ПОДАТКОВА ІНФОРМУЄ

06.08.2013

Не виплатили зарплату вчасно? Вимагайте компенсації!

На нашому заводі часто затримують виплату заробітної плати на кілька тижнів, а іноді і більше місяця. Чи маємо ми у такому випадку право на отримання компенсації?

Іван Стрiтенко,

Київська область

Відповідає ДПІ у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві:

Так, законодавство це передбачає. Підприємства, установи, організації, які затримують виплату працівникам заробітної плати на один і більше календарних місяців, зобов’язані компенсувати громадянам втрату частини доходів.

Тобто, у випадку затримки виплати заробітної плати роботодавець повинен нарахувати та виплатити працівникам компенсацію втрати частини заробітної плати. Сума такої компенсації є додатковою виплатою до заробітної плати, тому включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу працівника.

Звертаємо увагу, що виплата компенсації працівникам за втрату частини заробітної плати у зв’язку з порушенням строків її виплати передбачена Законом України від 24 березня 1995 року № 108/95–ВР «Про оплату праці» (стаття 34). Компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом, для цілей оподаткування податком на доходи фізичних осіб прирівнюються до заробітної плати (підпункт 14.1.48 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України). Такі виплати оподатковуються за ставками, визначеними пунктом 167.1 статті 167 Податкового кодексу України (15% та/або 17%). 

По довідку — без паспорта

Моя дитина — неповнолітня. Чи можна оформити для неї реєстраційний номер облікової карти, якщо паспорт вона ще не отримала?

Світлана Захарченко,

м. Вінниця

Дитина, яка не досягла шістнадцяти років або є неповнолітньою і ще не має паспорта, не може самостійно отримати документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі. Замість неї це може зробити один з батьків (усиновитель, опікун, піклувальник). Для цього необхідно пред’явити свідоцтво про народження дитини та документ, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника). Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською мовою, то треба подати засвідчений у встановленому законодавством порядку переклад такого свідоцтва українською мовою.

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, видається протягом п’яти робочих днів з дня звернення фізичної особи її законного представника або уповноваженої особи до державної податкової інспекції за місцем проживання. У такому документі зазначається реєстраційний номер Облікової картки.

Водночас фізичні особи — громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, отримання доходів, місцезнаходження іншого об’єкта оподаткування, можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, до будь–якої державної податкової інспекції. У такому разі строк видачі документа може бути продовжено до десяти робочих днів.

Відповідна норма передбачена розділом VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб —платників податків. Положення та додатки до нього (форми повідомлень, облікової картки, заяв, довідок тощо затверджено наказом Міністерства фінансів України від 06.11.2012 № 1147.

За надлишкову площу платитимемо тільки з 2014 року!

Бачив інформацію, що сплату податку на нерухоме майно в Україні відтерміновано. Що ж робити тим людям, які вже заплатили податок? Їхні гроші пропадуть?

Василь Нечипорук,

м. Харків

І справді, Верховна Рада України ухвалила у другому читанні Закон про внесення змін до Податкового кодексу щодо об’єктів житлової нерухомості. Відповідно до Закону, податок на нерухомість сплачуватиметься фізичними особами у 2014 році за поточний 2013 рік.

Нагадаємо, що законом також переглянуто розміри житлової нерухомості, на яку застосовуватимуться пільги.

Так, пільга застосовуватиметься для власників:

— квартир, сумарна житлова площа яких не перевищує 120 м. кв.;

— будинків, сумарна житлова площа яких не перевищує 250 м. кв.;

— квартир та будинків — 370 м. кв.

Враховуючи нові правила оподаткування житла, громадяни, які вже сплатили податок, можуть повернути сплачені кошти після набрання чинності цього Закону. Для цього їм потрібно звернутися із заявою до податкової інспекції (територіальних органів Міндоходів).

Також сплачені кошти в поточному році можуть бути зараховані для сплати податку у 2014 році.