Щоб засипати «повітряні ями»

30.01.2014

Україна та Європейський Союз готуються до підписання трьох документів про сертифікацію та авіабезпеку. «Це меморандум, який полягає у зближенні сертифікаційних баз України та Євросоюзу, нові робочі домовленості з Європейською агенцією із авіаційної безпеки (EASA) і нова угода контролю за безпекою польотів (SAFA), — сказав голова Державіаслужби Анатолій Колесник і пояснив суть останнього нововведеня: Це коли наші повітряні судна перевіряють у Європі, а ми контролюємо європейські борти».

За словами Колесника, коефіцієнт SAFA у нинішній час становить 0,92, хоча торік становив ще 1,1. Голова Державіаслужби нагадав: його відомство планує підписати Угоду про єдиний авіаційний простір з Євросоюзом 14 березня нинішнього року. Як відомо, угода про спільний авіапростір була одним із небагатьох документів, які Україна парафувала на саміті «Східного партнерства» у Вільнюсі. Як стверджує Анатолій Колесник, нині триває напружена робота над впровадженням цієї домовленості у життя. Вже найближчим часом нам треба буде підписати 84 європейські регуляторні документи, з яких витікає ще 400 нормативних актів.

Державіаслужба прогнозує, що обмеження на польоти між Україною та Євросоюзом будуть скасовані до початку літньої навігації 2015 року. До цього часу обмін правами на польоти іноземних компаній всередині України та вітчизняних компаній у Європі залежатиме від того, як ухвалюватиметься у нашій державі європейське галузеве законодавство. «Цілком ймовірно, що Україна дозволить каботаж іноземним компаніям раніше, ніж таке ж рішення ухвалить Європа щодо вітчизняних перевізників», — сказав Колесник. Хоча... Нині, за його словами, інтересу до внутрішньоукраїнських ліній зарубіжні перевізники не виявляють.