Штабна криза

16.04.2013
Штабна криза

Перед стартом третього в сезоні Гран–прі було тільки й розмов про те, що другий пілот «Феррарі» Феліпе Масса може вп’яте поспіль випередити у кваліфікації свого іменитого напарника по команді Фернандо Алонсо. Іспанцеві навіть довелося іронізувати з цього приводу: «Це справжня драма. Я не спав із Гран–прі Австралії, їм тільки рис, і в мене випадає волосся!» Водночас і кваліфікація, і гонка в Шанхаї показали, чому саме Алонсо, а не Масса має перший номер у «Скудерії». Фернандо, який, нагадаємо, двічі вигравав чемпіонат світу, у кваліфікації фінішував на дві позиції вище свого напарника. А почавши гонку з третього місця, доволі легко її виграв. Тоді як бразилець перетнув фінішну лінію шостим.

Так «Феррарі» поклало до командної скарбнички 33 бали і в Кубку конструкторів суттєво скоротило відставання від лідера — «стайні» «Ред булл», чиї пілоти взяли в Шанхаї на двох 12 пунктів. Власне, весь очковий доробок «биків» — справа рук чинного чемпіона світу, лідера австрійської команди Себастьяна Феттеля, тоді як другий номер «Ред булла» Марк Уеббер на 18–му колі зійшов із дистанції. На його боліді посеред траси відлетіло заднє праве колесо.

Загалом, як відзначив австралієць, він провів «чудовий» уїк–енд. Під час кваліфікації через порушення регламенту в питанні кількості залитого пального Марк отримав суворе покарання у вигляді останньої позиції на стартовій решітці. Згодом, прориваючись нагору із хвоста пелотону, він зіткнувся з пілотом «Торо россо» Жаном–Еріком Вернем, а на закуску стався вже згаданий інцидент із колесом.

Не найкращим чином провів Гран–прі Шанхаю й Феттель, який фінішував у гонці четвертим. Вочевидь проїзд повз п’єдестал пов’язаний із помилково обраною «Ред буллом» «гумовою» стратегією. У кваліфікації, на більш повільному «медіумі», Себастьян став лише дев’ятим (нагадаємо, що перші дві кваліфікації сезону виграв саме німець), проте отримав можливість бойового старту на більш витривалій гумі. Проте очікуваної переваги над першою вісімкою гонщиків, які вирушили в гонку на недовго живучому «софті», чинний чемпіон світу не отримав. Хоча, за словами Феттеля, стратегія була правильна. «До другого місця не вистачило трьох секунд, а перше було за межами досяжності», — зазначив Себ.

Третє місце, до речі, посів переможець кваліфікації — Льюїс Хемілтон на «Мерседесі», а перед ним було вже звично потужне цього року «Рено» Кімі Райкконена.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 3–й етап. Гран–прі Китаю. Автодром у Шанхаї. (305,066 км; 56 кіл). Залікова десятка: 1. Алонсо («Феррарі») — 1:36.26,945. 2. Райкконен («Лотус») — відставання 10,168 сек.

3. Хемілтон («Мерседес») — +12,322. 4. Феттель («Ред булл») — +12,525. 5. Баттон («Макларен») — +35,285. 6. Масса («Феррарі») — +40,827. 7. Рікк’ярдо («Торо россо») — +42,691. 8. Ді Реста («Форс Індія») — +51,084. 9. Грожан («Лотус») — +53,423. 10. Хюлькенберг («Заубер») — +56,598.

Загальний залік: Феттель — 52, Райкконен — 49, Алонсо — 43, Хемілтон — 40, Масса — 30, Уеббер («Ред булл») — 26, Баттон — 12, Росберг («Мерседес») — 12, Грожан («Лотус») — 11, Ді Реста — 8, Рікк’ярдо — 6, Сутіль («Форс Індрія») — 6, Хюлькенберг — 5, Перес («Макларен») — 2, Вернь («Торо россо») — 1.

Кубок конструкторів: «Ред булл» — 78, «Феррарі» — 73, «Лотус» — 60, «Мерседес» — 52, «Форс Індія» — 14, «Макларен» — 14, «Торо россо» — 7, «Заубер» — 5.