«Я» — яка літера в алфавіті?

28.07.2004
«Я» — яка літера в алфавіті?

На вході до прес-центру в «Зоряному» журналістів зустрічає сам власник великого «Я.». (Фото Укрінформ.)

      Позавчора Сергій Тигіпко, керівник центрального виборчого штабу Віктора Януковича, презентував прес-клуб «єдиного кандидата». Як і штаб, центр для преси розташувався на Печерську, в колишньому кінотеатрі «Зоряний», що на розі вулиць Московської і Суворова. Офіс вражає зручністю — кращого приміщення для роботи з журналістами не має жоден із кандидатів у президенти. Кілька комп'ютерів, підключених до інтернету, кімната з телефонами, бар із «відносно дешевою кавою», зал для зустрічей і «малий зал» кінотеатру для більших прес-конференцій, обладнаний комп'ютерною та відеоапаратурою, — все обставлено з шиком у кращих донецьких (чи дніпропетровських, з огляду на походження пана Тигіпка?) традиціях. У дворі — усміхнене зображення Януковича, всередині — тисячі повторів літери «Я», яка, в поєднанні з крапкою, стала логотипом передвиборчої кампанії Прем'єра. Чи не занадто егоїстично? Керівник прес-центру Геннадій Корж пояснює журналістам: згадайте, мовляв, відому пісню, де «в слове «мы» сто тысяч «я».

      «В'їздові» штабу в це приміщення передувало кілька скандалів. Перший, пов'язаний із минулорічним перепродажем «Зоряного» (приватизованого, за даними газети «Деловая столица», за смішну для центру Києва суму — 5 мільйонів гривень) за кілька мільйонів доларів. Другий — із перетворенням у рекордні терміни улюбленого для киян місця відпочинку на неприступну загратовану фортецю, обладнану, як і Кабмін, численними камерами відеоспостереження по периметру й напхану охоронцями зі спецпідрозділу «Титан». Враження не покращує навіть фонтан перед входом, який знову заструменів водою, як у радянські часи. Юлія Мостова у «Дзеркалі тижня» дотепно зауважила, що відеокамери перетворили будівлю на «будку гласності»: «Тепер усі охочі можуть підійти до камер і розповісти все, що вони думають про дії кандидата в президенти». Будьте певні — «титанівці» вас почують.

      За інформацією народного депутата Юрія Кармазіна (фракція «Наша Україна»), «Зоряний» під штаб Януковича переробляли за бюджетні кошти. Проте Сергій Тигіпко ці звинувачення категорично відкидає: «За гроші держави тут нічого не робилося».  Він запевняє, що будівлю ремонтували у приватному порядку. Окрім того, головний штабіст стверджує, що поселився тут не назавжди, а лише на час виборів, бо штаб орендує приміщення кінотеатру. Тож після 31 жовтня у «Зоряному», за словами Тигіпка, знову показуватимуть кіно.

      Сергій Тигіпко зазначив, що в рамках виборчого процесу Янукович працюватиме з журналістами «чесно і відкрито», зокрема, братиме участь у теледебатах. «Я вважаю, що він готовий до цього», — каже голова Нацбанку, який взяв тривалу неоплачувану відпустку, аби «викластися» у виборчій кампанії головного владного кандидата. Тигіпко запевняє, що над іміджем кандидата-Прем'єра не працюють російські піарники: «Російських технологів тут немає, роботу очолює український політтехнолог, а кого він запрошує — то вже його справа». Окрім того, з Януковичем працює група французьких фахівців.

      При цьому відомо, що свого часу «Трудову Україну» консультував відомий французький політтехнолог Жак Сігела. А деякі поінформовані українські ЗМІ головним технологом висуванця влади називають росіянина Марата Гельмана, того самого, що відкрив художню галерею у Києві й на минулих виборах «просував» у парламент об'єднаних соціал-демократів.

      А от Тигіпко стверджує, що сам він із Медведчуком не особливо контактує. На запитання, чи буває у центральному штабі керівник Адміністрації Президента, банкір відповів, що ще жодного разу не був, натомість вони працюють із заступником Медведчука по СДПУ(о) Володимиром Зайцем.

