Втручання Росії, фейкові новини та домагання: хто і за що отримав Пулітцерівську премію-2017

18.04.2018
Втручання Росії, фейкові новини та домагання: хто і за що отримав Пулітцерівську премію-2017

Перемога репера Кендріка Ламара стала найбільшою несподіванкою.

У понеділок в Колумбійському університеті Нью-Йорка відбулася церемонія вручення Пулітцерівських премій — найпрестижніших нагород в американській та світовій журналістиці.
 
 
Американські видання «Нью-Йорк Таймс» та «Вашингтон Пост» здобули Пулітцерівську премію в номінації «Найкращий матеріал на внутрішньополітичну тематику» за їхню роботу щодо розслідування ймовірного втручання Росії в президентські вибори 2016 року та потенційні зв’язки між Москвою та членами команди президента Дональда Трампа.
 
 
Рада премії вказала, що ці видання «поглибили розуміння нації про втручання Росії в президентські вибори».
 
Трамп постійно називає розслідування командою прокурора Роберта Мюллера російських спроб вплинути на вибори 2016 «полюванням на відьом» та заперечує будь-яку змову між Москвою та його кампанією.
 
Трамп також неодноразово називав висвітлення цієї теми в засобах інформації «фальшивими новинами», а газети «Нью-Йорк Таймс» та «Вашингтон Пост» лаяв останніми словами на межі людської пристойності.
 
«Нью-Йорк Таймс» та журнал «Нью-Йоркер» також виграли спільну Пулітцерівську премію у другій за значимістю категорії «Журналістське розслідування» завдяки матеріалам про сексуальні домагання в Голлівуді.
 
Так, вирізнено журналістів цих видань Джоді Кантор, Меган Тоуї та Ронана Ферроу за статті, в яких містилися зізнання акторок, які обвинуватили впливового на той час голлівудського продюсера Харві Вайнштейна у сексуальних домаганнях.
 
Зізнання актрис та нагороджені тепер публікації спричинили масовий громадський рух «Мене також», який мав на меті поширити інформацію про проблему сексуальних домагань у багатьох галузях.
 
У жанрі репортажу двома Пулітцерівськими преміями нагоро­джена інформагенція «Рейтер» за публікації про кризу з біженцями-рохінджа в М’янмі та безчинства поліції Філіппін у процесі боротьби з поширенням наркотиків. 
 
Найкращою театральною постановкою визнано п’єсу американки польського походження Мартини Майок «Кошти життя» (Cost of Living), в якій розповідається про долі інвалідів, фінансові проблеми зі страхуванням та медичним обслуговуванням. 
 
У категорії художньої літератури переміг письменник Шон Грієр за роман «Лесс». Найбільша несподіванка сталася в категорії музики, де переможцем визнано американського репера Кендріка Ламара за альбом «Клятий» (Damn).
 
Як минулого року Нобелівською премією вперше відзначено рок-виконавця Боба Ділана, так цього року вперше в історії Пулітцерівською премією в галузі музики відзначено виконавця популярного жанру, а не джазу чи класичної музики.
 
Журі мотивувало своє рішення тим, що музичний альбом Ламара віддзеркалює всі складнощі життя афроамериканців, поєднує в собі лірику, хіп-хоп, джаз, соул, фанк, поезію та африканські звуки.