Стомлені шляхопроводи: які з мостів Києва потребують невідкладного ремонту, а які можуть зачекати

06.03.2019
Стомлені шляхопроводи: які з мостів Києва потребують невідкладного ремонту, а які можуть зачекати

Обстеження на замовлення КМДА засвідчили, що міст метро в стані, що дозволяє обмежену експлуатацію. (Фото з сайта ukr.segodnya.ua.)

Останнім часом велику увагу мешканці столиці приділяли питанню реконструкції Шулявського мосту та шляхопроводу, яка вже розпочалася.

 

Тим часом «у тіні» залишилися десятки подібних споруд по всьому місту. 

 

На проспекті Комарова

Практично наново народився міст на перетині проспектів Комарова та Вацлава Гавела (донедавна Івана Лепсе. — Авт.) — йому провели капітальний ремонт уперше за останні 42 роки.
 
Тут повністю замінили асфальтово-бетонне покриття, гідроізоляцію, тротуари, огорожі, укріпили опори та несучі конструкції, а також облаштували під’їзні шляхи до нього.
 
На самому ж мосту встановили велику сучасну трамвайну зупинку зі скляними стінами та дахом, зручними лавочками для чекання транспорту.
 
А для пасажирів з обмеженими можливостями, літніх людей i мам із маленькими дітьми змонтували два ліфти, якими можна піднятися на платформу з вимощеної новою плиткою нижньої поверхні, замість новеньких бетонних східців із перилами. 

На Леся Курбаса

А от його недалекий «сусід» — міст на перетині проспекту Леся Курбаса із залізницею неподалік станції «Борщагівка» — переживає зараз тяжкі часи.
 
Він добряче-таки «стомився» — напевне, більше, ніж пріснопам’ятний Шулявський.
 
Ще в 2014 році на його пішохідній частині почали утворюватися чималі дірки, які спочатку «залатали» дошками, а згодом — таки асфальтом.
 
Незабаром усе покриття, щоправда, замінили і на проїжджій частині, і на тротуарі, яким користуються пасажири електричок, також відремонтували деформаційні шви. А от знизу він має дуже непривабливий вигляд.
 
Від несучих перекриттів уже повідпадали шматки бетону, оголивши іржаву арматуру, а самі їх підпирають металеві «милиці». У деяких місцях міст навіть «скріплюють» дерев’яні кілки, забиті знизу в тріщини.
 
Особливо загрозливий стан має права його частина, якщо рухатися в напрямку від Кільцевої дороги до центру міста.
 
Для безпечного проїзду автомобілів тут навіть відгородили крайню смугу, звузивши й без того неширокий проїзд, що призводить до чималих заторів у часи пік.
 
У зв’язку з незадовільним технічним станом мосту в квітні минулого року було навіть прийнято спеціальне розпорядження міської адміністрації про тимчасове часткове обмеження руху по ньому всіх видів транспорту.
 
У корпорації «Київавтодор» повідомляють, що було проведене обстеження технічного стану цього мосту, за результатами якого визначено, що він потребує капітального ремонту.
 
Але поки що на нього немає потрібних коштів, тому й довелося змонтувати протиаварійні металеві підтримуючі конструкції, а також ввести обмеження руху транспорту.
 
Водночас дорожники запевнили, що вже розроблено проектно-фінансову документацію на капітальний ремонт мосту, який планують розпочати цього року.

Кудрявський

Кудрявський мiст закрили не лише для транспорту, а й для пiшоходiв.
Фото з сайта ukr.segodnya.ua.
 
У ще більш аварійному стані перебуває зараз один із найстаріших мостів Києва, введений в експлуатацію ще в 1897 році, — Кудрявський.
 
Він сполучає вулицю Кудрявську з Вознесенським спуском. Фактично в аварійному стані цей віадук експлуатували  останні 17 років, сім із яких по ньому вже було заборонено рух автотранспорту. А у вересні минулого його закрили і для пішоходів, про що повідомляють відповідні таблички на входах.
 
Лише відчайдухи, щоб скоротити шлях, пробираються через загороджувальні перешкоди.
 
У цього мосту вже давно руйнуються прольоти, викладені з цегли, та й несучі металеві конструкції, яким уже понад 100 років, також втратили свою міцність.
 
Поки що нам невідомо, коли його реконструюватимуть, і чи це робитимуть узагалі.

Патона 

На жаль, і головні столичні мости через Дніпро також далеко не в ідеальному стані. Недавній «іменинник» — міст Патона, якому 5 листопада виповнилося 65 років, уже потребує реконструкції. Його комплексне обстеження, на яке місто виділило 4 мільйони гривень, проводять фахівці «Київавтодору» спільно зі спеціалістами Інституту електрозварювання імені Патона.
 
