Австрія як музей у фільмах

29.04.2014
Австрія як музей у фільмах

Кадр із фільму «Великий музей» Йоханнеса Хольцхаузена.

«Це вже свого роду традиція, що ми зі своїми партнерами втретє організовуємо даний захід. Завдяки кінофестивалю Австрія зможе предстати перед вами у всьому своєму різноманітті», — каже на відкритті фестивалю «Тиждень австрійського кіно» посол Австрії в Україні Вольф Дітріх Хайм.

У програмі кінофестивалю зазначено 5 фільмів. Першим до перегляду глядачам запропонували картину Йоханнеса Хольцхаузена «Великий музей», що стала призером Берлінале-2014. На сьогодні стрічку відібрали на 40 кінофестивалів у різних країнах світу. Це унікальний погляд за лаштунки грандіозного Музею історії мистецтв у Відні, що зібрав у своїх стінах колекції живопису світового значення. Гордістю музею є найбільш повне у світі зібрання робіт Брейгеля Старшого — приблизно третина з усіх відомих нині полотен художника, на чолі з його легендарним «Зведенням Вавилонської вежі».

У Києві стрічку представив спеціальний гість фестивалю, режисер Йоханнес Хольцхаузен — неодноразовий учасник міжнародних фестивалів документального кіно, співзасновник віденської студії кінодокументалістики Navigator Film, автор стрічок для таких європейських каналів, як ARTE, Canal +, WDR.

«Я не завжди був режисером. Перед тим я закінчив факультет історії мистецтв Віденського університету. Коли був студентом, мусив ходити у музей. Він мене втомлював і лякав своєю імпозантністю та архітектурними формами. Завжди хотілося десь у куточку поспати. Сьогодні я крокую цим музеєм як у себе вдома, — розповідає Хольцхаузен. — Я інколи думаю, що Австрія сама як музей. У цьому фільмі я зображаю Віденський музей у формі корабля, який уособлює у собі всю Австрію. Він буде актуальний через 20 років так само, як і сьогодні. Під час перегляду є з чого посміятися».

До програми фестивалю також увійшли історія любовного трикутника, що розгортається на австрійському кордоні (фільм Флоріана Флікера «Перетнути кордон»), драма про дівчинку-підлітка, котра намагається завоювати любов матері (картина «Божа роса» Катаріни Мюкштайн) та історія двох братів, котрі залицяються до однієї жінки (стрічка режисера Йоханна Модера «Висока продуктивність»).

«Тиждень австрійського кіно» проходить у Києві, Харкові, Одесі та Львові.

З ПЕРШИХ ВУСТ

Йоханнес Хольцхаузен прилетів у Київ зi Стамбула, де на кінофестивалі презентував «Великий музей». «У Стамбулі відбувалися демонстрації на площі Таксiм. Там чимало протестувальників стали жертвами насилля влади. Це я бачу і тут, як влада хоче підкорити народ, — ділиться враженнями від України австрійський режисер. — Я прибув до Києва вчора увечері й одразу пішов на Майдан. Я перебуваю у полі напруги між політикою і високим мистецтвом».