Поблизу Москви екстрено сів «на пузо» літак, що прямував до анексованого Криму

16.08.2019
Поблизу Москви екстрено сів «на пузо» літак, що прямував до анексованого Криму

Літак на кукурудзяному полі.

Літак «Аеробус A321» «Уральських авіаліній», що здійснював рейс із російської столиці Москви до Сімферополя в анексованому Росією Криму здійснив вимушену посадку без шасі «на пузо» на кукурудзяному полі у Підмосков’ї поблизу аеропорту в Жуковському.
 
 
На борту перебували 234 людини, зокрема сім членів екіпажу, за попередніми даними, постраждали 23 особи, йдеться переважно про синці.
 
 
10 людей, у тому числі троє дітей, отримали більш серйозні забої, повідомили в міністерстві охорони здоров’я Росії. Але після огляду в лікарнях, всіх, за винятком одного потерпілого, відпустили додому.
 
За попередніми даними, причиною інциденту стало потрапляння зграї птахів у двигуни, повідомили в авіакомпанії. Це призвело до пожежі в правому двигуні, який відпав від літака у повітрі. Ті, хто перебував на борту, навіть встигли зазнімкувати пожежу двигуна.
 
Пасажири були евакуйовані по надувних трапах. Зазначається, що екіпаж фахово виконав посадку в аварійних умовах. Хоча літак не дотягнув до злітно-посадкової смуги приблизно один кілометр, але посадка на кукурудзяне поле не спричинила пожежі на борту. 
 
Слідчий комітет Росії оголосив про відкриття кримінальної справи про порушення правил безпеки польотів після посадки літака.
 
Екіпаж «Аеробуса» відсторонили від польотів, повідомляє РІА «Новості» «Це стандартна процедура», — пояснили в авіакомпанії.
 
Лайнером керували командир повітряного судна Дамір Юсупов та пілот Георгій Мурзін. Пасажирів літака, який здійснив аварійну посадку, відправили до Сімферополя резервним бортом. 
 
Пілоти, які посадили повітряне судно.
 
Інциденти з зіткненням літаків з птахами час від часу стаються в усьому світі. Вони стали загрозою авіації ще на початку її розвитку. У сучасних повітряних лайнерах використовуються деякі особливості конструкції, які дозволяють знизити ризик негативних наслідків більшості подібних зіткнень.
 
Окрім того, у великих аеропортах використовують різноманітні методи відлякування птахів від злітно-посадкових смуг. Проте пов’язані з птахами інциденти регулярно стають причиною аварійних посадок. 
 
Один iз найбільш відомих випадків — це приземлення, точніше «приводнення», «Аеробуса А320» на поверхню річки Гудзон після вильоту з нью-йоркського аеропорту «Ла Гвардія» в січні 2009 року. Лайнер влетів у велику зграю птахів, зіткнення з якими спричинило пошко­дження обох двигунів, аналогічно учорашньому випадку поблизу Москви.
 
Алгоритм безпеки автоматично вимикає двигуни літаків у випадку значного пошко­дження. За даними Міжнародної організації цивільної авіації, щороку реєструється понад 16 тис. інцидентів, пов’язаних із зіткненнями літаків iз птахами.
 
Це при тому, що близько 80% менш значних інцидентів узагалі не реєструється, адже сучасні двигуни здатні справлятися з такими колізіями, якщо вага птаха не перевищує 1,8 кілограма.
 
За статистикою, особливо небезпечними для літаків із турбінними двигунами є зіткнення з гусьми. 
 
У перших повідомленнях про вчорашній інцидент спочатку також iшлося про зіткнення з дикими гусьми, але пізніше повідомили, що це були чайки.