З’єднає Одесу, Миколаїв i Херсон: Кабмін затвердив проект нової бетонної траси

11.06.2019
Уперше за всі роки незалежності нашої країни у південному регіоні реалізовують інвестиційну програму в дорожній сфері, яка передбачає створення цементобетонної автомобільної дороги першої категорії, довжиною у 300 кілометрів.
 
 
Як розповів начальник служби автомобільних доріг в Одеській області Олег Варивода, міжвідомча комісія з питань інвестиційних проектів затвердила державний інвестиційний проект «Розвиток міжнародної автомобільної дороги М14 Одеса—Мелітополь—Новоазовськ на ділянці Одеса—Миколаїв—Херсон».
 
 
«Головна відмінність бетонних автодоріг — їх довговічність та міцність, — прокоментував рішення уряду міністр інфраструктури України Володимир Омелян. — Термін їх експлуатації перевищує 28 років, що дуже важливо саме для півдня України, де альтернативи таким магістралям просто немає. Адже саме у цих південних регіонах величезний потік фур та вантажівок до портів призводить до швидкого знищення доріг». За словами Володимира Омеляна, перш за все необхідно відновити автодороги Дніпропетровської, Миколаївської та Закарпатської областей.
 
Відомо, що вартість бетонної дороги першої категорії становить приблизно 18-20 мільйонів гривень за будівництво одного кілометра траси. Покриття з асфальту коштує дешевше, від 15 до 17 мільйонів гривень, але й зношується значно швидше.
 
За словами директора департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку і автомобільних перевезень Міністерства інфраструктури Віктора Сасіна, термін служби цементобетонного покриття без ремонту становить 20-25 років, тобто асфальт програє утричі. Витрати на будівництво та експлуатацію зрівняються протягом 10 років. За підсумками двадцяти років експлуатації цементобетонні дороги виходять на 40 відсотків дешевшими, ніж асфальтові.
 
Цікаво, що перші бетонні дороги з’явилися на території США ще у тридцятих роках минулого століття. Нині понад 60 відсотків від усіх магістралей Америки побудовані саме з цього матеріалу.
 
В  Європі за загальною довжиною автобанів iз цементобетону лідирує Німеччина, де під це покриття віддали 42 відсотки всіх доріг по країні. Загалом, від шести до сімдесяти відсотків усіх сучасних автотрас, які зараз будують у країнах Європейського Союзу, виконані поністю iз цементобетону.
 
В Україні вперше про реконструкцію доріг, які передбачають цементобетонне покриття, заговорили у 2017 році, коли було представлено три проекти та підраховано, що відремонтувати доведеться 232 кілометри автотрас. Нашій країні реалізація цієї ідеї обійдеться у 8 мільярдів гривень. Частину грошей візьмуть у кредит в Європейському банку реконструкції та розвитку, а частину — з бюджету України.
 
Зазначимо, що найвідоміша цементно-бетонна дорога в Україні — це автомобільний шлях міжнародного значення «Варшавка» довжиною 487 кілометрів. Він з’єднує Київ—Ковель та контрольно-пропускний пункт «Яготин».