Транснаціональна компанія «Сингента» викупила український ІТ-стартап

10.09.2019

Минулого тижня компанія Syngenta оголосила про завершення угоди з придбання української компанії The Cropio Group — провайдера сервісів у галузі цифрового сільського господарства.
 
Cropio – це система моніторингу та оптимізації всіх процесів сільського господарства. Вона дозволяє стежити через комп’ютер чи смартфон за зміною стану посівів, погодними умовами та ходом виконання польових робіт.
 
Джерела інформації — супутникова зйомка, зйомки з дронів, прогнози з метео­станцій тощо. Окрім того, ця система дає змогу зробити прогноз врожаю. Послугами Cropio вже користуються компанії 50 країн, переважна більшість iз них — у Східній Європі.
 
За словами П’єра Кохадона, генерального директора компанії «Сингента» в Україні, сервіс працює на площі понад 10 мільйонів гектарів. Відтак, купивши Cropio, «Сингента» в першу чергу придбала розгалужену клієнтську базу. Вона вже володіє схожими компаніями на інших ключових ринках світу: у США це Land.db, у Бразилії — Strider, у Китаї — Modern Agricultural Platform.
 
«Непокритою залишалась лише Східна Європа. Ми намагались тут імплементувати один із наших сервісів, але це не принесло бажаного результату, бо він не міг працювати з 1С, що дуже важливо для аграріїв цього регіону. Тому ми й вирішили придбати компанію, яка вже тут працює. Це дозволить покрити 40 мільйонів гектарів нашими сервісами в усьому світі», — повідомив директор iз маркетингу компанії «Сингента» в Україні Костянтин Іванюк. За його словами, розглядалось багато варіантів, у тому числі і компанії з Росії. Але український стартап виявився кращим. 
 
Cropio поєднує усі сервіси (телематика, моніторинг полів чи погоди тощо), тоді як інші компанії надають якісь окремі послуги. Окрім того, за словами Ґрега Меєрса, директора з інформаційних та цифрових технологій компанії «Сингента», саме цей стартап зумів стати провідним гравцем на східноєвропейському ринку цифрового сільгоспвиробництва.
 
Таким чином, придбано своєрідний центр агротехнологічних інновацій в Європі, який допомагатиме сільгоспвиробникам підвищувати стійкість, продуктивність, ефективність і рентабельність.
 
Суму угоди учасники не розголошують. Але це вже друга велика інвестиція «Сингенти» в український сектор ІТ: у жовтні минулого року компанія запустила в Києві «Лабораторію цифрових інновацій», яка займається розробкою різних сервісів та програм для клієнтів компанії з усього світу.
 
«В Україні сектор ІТ-технології стрімко розвивається, тому цілком природно було відкрити цю лабораторію саме в Києві», — каже П’єр Кохадон.
 
Купівля The Cropio Group, відносно молодого стартапа, дає шанси збільшити вартість та кількість послуг, які надають й іншi українськi розробники на аутсорсі. А перетин ІТ та сільського господарства відкриває нові можливості для розвитку.