути посол України в Польщі Дмитро Павличко, воєвода мазовецький Антоні Пєткєвіч, президент Варшави Павел Піскорський, мер Львова Василь Куйбіда, посол до Польського сейму Мирослав Чех та композитор Кшиштоф Пендерецький. В усіх сезонах фестивалю залучене поважне коло виконавців і гостей.