Нова митниця на старті: керівництво Держмитслужби обіцяє покінчити з вакханалією «сірих» імпортерів

11.12.2019
Нова митниця на старті: керівництво Держмитслужби обіцяє покінчити з вакханалією «сірих» імпортерів

Нова митниця працюватиме по-новому чи по-старому? (Фото з сайта newsone.ua.)

З понеділка офіційно розпочала свою роботу оновлена митна служба, яка прийшла на заміну Державної фіскальної служби.

 

Принаймні про це як про неабиякий поступ повідомив очільник Державної митної служби Максим Нефьодов.

 

От тільки чи йдеться про реальні зміни в роботі органу, який традиційно вважається одним iз найкорумпованіших в Україні, чи в даному випадку сталася лише чергова зміна вивіски після зміни влади? 

Вулик розгребе усе за тиждень 

«Це ще тільки початок побудови нового держоргану, який буде справді працювати для платників податків. Але нам вдалося не допустити потрапляння більш ніж 500 найбільш «сумнівних» керманичів до лав нової Держмитслужби, скоротити кількість митниць iз 26 до 16 i забезпечити майже непомітний для користувачів перехід від одного держоргану до іншого.
 
Вже о 00:03 було оформлено першу експортну декларацію на вантаж в Аккермані, який зайшов о 23:49 ще в ДФС. Ну й опівночі був оформлений перший рейс у «Борисполі», — зазначив пан Нефьодов на своїй сторінці у «Фейсбуцi». 
 
За його словами, всю ніч аж до ранку понеділка чат керівництва так званої нової митниці «нагадував вулик». При цьому виконувачі обов’язків керівників митниць об’їжджали митні пости, аби особисто переконатися, що проблем немає. 
 
«У центральному апараті було виведено на роботу групу, яка розбирала всі складні випадки. Я вдячний команді, яка забезпечила цей запуск, ви реально молодці! — не втомлювався дякувати підлеглим керівник Держмитслужби. — Окрема подяка ІТ-департаменту за перекомутацію системи по всій країні та Державній податковій службі за одночасний перевипуск тисяч ЕЦП для наших співробітників».
 
Мовляв, у роботі оновленої служби ще залишаються окремі випадки та точкові питання, які потребують доопрацювання: місця доставки, окремі випадки транзиту, особливості роботи залізниці тощо. Та пан Нефьодов обіцяє, що все це «розгребемо за тиждень». І анонсував конкурси на нові посади в ДМС.
 
Перші партії затриманого товару контрабандистів. 
 
Відомо, що наразі до штату Держмитслужби переведено понад 50% працівників, і цей процес триватиме до кінця року. Водночас упродовж грудня у відомстві стартують конкурси на заміщення вакантних посад. 
 
Нагадаємо, що 15 листопада керівництво Державної митної служби зареєструвало юридичні особи всіх 16 митниць i призначило в.о. для кожної з них. На сторінці нової митниці в соц­мережах повідомляється, що оновитися вдалося ще й завдяки ухваленню Верховною Радою законів про створення інституту авторизованих економічних операторів i про режим спільного транзиту. Також у першому читанні нардепи підтримали так званий перехід до однієї юридичної особи.
 
Крім цього, реформатори запустили тестовий портал та кол-центр для скарг громадян, а також створили калькулятор розрахунку платежів при митному оформленні автомобілів.

Як варто «піднапружитись» 

Утім чимало користувачів соцмереж не в усьому поділяють оптимізм Максима Нефьодова і його команди. Зокрема, Сергій Безуглий іронічно поцікавився під постом керівника ДМС: «Чи, бува, не через запуск нової митниці на митному посту «Ягодин» сформувалася черга вантажних автомобілів довжиною у 23 кілометри?». Мовляв, чи не варто митникам «піднапружитись» і попрацювати хоча б два-три дні краще, «ніж як завжди, в режимі сонної мухи»?
 
«Але краще ділити гроші, які отримають від перевізників за проїзд без черги. Там навіть хабар зростає залежно від величини черги», — зауважив користувач.
 
Пан Нефьодов відповів, що черга на Ягодині сформувалася нібито через те, що перевізникам «видали 15 тисяч дозволів, і всі одночасно поїхали». Мовляв, пропускна здатність кордону не змінюється від «піднапружитись». І врешті-решт закинув користувачу, що в нього «дуже дитяче ставлення до існуючих проблем».
 
Максим Нефьодов.
Уже наступного дня керівник Держмитслужби радісно повідомив про затримання контрабандної фури на Рава-Руській, яка везла майже 16 тонн перукарського обладнання, аксесуарів, одягу та взуття. 
 
Фуру затримали, а вже перші відповіді на запити українських митників щодо вартості товару до Італії, Франції та Польщі засвідчили заниження реальної вартості вантажу перевізниками за різними групами у чотири й навіть вісім разів! 
 
«Поки Галицька митниця склала протокол на 5,3 млн грн, але це ще не кінець. Товар вилучений, чекає суду, — констатує Максим Нефьодов. — Шановні... сірі імпортери, практику звірок з органами інших країн будемо тільки посилювати. Нічого особистого, але цю вакханалію треба припи­няти!». 

А ТИМ ЧАСОМ...

Антимонопольний комітет України визнав неправомірним стягнення додаткових коштів iз суден адміністрацією морських портів України та наклав штраф у розмірі 5,5 млн гривень.
 
Про це у «Фейсбуцi» повідомив голова АМКУ Юрій Терентьєв. За його словами, адміністрація морських портів упродовж 2017-2018 років стягувала з суден, які заходили в порти України, окрім корабельного збору, такі додаткові кошти: за послуги з оформлення приходу суден у порт, за оформлення виходу суден iз порту, за послуги з перевірки суден на відповідність вимогам Міжнародного кодексу з охорони суден і портових засобів.
 
Антимонопольний комітет встановив, що ці додаткові збори насправді входили в корабельний збір, а у ДП «АМПУ» були відсутні підстави для стягнення таких коштів.