«Одіссея» в пустелі: учасникам «Дакару»-2017 випало боротися з додатковими труднощами

13.01.2017
«Одіссея» в пустелі: учасникам «Дакару»-2017 випало боротися з додатковими труднощами

Учасникам ралі-рейду «Дакар»-2017 доводиться змагатися в неймовірно складних умовах. (Фото з сайта unian.ua.)

Чи то передбачали, чи, можливо, наврочили, але назвавши ралі-рейд «Дакар» 2017 року Одіссеєю, як і міфічному герою, організаторам і учасникам цьогорічного марафону випало боротися зі справжньою водною стихією.
 
Плануючи для гонщиків 9000-кілометрову «одіссею» пустелями, дюнами, горами — загалом бездоріжжям  Південної Америки — представники оргкомітету навряд чи думали, що легендарні перегони перетворяться із сухопутних на «морські», через що доведеться взагалі скасовувати окремі етапи рейду.
 
Приміром, шостий змагальний день вирішили не проводити через сильну зливу. Тоді як на дев’ятий етап гонщики не вийшли через зсуви ґрунту, що стали наслідком потужних дощів.
 
Частину ж етапів через погодні катаклізми довелося скорочувати.
 
Словом, небесна канцелярія неабияк скоригувала плани організаторів на гонку, котра в цьому році мала б складатися з 12 бойових відрізків.
 
В основу нинішньої дорожньої карти «Дакару» покладений маршрут, що з’єднує столиці трьох держав — Аргентини, Болівії та Парагваю.
 
До речі, остання країна дебютує в ролі співорганізатора марафону, котрий, загалом, уже вдев’яте проводиться у Південній Америці.
 
При цьому одними лише організаційними проблемами «Дакар»-2017 не обмежився. Через різного роду форс-мажори гоночний пелетон утратив кількох знакових особистостей, відсутність яких, без сумніву, відчутно вплине на змагальну привабливість перегонів.
 
Так, з турніру позашляховиків ви­були одразу двоє володарів чемпіонських титулів — переможець 2015 року Нассер Аль-Аттія та тріумфатор 2010-го Карлос Сайнс-старший.
 
Катарець на третьому етапі припустився помилки, котра призвела до невідновлюваних руйнувань підвіски його «Тойоти». Іспанець «загнав» свій «Пежо» наступного дня, коли на його французькому «залізному коні» повністю відмовила коробка передач, змусивши 54-річного ветерана четвертий рік поспіль достроково завершити легендарний ралі-рейд.
 
Катастрофою обернувся четвертий етап і для минулорічного чемпіона в мотоциклетному заліку — австралійця Тобі Брайса, котрий за кілька кілометрів до фінішу під час падіння зазнав важкої травми — перелому лівої стегнової кістки.
 
Незважаючи на втрату свого лідера, команда «КТМ» продовжує домінувати в змаганнях мотоциклістів, які після дев’яти турів очолює британець Сем Сандерленд.
 
У загальному заліку поза­шляховиків першим іде екіпаж відомого ралійного «класика» Себастьяна Льоба, котрий на 1хв. 38 секунд випереджає свого легендарного співвітчизника Стефана Петеранселя.
 
Минулого року, дебютуючи в новій для себе іпостасі гонщика-«марафонця», француз набирався досвіду й, у підсумку, програв першість значно досвідченішому в цій царині Петеранселю, котрий є рекордсменом за кількістю тріумфів (12 перемог) на «Дакарі».
 
Серед вантажівок чільну позицію тримає «Камаз» Дмитра Сотнікова, проте його перевага над чинним переможцем голландцем Жераром де Роєм на «Івеко» становить трохи більше двох хвилин.  
 
А у перегонах на квадроциклах за відсутності братів Патронеллі домінує Сергій Карякін із Росії, котрий є однофамільцем знаного шахіста.