      Кістяк команди «Зоряного» на дві третини складається із «трудовиків», хоча тут працюють також  представники НДП, Партії регіонів та безпартійні. Станом на позавчора, штабісти Януковича нібито назбирали на підтримку патрона понад два мільйони підписів і 5,362 мільйона гривень. Тигіпко прогнозує, що остаточно наповнити передвиборчий фонд до дозволених законом 10 мільйонів гривень їм вдасться до кінця серпня. При цьому він запевняє, що не спускає «рознарядок» зі збору підписів і коштів через обласні та районні держадміністрації. «Якщо у вас є така інформація — не приховуйте її, — сказав Тигіпко. — Якщо у вас будуть такі факти, приходьте прямо сюди, до нас, або звертайтеся в органи судової влади».

      Пан Тигіпко зазначив, що сам їхній кандидат у цьому штабі з'являтиметься дуже рідко. А взагалі, поінформовані люди стверджують, що «Зоряний» — це лише офіційна «ширма», красива обгортка  «донецьких» для преси і громадськості. Тоді як найважливіші рішення прийматимуть в іншому місці. Зокрема, реальний штаб може розташуватися в приміщенні на Музейному провулку, 10, де свого часу базувався мозковий і грошовий центр блоку «За єдину Україну!».

  • Державі потрібна медійна зброя

    Коли Валентина Руденко, радник Президента Віктора Ющенка, у 2006 році на великій нараді у Секретаріаті (тоді так називалася президентська адміністрація) казала, що Росія готується до війни з Україною, інші відповідали, що це її суб’єктивний погляд. >>

  • Як не зробити з суспільного мовлення кінобудку?

    Із минулого квітня, коли врешті-решт прийняли закон про суспільне мовлення, активно обговорюються питання перетворення у нову за суттю і змістом, не залежну від влади структуру державної Національної телекомпанії, видимою частиною якої для широкого загалу є ефіри Першого Національного. >>

  • Микола Томенко: Політичні ток–шоу — маніпулятивні передвиборчі проекти

    Депутат кількох скликань, нині керівник Комітету Верховної Ради з питань свободи слова й інформації Микола Томенко для оприлюднення свого ставлення до телевізійних політичних ток–шоу і їх ведучих активно використовує блогосферу. Він різко негативно ставиться до того, що громадянин іншої країни Савік Шустер веде, по суті, передвиборчі програми, що заборонено законом, і закликає податківців прискіпливіше слідкувати за доходами телевізійників–заробітчан. У розмові з Миколою Володимировичем ми вирішили з’ясувати, чи такі досить радикальні судження й оцінки в інтернет–просторі трансформуються в офіційні депутатські запити й ініціативи. >>

  • Наталія Лигачова: Ситуація з журналістикою гірша, ніж була при Кучмі

    Якщо інформацію про життя в Україні черпати з ефірів телеканалів, можна вважати, що влада тільки те й робить, що дбає про «маленьких» українців, і живемо ми чи не найкраще у світі. Насправді ж маємо суціль економічні й політичні проблеми, а свобода слова засобів масової інформації здебільшого перетворилася на піар можновладців. Чому нас, м’яко кажучи, дезінформують і чи можна боротися з інформаційними маніпуляціями — з цими питаннями ми звернулися до медіа–експерта Наталії Лигачової. >>

  • Юрій Стець: Мій фінансовий стан дозволяє співпрацювати з телеканалом без винагород

    Минулого тижня Верховна Рада 345 голосами призначила на посаду голови стратегічного перед виборами парламентського Комітету з питань свободи слова та інформації Юрія Стеця. З народним депутатом–медійником, кандидатура якого стала компромісом для провладних й опозиційних сил, говоримо про можливості відстоювати права опозиційних журналістів та майбутні парламентські вибори. >>

  • Мовне питання — не просто мовне...

    Запроваджувати День україномовної преси недоцільно — так написала від імені Президента України Ганна Герман у відповіді на звернення Координаційної ради з питань захисту української мови при Київській міській організації товариства «Меморіал» ім. Василя Стуса. Звернення було датоване 25 листопада 2011 року, «Україна молода» писала про цю ініціативу. Відповідь радника Президента — керівника головного управління з гуманітарних і суспільно–політичних питань АП датована 3 січня. Те, що пані Герман не вклалася у визначений законом термін відповіді, — дріб’язок у порівнянні з висловленою позицією влади. >>