Сім далеких сестер Землі

24.02.2017
Сім далеких сестер Землі

Сенсаційне відкриття зробили американські астрономи: вони виявили сім планет, аналогічних за розміром Землі, які обертаються довкола однієї зірки. Для однієї сонячної системи сім схожих планет — це рекорд. Про відкриття екзопланет (землеподібних небесних тіл) у сузір’ї Водолія на основі аналізу даних розташованого в Чилі бельгійського телескопа Trappist розповіли представники Національної аерокосмічної агенції США (NASA) та міжнародна команда дослідників.
Сім планет обертаються на відстані 40 світлових років від Землі довкола карликової, відносно прохолодної зірки Trappist-1, чия яскравість у 200 разів менша за Сонце, зазначає агенція «Асошиейтед Пресс». Повний оберт навколо світила на планетах триває від півтора до 20 земних днів. Кожна планета обертається навколо зірки Trappist-1 у так званій «населеній зоні» — області, де досить світла і тепла для того, щоб вода там перебувала у рідкому стані.
Директор наукової групи Томас Цюрбюхен пояснив: «Три з цих семи планет, відмічені тут зеленим кольором, розташовані у зоні, придатній для життя, де може існувати рідка вода на поверхні. Взагалі, з правильними атмосферними умовами існування води можливе на кожній із цих планет». «Ця система — наразі наш найкращий шанс на виявлення (позаземного. — Ред.) життя», — додав його колега Бріс-Олів’є Деморі, професор Бернського університету.
Про наявність води вчені заявляють, базуючись на співвідношеннях мас планет та їхніх розмірів. Прямих підтверджень цьому наразі немає. Астроном університету Льєжа Мішель Гійон пояснив методику: «За допомогою телескопа «Спітцер» ми дуже-дуже точно виміряли розміри планет, ба більше, ми навіть маємо попередні оцінки маси шести з них, в тому числі однієї, де наші підрахунки достатньо конкретні, щоб мати змогу впевнено заявляти про насиченість водою. Це дивовижно, бо саме ця планета потрапляє до зони, придатної для життя». Телескоп «Спітцер» розміщений на орбіті Землі та кількох наземних обсерваторіях.
Мішель Гійон зазначив: «Усі планети перебувають близько одна до одної та дуже близько до зірки, що дуже нагадує Юпітер». Науковці планують вивчити їхні атмосфери, щоб зрозуміти, чи придатні кам’янисті, суходільні планети для життя.
Сонячна система «Траппіст» стає найкращим кандидатом для подальших пошуків позаземного життя. Великі надії вчені покладають на телескоп «Джеймс Вебб», який запустять через два роки. Він зможе «роздивитися» склад атмосфери цих планет. Астрономи також розповідають, що загалом у різних ділянках Всесвіту вдалося виявити вже кілька десятків планет, де потенційно може бути життя. «Було б шкода, якби Земля була єдиною населеною планетою у Всесвіті», — зауважив співавтор дослідження Аморі Тріо.