Місцева влада засекретила передачу у концесію аеропорту «Херсон»

23.10.2019

Журналістів  херсонських видань прогнали з засідання комісії ХОДА з питань концесії аеропорту «Херсон». Костянтин Риженко був змушений викликати на місце надзвичайної події поліцію та написати заяву про перешкоджання роботi преси (стаття 171 КК України). 
 
З’ясувалося, що «губернатор» Юрій Гусєв дав усне розпорядження не пускати журналістів на цей захід. Факт порушення прав представників ЗМІ зафіксували у комітеті НМПУ (незалежна медіа-профспілка України).
 
Раніше глава Херсонської області стверджував, що розвиток місцевого аеропорту можливий лише у разі здачі його в концесію. Держава, а тим більше Херсонська область, не зможе фінансово забезпечити модернізацію та придбання дорогої техніки для аеропорту.
 
Відомо, що у жовтні південне місто відвідала делегація посланців від Світового банку та Європейського банку реконструкції та розвитку. Вони вивчають звітність підприємства за всі роки його роботи і знайомляться з інфраструктурою для підготовки техніко-економічного обґрунтування доцільності передачі аеропорту в концесію.
 
Регіональний інвестиційний офіцер Олег Кудашев поінформував, що аеропорт «Херсон» розглядатимуть як об’єкт для здачі в концесію разом з аеропортами Чернівців, Львова та Запоріжжя.
 
«Ми спiвставили нашу ситуацію з ситуацією в аеропорту середнього міста не найбагатшої країни Євросоюзу — румунського міста Клуж-Напока — та дiйшли висновку, що відстаємо у розвитку від провінційного румунського аеропорту на 17 років, — розповів директор обласного комунального підприємства «Херсонські авіалінії» Віталій Кучерук. — Потрібні інвестиції, йдеться про суму принаймнi 95 мільйонів доларів. Без цього розвиток аеропорту «Херсон» неможливий. Гроші аеропорту потрібні на покупку спеціальної техніки, модернізацію інфраструктури, придбання нових навігаційних та злітно-посадкових систем, будівництво нової злітно-посадкової смуги».
 
При найсприятливішому розвитку подій вже до 2024 року кількість пасажирів, яку зможе обслуговувати міжнародний аеропорт «Херсон», перевищить мільйон осіб на рік;  можна буде забезпечити прийом і відправку 25-30 рейсів на день.
 
Але поки що він перебуває на межі виживання. У 2017-му  отримав з обласного бюджету замість перед­бачених Програмою соціального та економічного розвитку Херсонської області 12 мільйонів гривень лише 2 мільйони. У 2018 році обіцяли 20 мільйонів гривень —  виділили 3 мільйони. Цьогоріч  аеропорт отримав жалюгідні 500 тисяч гривень замість обіцяних 12 мільйонів 
гривень.