Балетна колаборація. Чому працівників Одеської опери притягують російські митці

19.04.2023
Балетна колаборація. Чому працівників Одеської опери притягують російські митці

Позиція Одеського оперного театру дивує. (Фото з відкритих джерел)

Не стихли ще хвилі інформаційного резонансу та суспільного обурення після скандалу з головним диригентом Одеського оперного театру В’ячеславом Чернухо-Волічем з подальшим його звільненням, як з’явилася інформація про чергову мистецьку колаборацію з росіянами — тепер уже артистів балету цього закладу.

 

Нагадаємо, головний диригент цього державного Національного театру України, який отримує гроші платників податків, був помічений на свіжому спільному фото з тенором та новопризначеним директором Бакинської опери — Юсіфом Ейвазовим, чоловіком підсанкційної російської співачки Анни Нетребко.

 

Це не могло не викликати обурення, коли понад 410 днів точиться повномасштабна російсько-українська війна.


На першій фазі скандалу директорка Одеського оперного Надія Бабіч у своєму коментарі представникам ЗМІ спробувала відтермінувати відповідь: «Давайте він повернеться, тоді будемо розмовляти», але вже наступного дня, 12 квітня, з’явилася інформація, що диригента звільнили.


Тим часом, 18, 20 та 22 квітня у межах оперного фестивалю Opera las Palmas в Іспанії анонсовано показ опери «Джоконда» за участі російських солістів — Романа Бурденка (Маріїнський театр під керівництвом соратника путіна Валерія Гергієва) та Юлії Меннібаєвої (Большой театр рф).

 

І поруч з представниками країни-агресорки на афіші представлені й солісти балету (балетні номери часто є невід’ємною частиною оперних вистав)… Одеського національного академічного театру опери та балету — заслужена артистка України Катерина Кальченко, Катерина Бурдік, Марія Рязанцева, заслужений артист України Сергій Доценко та хореограф Яніна Кисельова, яка належить до керівного складу Одеської опери, адже є заступницею керівника балетного цеху театру.

 

Кричущим фактом виявилася не просто співпраця окремих артистів з України з представниками двох найбільших оперних театрів ерефії, а й «мирне сусідство» в афіші Одеської опери як творчого учасника постановки з резидентами Маріїнки та Большого — флагманів пропагандистського просування культури країни-агресорки, яка з 2014 року веде жорстоку геноцидну війну в Україні.


Як вказує офіційна фейсбук-сторінка фестивалю, про участь російських артистів у виставі було відомо ще в січні цього року.

 

Очевидно, і підготовка одеських артистів до гастролей, як формальна, так і творча, не могла не зайняти деякий час. Абсолютно неймовірним видається, що ця підготовка, оформлення дозволів на виїзд (оскільки в групі є чоловік) могли відбуватися без відома дирекції Одеської опери, безпосередньо Надії Бабіч.


Поза сумнівами, і цього разу буде спроба дирекції театру відмежуватися від чергової ганьби. Найпростіше все списати на приватну ініціативу, до якої театр не має ніякого стосунку.

 

Проте на афіші вказано участь саме театру як юридичної одиниці. Ця інформація протрималася у відкритому доступі кілька місяців. А участь у такому співробітництві особи з фактично керівного складу театру (постановка танців) свідчить про узгодженість на всіх рівнях саме закладу.

 

Тобто відповідальність за дії своїх працівників, як і використання бренду української інституції національного значення як не крути — зона відповідальності керівництва театру. Посаду гендиректора та художнього керівника займає одна особа.

 

Тетяна ЧУГАЄВА