Стережись автомобіля

12.11.2013
Стережись автомобіля

Особливо небезпечними є... пішохідні переходи. (з сайта zakarpattya.net.ua.)

Українські дороги мають стати безпечнішими. Під таким гаслом розпочався національний тиждень безпеки дорожнього руху. Хоча прірва між «є» і «має бути» наразі дуже велика. Хоч за останні чотири роки спостерігається тенденція до зменшення кількості дорожньо–транспортних пригод, та все ж Україна досі лідирує в Європі за рівнем смертності від ДТП.

За офіційними даними, щороку в ДТП гине 3,5 тисячі українців. Неофіційні цифри ще більш шокуючі — 6–7 тисяч загиблих. А ще 100—120 тисяч людей зазнають травм і отримують інвалідність. За словами Михайла Берліна, президента «Асоціації безпеки дорожнього руху», 80% місць у вітчизняних травматологіях займають саме постраждалі у ДТП.

Нещасні випадки на дорогах виникають традиційно через порушення елементарних правил дорожнього руху, перевищення швидкості, водіння у нетверезому стані, безвідповідальну поведінку пішоходів та незадовільний стан підготовки водіїв. Проблеми нібито не нові, але чомусь досі невирішені. «Для суттєвого поліпшення атмосфери на дорогах, по–перше, варто запровадити фотофіксацію порушень, — вважає Олександр Скибінецький, голова координаційної ради «Асоціації безпеки дорожнього руху». — Це дозволить зменшити контакт водія з працівниками ДАІ і зробить покарання невідворотним для всіх порушників. По–друге, треба привести дороги у відповідність до європейських стандартів».

Про якість наших доріг лише лінивий ще не вигадав анекдота. Вони є суттєвим фактором, що впливає на кількість ДТП. Найбільш поширеним видом дорожніх пригод залишається наїзд на пішохода. Одна з причин — неякісна розмітка. Для того щоб перетворити українські «автобани» на американські хайвеї, звісно, потрібно мати багато коштів і часу, але важливіше — мати бажання. «Питання не у вартості. Тут потрібна воля, — вважає Софія Оліфант, генеральний директор компанії, що займається світловідбивними технологіями. — Не варто одразу робити з доріг новорічні ялинки. Треба звернути увагу на найбільш вразливі місця. Зараз це — наземні пішоходні переходи на трасах. Їх не видно у темряві. Тому там гине так багато людей. Їх легко можна обладнати сучасними світловідбиваючими знаками».

У березні цього року український уряд затвердив «Державну цільову програму підвищення рівня безпеки дорожнього руху» до 2016 року. Значні надії спеціалісти покладають на Угоду про Асоціацію з ЄС. На їхню думку, вона дозволить Україні швидше «підтягнути» свої дорожньо–транспортні стандарти до прогресивних світових.

А ТИМ ЧАСОМ...

Швидкість у населених пунктах обмежать до 50 км/год.

Міністерство внутрішніх справ України розробляє зміни у Правила дорожнього руху. Зокрема, пропонують обмежити дозволену швидкість авто в населених пунктах до 50 км/год. Як інформує агенція «Інтерфакс», директор Центру безпеки дорожнього руху і автоматизованих систем при МВС Сергій Будник запевняє, що цьогоріч такі зміни запроваджені не будуть, але «за потреби наступного року будемо їх вносити».

Крім суттєвого обмеження швидкості в населених пунктах, МВС розглядає можливість внесення й інших змін до Правил дорожнього руху зокрема щодо обов’язкової сезонної зміни шин. Також водіям можуть поставити в обов’язок виходити на дорогу ввечері чи вночі у спеціальних світловідбиваючих жилетах. А поки ці зміни обговорюють, МВС готує законопроект щодо змін до ПДР, який планує 1 грудня передати в парламент. Він стосуватиметься використання системи «Гарпун» для автоматичної фіксації перевищення швидкості руху автівки.