«Чорна п’ятниця» принесла інтернет-магазинам усього світу більше 3 млрд дол. виручки

30.11.2016

Один із найбажаніших для шопоманів днів у році, коли ціни на всі товари зменшуються вдвічі, а то й учетверо, так звана «чорна п’ятниця», цього року побив світовий рекорд.
 
За підрахунком фахівців, 25 листопада покупці замовили в мережі товарів аж на 3,34 млрд. дол., що на 21,6% більше, ніж у 2015 році, зазначено у звіті Adobe, що відстежує всі платежі в інтернеті.
 
«Найпопулярнiшими товарами серед користувачів мережі були смартфони та планшети», — констатували експерти.
 
За їхніми даними, мобільних пристроїв в інтернет-магазинах назамовляли аж на 1,2 млрд. дол., тобто на третину від загальної суми покупок.
 
Другу сходинку в рейтингу популярності зайняли набори Lego, електроскутери і квадрокоптери.
 
Феномен «чорної п’ятниці» бере свій початок із 1966 року, коли це словосполучення вперше застосували американські поліцейські.
 
«Чорною п’ятницею» поліція назвала наступний після Дня подяки день у сенсі величезних автомобільних заторів і скупчення народу на вулицях і в магазинах, адже американці вирушали по різдвяні подарунки.
 
Вiдтодi четверта п’ятниця останнього місяця осені, випадаючи в проміжку з 23 по 29 листопада, є неофіційним, але масовим святом і дарує шопоголікам шалені знижки на всі товари — від 50 до 80 відсотків.
 
Цей день також знаменує початок різдвяного сезону розпродажів. До речі, варто зазначити, що раніше під словосполученням «чорна п’ятниця» мали на увазі обвал ринку золота 24 вересня 1869 року.
 
Тим часом американська традиція поступово приживається і в Україні. «Чорну п’ятницю» у ролі покупців пережили і кореспонденти «УМ».
 
Рівень черг і тисняви у магазинах і торгових центрах столиці зашкалював: про те, аби приміряти, наприклад, одяг, можна було тільки мріяти. Черги у примірочні виходили за межі самого магазину.
 
Найсміливішi наважувалися перевдягатись безпосередньо між торгових стендів.
 
А от щодо обіцяних знижок до 80%, то тут спіткало глибоке розчарування, адже ціни у магазинах впали лише на 15-20%.
 
Зрозуміло, що шалених виторгів (через скупість власників товарів на знижки і обмеженість українців у коштах) нашим торговим центрам годі було й сподіватися
 
До речі, отримати товари зі знижками можна не лише у «чорну п’ятницю». У мережі інтернет розпродажі були активними ще один день, який має назву «кіберпонеділок» — тобто у перший понеділок після «чорної п’ятниці». 
 
Вперше цей термін вжили під час святкових розпродажів у 2005 році.
 
Маркетологи помітили, що мільйони працюючих американців, які не встигли відійти від п’ятничної розпродажної метушні, повертаючись на свої робочі місця в понеділок, продовжують здійснювати покупки через інтернет. Тому, побачивши вигоду, цьому дню було надано офіційний статус розпродажів, що тривають.