Невідомість — як стиль гонок

03.03.2017
Невідомість — як стиль гонок

У нових «формулічних» болідів в сезоні 2017 року будуть більш агресивні й привабливі в гоночному сенсі форми. (Фото з сайта isport.ua.)

Чотири поспіль чемпіонати, виграні Себастьяном Феттелем за кермом «Ред булла», три сезони тотального домінування «Мерседеса» — такою, очікувано-прог­нозованою, останнім часом була «Формула-1». Без сумніву, після приходу до її керма нового власника від «королівських перегонів» чекатимуть оновлення. Здається, більш за все шанувальникам «Ф-1» хочеться побачити якесь гостре командне протистояння. Але максимум, який може запропонувати їм сучасна «Формула-1» — внутрішньокомандний чемпіонський «міжсобойчик», який у минулому році влаштували пілоти «Мерседеса» — Льюїс Хемілтон та Ніко Росберг.
Один із членів нового «формулічного» тріумвірату — спортивний директор «Ф-1» Рос Браун — наголошує: «У «королівських перегонах» занадто велика сила інерції, тому щось тут змінити буде дуже складно. Можна лише скоригувати курс».
Першим, що вирішили оновити у «Формулі» її нові керівники, став технічний регламент, згідно з яким у команд мають з’явитися більш естетичні та привабливі в гоночному сенсі боліди. Однією з родзинок нових машин буде переднє крило, котре матиме стрілоподібну форму. Перед першими в сезоні тестами, що на початку тижня розпочалися в Барселоні, команди-учасниці ЧС-2017 представили своїх «коней». При цьому найбільше здивування викликав «Макларен», оскільки радикально оновив бойове забарвлення, додавши до темного яскраво-помаранчевий колір.
Щодо інших конструктивних особливостей, то, втіливши їх у життя, тепер у командах хвилюються, чи не вплинуть вони на  якість та кількість обгонів. А ще  пілоти побоюються за свої фізичні кондиції, оскільки після конструктивного оновлення болідів їхнім шинам у швидкісних поворотах доведеться витримувати колосальні перевантаження на рівні 5g .
Загалом же, як вважає колишній головний гоночний інженер «Торо россо» Філ Чарльз, перевагу в перегонах матимуть ті команди, котрим вдасться побудувати шасі, здатне забезпечити максимально високу притискну силу.
У стартовий день тестів найкращий час показав Себастьян Феттель на «Феррарі». Утім згодом на перший план вийшла чемпіонська «стайня». Третій день барселонських випробувань пройшов під знаком новачка «Мерседеса» Вальтері Боттаса, котрий встановив кваліфікаційний та гоночний рекорди траси «Каталунья».
«У новому сезоні швидкості суттєво виростуть», — попередив фінський пілот чемпіонської «стайні». Нагадаємо, що за кермом срібного боліда екс-гонщик «Уїльямса» замінив чемпіона минулого чемпіонату світу Ніко Росберга, котрий після сезону сенсаційно заявив про завершення кар’єри. «Трохи дивно бачити всі ці зміни й не брати участі в самому процесі», — відзначив Росберг, гостюючи в боксах своєї вже колишньої команди.
Вочевидь, за таких обставин чемпіонський статус «Мерседеса» доведеться захищати Льюїсу Хемілтону, котрий за його кермом раніше вже виграв два чемпіонати.
«Що нас чекає? Невідомість! Попереду може бути й «Феррарі», й «Ред булл». Нові правила дадуть командам значно більшу притискну силу. А в цьому компоненті найкраще виглядає саме «Ред булл», — наголошує Хемілтон.