Вони вже виявило, що через тривалу експлуатацію без належних ремонтів на металоконструкціях і металевих поперечних балках уже відбуваються незворотні процеси корозійних пошкоджень.
 
Нагадаємо, що раніше було декілька повідомлень від самих небайдужих киян про те, що від його несучих опор відпадають гранітні плити, а в деяких місцях крізь розломи бетону виглядає іржава металева арматура.
 
І якщо раніше у «Київавтодорі» запевняли, що міст перебуває в хорошому стані, то нині вже повідомляють, що підготували технічне завдання на розробку проектно-кошторисної документації з урахуванням рекомендацій співробітників інституту.
 
Основні ж роботи з реконструкції мосту мають проводити цього року. До речі, капітально ремонтували його лише у 2004 році, коли демонтували трамвайні колії, з тих пір проводили лише поточні ремонти на окремих ділянках.
 
Скажімо, 15 жовтня минулого року проводилися роботи з підсилення поперечних балок опори №1. Через нинішній стан мосту по ньому вже обмежили рух транспорту в першій полосі від бульвару Дружби народів на проспект Соборності.

Метро

«Втомленi» опори моста Патона.
Фото з сайта unian.net.
 
У червні 2018-го року співавтор проекту мосту метро в Києві Георгій Росновський заявляв, що той у будь-який момент може обвалитися.
 
Після такого невтішного прогнозу заступник міського голови Дмитро Давтян заспокоїв киян: проводилися комплексні обстеження цього мосту, які засвідчили, що зараз його стан можна оцінювати як такий, що дозволяє обмежену експлуатацію. Аварійним він може стати лише мінімум через чотири роки.
 
За цей час потрібно встигнути провести його капітальний ремонт — це хочуть зробити за наступні два роки. Для цього вже підготовлено відповідну проектно-кошторисну документацію.
 
Досі ж тут велися лише ремонтні роботи на певних ділянках. Скажімо, з початку вересня — в районі Русанівської протоки, під час яких підсилили прогонні конструкції мосту, провели ремонт опор, заміну дорожнього покриття та тротуарів, інші роботи.

Північний та Південний 

У значно кращому стані перебувають Північний (колишній Московський. — Авт.) i Південний мости через Дніпро. Хоча й на них постійно ведуть ремонтні роботи.
 
Скажімо, на першому минулої осені проводили заміну асфальтобетонного покриття тротуару, через що було тимчасове обмеження руху транспорту в першій полосі у напрямку з центру міста до Троєщини.
 
Загалом же ремонтні роботи з заміни асфальтів, тротуарів, перильного та бар’єрного огородження, заміни комунікацій планується проводити до 2020 року.
 
Також тут неодноразово ремонтували деформаційні шви та інші конструкції.
 
На щастя, несучі елементи поки що в доброму стані, і жодної загрози безпеці руху немає.
 
Про становище на Південному мосту заступник директора «Київавтодору» Валентин Осипов сказав, що тут ремонтні роботи, зокрема поновлення деформаційних швів та інші, не припиняться ніколи через надзвичайне завантаження.
 
Він зазначив, що пiд час будівництва розрахунок інтенсивності руху був близько 10 тисяч автомашин на добу при навантаженні одного транспортного засобу 10 тонн, а зараз тут проїжджає майже 100 тисяч машин, а вантажівки часто бувають і 30—50-тонні. 

ОЦІНКИ

Віталій Кличко, міський голова Києва:
 
— Ми зробили обстеження штучних споруд міста. 75 мостів — в аварійному стані. Три — у передаварійному. Нам потрібні сотні мільярдів гривень, щоб відновити ледь живу інфраструктуру. І ми робимо все, аби відремонтувати всю транспортну інфраструктуру, від якої залежить життєдіяльність нашого міста.
 
Георгій Росновський, проектувальник мостів:
 
— Столичні мости потребують постійних обстежень та ремонтів, оскільки значна їх частина експлуатується вже тривалий час і в інтенсивному режимі. Зокрема, Міст метро мав простояти 100 років, якщо за ним доглядати. Але вже через років 30 він почав викликати великі побоювання, тому що обстеження засвідчило, що там багато тріщин і арматура в поганому стані.
 
Зараз капітальний ремонт його неможливий, тому що він не допоможе — потрібна реконструкція. У мене є матеріали та обстеження, в яких чітко написано, що Міст метро може впасти будь-якої миті абсолютно несподівано.
 
Почне в одному місці і, як доміно, піде по всіх прольотах. Коли його випробовували, то давали максимальне навантаження, і опускання шарнірів було на три сантиметри, прибирали навантаження — ставало 0. А зараз шарнір опустився на 23 сантиметри і не піднімається.