Бізнес на лінії фронту

10.02.2017
Сьогодні, на четвертому році україно-російської війни, наша держава продовжує закуповувати військову техніку у свого противника. Абсурдну ситуацію виявили журналісти «Слідства.інфо», — і детально описали, як війна дозволяє заробляти тим, хто займає вигідні посади в оборонних відомствах. 
«Молдавсько-українська компанія купила на заводі «КамАЗ» 20 двигунів для БТР-80 і ввезла їх до Молдови на двох вантажівках, — розповідає видання. — Через кілька днів ці двигуни перепродали компанії «Автопрезент», потім — німецькій компанії, яка і завезла їх до України. Йдеться про схему, в якій беруть участь чотири економічні агенти». 
Схема вийшла складною, тож журналісти вирішили з’ясувати, в яку ціну обійшлися комплектуючі для нашої техніки. І виявили, що Україна заплатила за них у півтора раза більше від їхньої ціни: 15 тисяч доларів за одиницю замість 10 тисяч, які становлять ринкову ціну товару. Подібний товар, як виявили розслідувальники, не є дефіцитом: надіславши запит молдовським фірмам, вони отримали кілька комерційних пропозицій від тамтешніх фірм. І ціна всюди була суттєво нижчою за ту, яку платить наша держава.
За даними авторів журналістського розслідування, головний фігурант скандалу — фірма «Апротехпро» — пов’язана з братами Бабенками, які, у свою чергу, мають стосунок до депутата від «Батьківщини» Олександра Дубового. Також вони стверджують, що компанія «Укроборонпром», яка, власне, і купувала у ворога техніку за завищеними цінами, перебуває під контролем скандального народного депутата Сергія Пашинського, керівника парламентського Комітету з питань національної безпеки і оборони. Який, у свою чергу, має тісні неформальні контакти з представником «Батьківщини». 
Нинішній скандал, до речі, — не перший, в якому задіяні структури «Укроборонпрому». На початку листопада минулого року, за інформацією того ж «Слідства.інфо», фірма «Укрінмаш», яка входить до «Укроборонпрому», купувала у російського виробника гусеничні треки, а також двигуни до БТР-70. 
У цьому випадку наші ділки працювали через посередництво британців, компанії Rion Assets Company LTD. Очолює фірму громадянка Сейшельських островів, а банківський рахунок відкрито у Латвії. 
Але найцікавіше, що від імені британської компанії на перемовинах з українським клієнтом виступав... мешканець Києва. А контактна адреса, як стверджують автори розслідування, дивним чином збiглася з юридичною адресою фірми, що входить до корпорації російської «Альфа-груп». Як вдалося встановити, «Укрінмаш» витратив на закупiвлю треків 6,06 тисячi доларів за штуку, — всього 121,2 тисячі доларів. За один двигун платили 8 тисяч доларів — всього 160 тисяч доларів. При тому, що ринкова ціна двигуна для «сімдесятки» не перевищує 2-3 тисяч доларів. 
Торішній скандал завершився для його фігурантів абсолютно безслідно. Тому й виник новий. І якщо й на нього махнуть рукою, то слід буде чекати нових, ще серйозніших кримінальних оборудок на крові українських воїнів.