Ролик не для «галочки»

20.11.2012
Ролик не для «галочки»

Лише один факт із життя соціальної реклами: у 2006 році, після вдало проведеної соціальної кампанії щодо всиновлення, кількість бажаючих взяти в родину сироту збільшилася майже в чотири рази — з 400 до 1500 сімей. «Соціальна реклама — це ефективний інструмент вирішення проблем українського суспільства», — переконаний Олександр Горлов, директор і керівник Біржі соціальної реклами, яка нещодавно відзначила своє п’ятиріччя. На рахунку Біржі — близько 50 рекламних кампаній, під час яких за допомогою рекламних роликів та щитів намагалися привернути увагу суспільства до нагальних проблем: насильства в сім’ї, толерантного ставлення до ВІЛ–інфікованих людей, необхідності використання контрацепції, здорового способу життя, вирішення проблем бездомних тварин, відповідального ставлення до природи та її ресурсів, заохочення донорства крові серед населення тощо.

Виконавчий директор Всеукраїнської рекламної коаліції Максим Лазебник розповів, коли п’ять років тому виникла ідея створити Біржу, соціальної реклами було дуже мало і вона була не надто якісна. Оскільки «соціалка» має некомерційний характер, часто її робили не для того, щоб вирішити проблему, а просто, щоб поставити «галочку», так би мовити. Але працівникам Біржі вдалося залучити до розробки соціальної реклами кращі агенції України, і сьогодні 30—40% соціальної реклами, яку ми бачимо, — підсумок їхньої роботи.

Розробляють соціальну рекламу спеціалісти безоплатно, на власному ентузіазмі, і, як правило, в неробочий час. Жартома кажуть, що це допомагає їм очиститися перед суспільством, адже в комерційній рекламі доводиться рекламувати не завжди корисні речі. До того ж, створюючи саме соціальну рекламу, можна в повній мірі проявити свою креативність та індивідуальність, та ще й при цьому бути корисним для суспільства.

На прес–конференції, присвяченій п’ятиріччю, учасники демонстрували відеоролики власних робіт. Ось реклама, яка заохочує людей гасити полум’я після відпочинку в лісі. Інша — закликає прийти на суботник у рідному місті (остання, за словами організаторів, змусила взяти участь у прибиранні 28 квітня 52 тисячі людей). А ось жінок, які стали жертвами насилля, та неповнолітніх дівчат, які зіткнулися з небажаною вагітністю, заохочують не соромитися звертатися до соціальних служб. Реклама, присвячена Дню вчителя, змушує з вдячністю згадати своїх педагогів. Ролики сучасні, прості і життєві, вражають своєю різноманітністю та креативністю. Інколи саркастичні, інколи сентиментальні. І, що головне, не дратують і не напружують. Адже, на відміну від інших реклам, вони мають на меті не «впарити» якийсь продукт, а застерегти від наслідків зловживання ним, задуматися про безпеку власного життя та навколишнього середовища.

Наталія ГУБА