Подвійне щастя «Мерседеса»: обидва пілоти найсильнішої «формулічної» стайні фінішували в «призах»

30.08.2016
Подвійне щастя «Мерседеса»: обидва пілоти найсильнішої «формулічної» стайні фінішували в «призах»

На автодромі в Спа Ніко Росберг здобув свою дебютну перемогу. (Фото з сайта isport.ua.)

Незважаючи на статус партнерів по «Мерседесу», стосунки Льюїса Хемілтона та Ніко Росберга останнім часом були далекими від ідеальних. Перша частина поточного сезону взагалі пройшла під знаком з’ясовування їхніх стосунків, відтак побачити після гонок одночасно задоволених пілотів «Мерса» було практично неможливо.
 
Утім після гонки в Спа, яка ознаменувала завершення місячної перерви в «королівських» перегонах, обоє пілотів найсильнішої команди «Ф-1», перебуваючи на подіумі, випромінювали позитивні емоції.
 
«Дивовижний день», — заявив після бельгійського Гран-прі чинний чемпіон світу Хемілтон. Розпочавши перегони з останнього стартового ряду, в підсумку британець фінішував третім, хоча, за його ж словами, згідно з прогнозами, він міг розраховувати лише на восьму позицію. Водночас Росберг, який після вдалого початку сезону, втратив переможний хід, знову піднявся на найвищу сходинку п’єдесталу, перервавши у такий спосіб переможну серію з чотірьох гонок свого напарника по стайні. Завдяки успішно проведеному Гран-прі Бельгії за кількістю перемог у поточному ЧС Росберг зрівнявся з Хемілтоном. Тепер у кожного з них по шість успішних етапів.
 
«Спасибі уболівальникам, які створили чудову атмосферу. Я вдячний команді, яка надала мені відмінну машину. Сьогодні особливий день! Я також поздоровляю Льюїса. Він фінішував третім після старту в кінці пелетону — це вражає!» — наголосив Росберг. Вигравши кваліфікацію, німець так само впевнено провів у гонку й скоротив відставання від лідера загального заліку до дев’яти очок.
 
Щодо Хемілтона, то він був змушений розпочинати гонку в кінці пелетону через те, що впродовж уїк-енду його інженери кілька разів вносили «корективи» в структуру силової установки його боліда. Згідно з регламентом «Ф-1» кожна понаднормова заміна зламаної деталі має своє покарання для гонщика. Загалом, оновлення силової установки боліда Хемілтона мало б коштувати його 55 позицій штрафу. Утім «формулічні» правила, що діють у чинній редакції, не передбачають ані сумарності покарання, ані відкладеного штрафу.
 
Тож у «Мерседесі» вирішили не відмовлятися від поблажливості регламенту й скористалися його шпаринами, аби наприкінці чемпіонату уникнути покарань, пов’язаних з можливими замінами зламаних агрегатів. Примітно, що після цього технічний директор «Мерса» Тотто Вольф закликав керівництво «Ф-1» «залатати» шпарину, що дозволяє подібні речі. 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 13-й етап. Гран-прі Бельгії. Автодром Спа (44 кола, 308,052 км).
Залікова десятка: 1. Росберг («Мерседес») — 1:44.51,058. 2. Рікк’ярдо («Ред булл») — відставання 14,113 сек. 3. Хемілтон («Мерседес») — +27,634. 4. Хюлькенберг («Форс Індія») — +35,907. 5. Перес («Форс Індія») — +40,660. 6. Феттель («Феррарі») — +45,394. 7. Алонсо («Макларен») — +59,445. 8. Боттас («Уїльямс») — +1.00,151. 9. Райкконен («Феррарі») — +1.01,109. 10. Масса («Уїльямс») — +1.05,873.
Особистий залік: Хемілтон — 232, Росберг — 223, Рікк’ярдо — 151, Феттель — 128, Райкконен — 124, Ферстаппен («Ред булл») — 115, Боттас — 62, Перес — 58, Хюлькенберг — 45, Масса — 39, Алонсо, Сайнс («Торро россо») — 30, Грожан («Хаас») — 28, Квят («Торо россо») — 23, Баттон («Макларен») — 17, Магнуссен («Рено») — 6, Верляйн («Манор»), Вандорн («Макларен») — 1.
Кубок конструкторів: «Мерседес» — 455, «Ред булл» — 274, «Феррарі» — 252, «Форс Індія» — 103, «Уїльямс» — 101, «Макларен» — 48, «Торо россо» — 45, «Хаас» — 28, «Рено» — 6, «Манор» — 1,  «Заубер» — 0.