Возіть річкою!

06.10.2016
Возіть річкою!

Генеральний директор компанії «Нібулон», Герой України Олексій Вадатурський вважає, що Дніпро має бути головною транспортною артерією країни, й інвестує у розвиток річкової галузі.

Генеральний директор компанії «Нібулон» Олексій Вадатурський особисто відкрив будівництво нового порту та перевантажувального термінала у Голій Пристані. Як повідомила новиннєва агенція «Таврія 24», тут забили першу палю та анонсували будівництво ще трьох подібних портів компанії «Нібулон». 
Фахівці компанії «Нібулон» підготували інвестиційний проект розвитку перевезень по Дніпру і Південному Бугу. Він передбачає проведення днопоглиблювальних робіт, що збільшить ефективність роботи річкового транспорту і суміжних галузей, будівництво річкового флоту, активізацію річкових пасажирських та вантажних перевезень. «Але треба визнати, проект свідомо гальмується, — із жалем констатував гендиректор «Нібулону». — Портова галузь не зацікавлена в розвитку Дніпра, тому що боїться, що він відніматиме вантажі у морських портів. Вони й досі користуються тим, що залишилося від Радянського Союзу, не вкладаючи нічого в розвиток портів і блокуючи розвиток річкової галузі. І тільки конкуренція може розставити все на свої місця». Тим часом Міністерство інфраструктури України та деякі депутати ініціювали законопроект про внутрішні водні шляхи, яким передбачається введення додаткового річкового збору. За словами чи не єдиного на даний час великого приватного інвестора у розвиток річкової інфраструктури України, сьогодні за користування річковим транспортом його підприємство сплачує вже 28 податків, але жодна гривня з них не йде на розвиток Дніпра: «Усі збори відраховуються в адміністрацію морських портів, яка розташована в Одесі, а там також нічого не робиться, щоб ці кошти йшли на розвиток саме річкової інфраструктури. Абсолютно свідомо обмежується конкурентоспроможність і розвиток Херсона і Миколаєва. У Міністерстві інфраструктури надто багато вихідців і ставлеників бізнес-структур, які зацікавлені обмежувати можливість наших портів на користь портів Великої Одеси. Херсонські порти, бізнес, аграрії дотують розвиток одеських портів за рахунок завищених ставок канального збору, відсутності інвестицій у розвиток Бузько-Дніпровсько-лиманського каналу».
Тим часом, зауважує Вадатурський, у Європі є тільки один збір — акцизний збір на дизельне паливо для буксирів. Він іде на плату за утримання й використання водних шляхів. «Я ж сьогодні купую паливно-мастильні матеріали, в тому числі і дизельне паливо на буксири, і плачу акцизний збір. Також плачу за те, що ходжу по Дніпру і воджу вантажі. Є досвід Білорусі, де Лукашенко заборонив возити сухопутним транспортом щебінь, камінь, пісок на відстані більше 400 кілометрів — їх перевозять тільки водою. А в Україні по обох берегах Дніпра величезна кількість заводів ЗБВ, кар’єрів, рудних і перевалочних комплексів, а ми все думаємо — возити річкою чи ні. У всьому світі перевізники не платять за розведення мостів, за прохід суден річкою, немає лоцманських проводок. А у нас заплати за шлюзи, заплати за розведення мостів. Потрібно створити умови, щоб річкою було вигідніше возити вантажі. А економіка і бізнес перебудуються самі й возитимуть річковим транспортом тому, що це дешевше. Річкова інфраструктура — це ще й поштовх для розвитку населених пунктів уздовж Дніпра та інших річок. Це десятки тисяч робочих місць. Це реконструкція шлюзів і величезні кошти у вигляді інвестицій. Ми маємо в Україні 1500 кілометрів ідеальної гладі, яку не потрібно ремонтувати, це ідеальний шлях для перевезення вантажів вверх і вниз по Дніпру. Щоб підтримувати в робочій формі автодороги такої протяжності, потрібно виділити 20 мільярдів гривень. Мінінфраструктури вже порахувало: якщо зняти один мільйон тонн вантажів з автошляхів, то на ремонті доріг отримають економію 790 мільйонів гривень на рік!»
Проте керівник «Нібулону» впевнений, що рано чи пізно ситуація зміниться і Дніпро стане головною транспортною артерією України. Надії додає співпраця, яку ініціювало нове керівництво Херсонської облдержадміністрації. «Тим, хто бажає інвестувати в Україну, варто звернути увагу на діяльність Андрія Гордєєва на посаді голови Херсонської ОДА, — розмірковує Олексій Вадатурський. — Ця людина робить усе заради сприятливого інвестиційного клімату в регіоні, щоб підтримка інвесторів була на найвищому рівні».