Вiолончельнi «Контрасти»

Вiолончельнi «Контрасти»

    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/clients/umoloda/inc/templates/news2.inc on line 44

Протягом останніх десяти років Львівський міжнародний фестиваль сучасної музики «Контрасти» став справжнім святом сучасної музики в Україні. Ця непересічна мистецька акція вже завоювала повагу в міжнародного творчого співтовариства. Серед почесних гостей Фестивалю — всесвітньо відомі музиканти К.Пендерецький, А.Пярт, В.Сильвестров, І.Монігетті, Б.Шеффер, А.Нікодемович, М.Копитман, В.Сіренко...
Цьогоріч знаковою постаттю для Фестивалю став знаменитий польський віолончеліст Анджей Бауер, який виконав уперше в Україні віолончельний концерт В.Лютославського разом із Національним симфонічним оркестром України під керуванням В.Сіренка, написаний композитором у співпраці із Мстиславом Ростроповичем.
«Анджей Бауер — надзвичайно цікавий музикант. Для нас його приїзд — дуже важлива подія, якої ми довго чекали, — каже Юрій Ланюк, композитор та член мистецької ради фестивалю. — Вперше в Україні прозвучить віолончельний концерт В.Лютославського у виконанні музиканта, який мав змогу грати цей твір безпосередньо під керуванням самого Маестро і знає його досконало. Сьогодні Бауер є ніби тим символічним містком між Лютославським і нашим українським слухачем, що надає приїзду цього непересічного музиканта особливого значення».
Ми пропонуємо вам інтерв'ю зі знаменитим музикантом.

Великдень Володимира Свідзінського

Великдень Володимира Свідзінського

Українській культурології завжди бракувало досліджень контексту, атмосфери, складної карти-схеми стосунків митців, емоцій, впливів, творчих взаємообмінів, цікавих коментарів. Речей, без яких програмні твори виглядають суцільним обов'язком митця перед народом і талантом, а процес творчості — нудним виробництвом суспільно-корисних ідей, потрібних купці таких же нудних інтелігентів. Мені особисто не вистачало літературознавства, театрознавства, кінознавства, зроблених закоханими в об'єкт своїх досліджень професіоналами. Як Анна Саакянц у Марину Цвєтаєву, як Юрій Тинянов у Пушкіна, як Елеонора Соловей у Володимира Свідзінського. Тільки любов, доскіплива і дотошна, здатна гнати науковця в далеку дорогу, щоб знайти слід кількох рядків одного вірша, чи шукати зустрічі з кимось, хто знав героя. Тому презентація повного коментованого видання творів Володимира Свідзінського у двох томах, яке видрукувала «Критика» в рамках програми «Відкритий архів», подарувала надію на нове, повне, фахове і любовне прочитання української культури. Тому й сказала на презентації в Музеї літератури Михайлина Коцюбинська про відчуття справжності цієї події: «Дуже рідко виникає це відчуття. Часто все намішано — і справжність, і ерзац, і абсурд, і дешевизна. А тут чистота, класика жанру».

Всі статті рубрики