Руде сонце пустелі

04.01.2013
Руде сонце пустелі

«Рижик», на якому змагатиметься український екіпаж Нестерчука на «Дакарі-2013». (з сайту dakar.net.ua.)

Після зміни прописки гонки «Париж—Дакар» (ралі залишило північ Африки через тамтешню нестабільність) Південна Америка вже вп’яте готується прийняти легендарний рейд, старт якого запланований на 5 січня. Цього року маршрут прокладено територією трьох держав, тоді як раніше організатори обмежувалися двома приймаючими країнами. Щоправда, всі господарі — Перу, Аргентина й Чилі — вже мають досвід облаштування цих перегонів. Якщо попередні ралі–рейди стартували в Аргентині, то нинішній почнеться в столиці Перу — Лімі, де фінішував попередній «Дакар».
Щоб прийняти учасників гонки, на березі Тихого океану, де раніше був міський смітник, спорудили селище «Дакар–Вілледж»; його урочисто відкрив президент Перу Ольянта Умала. Останні кілька днів тут відбуваються адміністративні й технічні перевірки рухомого складу. Першими допуск отримали зіркові гонщики — минулорічні тріумфатори Сіріл Депре, Стефан Петерансель, Алехандро Патронеллі, а також перуанські спортсмени, для яких цьогорічні перегони стануть дебютними. Натомість для української команди «Сікст Юкрейн» на чолі з Вадимом Нестерчуком це вже шостий «Дакар».

Із новим штурманом — до нових висот

Долати 8 000 км маршруту, розділеного на 15 етапів, український пілот буде з новим штурманом — росіянином з українським корінням Володимиром Дем’яненком. Уродженець Сумщини має досвід виступів у складі команди «КамАЗ» і покликаний замінити француза Лорана Ліхтльохтера, з яким минулого року Нестерчук посів 36–те місце у загальному заліку позашляховиків.

Як заявив Вадим перед відльотом до Південної Америки, із новим напарником він усерйоз розраховує поборотися за місце в першій десятці. «Наш досвід і знання є найголовнішим фундаментом для хорошого виступу в гонці. Ми дуже добре підготувалися, маємо хорошу машину і сильну команду. Я не бачу ніяких перешкод для досягнення цієї мети», — каже пілот «Сікст Юкрейн».

Після минулорічного «Дакара» Вадим Нестерчук розглядав можливість заміни його модифікованого помаранчевого «Мітсубісі L 200», що має кличку «Рижик», на «Тойоту». Однак тести, проведені на етапах Кубка світу, не переконали гонщика пересісти на нове авто. За його словами, «Тойота» — важкий автомобіль, який не встигає нормально розганятися на коротких ділянках і важко гальмує.

Хай там як, а настрій у «Сікст Юкрейн» бойовий. «Фінішувати ми вже навчилися, тепер потрібно перемагати. Я задоволений штурманом, він хороший фахівець, і я сподіваюся, що в пісках ми з ним закопуватися не будемо. Але працювати йому доведеться багато, як і всій команді», — зазначає Вадим.

Загалом, як очікується, на старт у Лімі вийдуть близько 780 учасників із більш ніж 50 країн.

Український мотоцикліст Вадим Притуляк, який брав участь у «Дакарі–2011», а минулого року не зміг вийти на дистанцію через травму, в офіційному переліку учасників учора не фігурував.

Битва фаворитів

Якщо Нестерчук і його напіваматорська «Сікст Юкрейн» у кращому разі боротиметься за місце в десятці, то першість розігруватимуть заводські команди. Головний фаворит рейтингу позашляховиків — «Міні», за яку виступає легендарний француз Стефан Петерансель.

Співвітчизник 10–разового переможця «Дакара», мотоцикліст Сіріл Депре на «КТМ» має всі шанси виграти свій п’ятий рейд, адже головний його конкурент Марко Кома через травму не братиме участі в перегонах.

У класі квадроциклів поза конкуренцією брати Патронеллі на «Ямасі», які на двох виграли три з чотирьох їхніх «Дакарів».

А найбільш захопливою, мабуть, буде боротьба за перемогу у класі вантажівок, де російський «КамАЗ–Майстер» намагатиметься повернути собі чемпіонську корону. Минулого року, після того як вийшов «на пенсію» семиразовий тріумфатор «Дакара» Володимир Чагін, ралі виграла команда «Івеко», а «КамАЗ–Майстер» узагалі не потрапив на п’єдестал. Відтак на цьогорічному марафоні росіяни планують реваншуватися. «Наш автомобіль здатен потрапити до призової трійки», — сказав Чагін, який нещодавно став директором «КамАЗ–Майстра».