Як черевик у маслі...

15.10.2003

      Зрозуміти сучасне мистецтво нормальній людині часом складно. Спробуй-но збагни естетичну привабливість виставленого посеред музейної зали пісуару (є така модернова скульптура) або обсмиканого шматка джинсів, заляпаного овечими кізяками (живопис). Вочевидь, не розумілося на тонкощах генія митців епохи постмодерну й подружжя, яке минулого тижня прогулювалося в горах на півночі Швеції. Інакше б ці поважні люди не влаштували такої сенсації з цілком банальної виставки сучасного художника». Щоправда, місце той обрав дещо незвичне, тому парочка й не втнула, що має справу з експозицією.

      А трапилося все так: пішли чоловік із жінкою на полювання. І раптом просто на схилі досить віддаленої від будь-якого населеного пункту гори виявили 140 хаотично розставлених одиниць взуття (тобто 70 розрізнених пар) різних типів — кросівки, черевики, туфлі, босоніжки та що там ще. Але найголовніше, що кожна взуванка була акуратно по вінця напхана... вершковим маслом. Повернувшись додому, заінтриговані шведи розповіли про свою знахідку кореспондентові однієї з місцевих газет, і незабаром всі ЗМІ Швеції написали, розказали й показали сюжети про це «диво».

      А його авторові, судячи з усього, того й треба було, адже коли журналісти  спробували з'ясувати, що за дивак вирішив так розважитися, то хоча й не знайшли винуватця, зате «розкопали» в газетних архівах повідомлення про те, що 1996 року в горах Тибету хтось наштовхнувся на точнісінько таку чудасію, яка виявилася виставкою азіатського художника Ю Сюзеня під назвою «Взуття з маслом». Цікаво, що б робив автор нинішньої «черевичної» експозиції, якби на його шедевр так ніхто й не натрапив? Місце ж бо відлюдне... До речі, влада шведської провінції Ємтланд, де відбувається «виставка», не поділяє художніх поривів її творця. «Якби ми знали, хто це зробив, ми б змусили їх усе тут прибрати», — заявив представник місцевої адміністрації, передає Ananova.