Хмільні щити — на наші голови

15.10.2003
Хмільні щити — на наші голови

      Влада наголошує, що опікується здоров'ям нації та майбутнім дітей, однак дозволяє рекламувати небезпечні алкоголь та тютюн. Партія «Яблуко» вважає норми Закону «Про рекламу» щодо дозволу (в окремих випадках) реклами алкоголю та тютюну яскравим прикладом політики подвійних стандартів.

      Недавно набув чинності Закон «Про рекламу», в якому повністю заборонено рекламувати на телебаченні цигарки та лише вночі дозволено рекламувати міцні напої. Не можна рекламувати цю продукцію на обкладинках журналів, перших та останніх шпальтах газет. Однак реклама тютюну та алкоголю не заборонена на зовнішніх носіях реклами — стендах, щитах, банерах, біг-бордах та інших оригінальних конструкціях.

      Чи впливова реклама алкогольних напоїв та тютюну на подібних носіях? «Яблуко» вважає, що так. Партія «Яблуко» вимагає повністю заборонити рекламу алкоголю та тютюну на будь-яких носіях і в будь-який час. «Яблуко» також звертає увагу влади на те, що вимоги діючого законодавства щодо часткової заборони реклами алкогольних та тютюнових виробів не виконуються.

      Наприклад, норма про те, що зовнішня реклама алкоголю та тютюну дозволена на відстані не менше 300 метрів від дитячих та навчальних закладів, порушується на кожному кроці. Прикладів багато: біля СШ № 58 в районі Центрального автовокзалу в Києві банери з подібною рекламою розташовані ближче, ніж дозволено законом, алкогольно-тютюнова реклама є і на Печерську, біля військового ліцею (колишнє суворовське училище).

      Стенди з такою рекламою можуть знаходитися і на відстані 300 метрів, однак уздовж них може пролягати маршрут багатьох учнів, які щодня йтимуть від зупинки громадського транспорту до школи. Така небезпечна реклама не залишається поза увагою дітей.

      За прикладом не треба йти далеко — в Києві, на проспекті Перемоги, алкогольно-тютюнова реклама на зовнішніх носіях розташована уздовж звичного маршруту учнів престижної спецшколи ім. Т. Г. Шевченка. Тільки поверховий аналіз зовнішньої реклами у столиці свідчить про те, що місцева влада, яка дає дозвіл на розміщення реклами цигарок, міцних напоїв і торгових марок, що їх виготовляють, свідомо ігнорує вимоги законодавства про рекламу. Лише в районі Центрального автовокзалу в Києві більше десятка банерів із рекламою алкоголю та тютюну. На проспекті Перемоги — носіїв подібної реклами більше, як півсотні. В центрі міста — на бульварі Шевченка, Хрещатику — зовнішню рекламу міцних напоїв і цигарок можна побачити кожні п'ятнадцять метрів. А цими вулицями щодня ходять сотні тисяч маленьких киян.

      Якщо у столиці вимоги Закону «Про рекламу» порушують на кожному кроці, то годі казати про регіони.

      Партія «Яблуко» вимагає від Верховної Ради та Президента заборонити рекламу тютюнових виробів та алкогольних напоїв повністю — без застережень, на всіх носіях інформації, як це робиться у цивілізованому світі. Партія «Яблуко» вимагала це у 2001 році і наполягає на цьому зараз. Якщо влада не буде опікуватися здоров'ям нації сьогодні, то завтра ця помилка дорого коштуватиме, повідомляє прес-служба «Яблука».