Пристрасті на «Марині»

06.11.2012
Пристрасті на «Марині»

Райкконен радіє перемозі в ОАЕ. (Рейтер.)

У минулі три сезони гонки в Абу–Дабі були досить нудними в сенсі інтриги. Сприйняття цього Гран–прі рятувала хіба що оригінальна організація: старт — при денному освітленні, фініш — уночі під прожекторами, а також сам антураж автодрому, облаштованого на штучному острові Яс поміж стовідсотково критих трибун. Але Гран–прі Абу–Дабі–2012 був таким багатим на події й гострі відчуття, що їх вистачило б на кілька етапів чемпіонату.

Переміг Кімі Райкконен із «Лотуса», який було вже кидав «Формулу–1», але на цей сезон повернувся. Для фіна це перший такий успіх від часу Гран–прі Бельгії 2009 року. На 18 етапах поточного чемпіонату це вже восьмий переможець. «Сьогодні переді мною була вільна траса, яка дозволила реалізувати швидкість машини», — сказав після фінішу досвідчений гонщик, який був чемпіоном світу 2007 року.

Кімі визнав, що на підсумок перегонів в ОАЕ вплинули кілька аварій та два виїзди машини безпеки. За підсумками кваліфікації Райкконен посів п’яте місце. «Поул» виграв Льюїс Хемілтон із «Макларена» (у головній гонці він лідирував, але зійшов на 20–му колі через проблеми з паливною системою). Лідер сезону Себастьян Феттель мав би стартувати з третьої позиції, але німця оштрафували за те, що після суботніх заїздів із його бака вдалося взяти для контрольної проби лише 850 мл пального замість літра, як передбачає регламент. Тож чинний чемпіон почав гонку з останнього, 24–го, місця. Уже на третині дистанції Себ — завдяки якостям свого «Ред булла» — був 12–м, але... намагаючись уникнути контакту з Рікк’ярдо, Феттель врізався в пінопластовий вказівник, пошкодив переднє антикрило й поїхав міняти його в бокси. Повернувся на трасу знову останнім. Утім, і це не завадило чемпіонському «Ред буллу» потрапити на подіум.

Крім цих ексцесів, на Яс Марині ще вистачало зіткнень, контактів, поламок. Що вже казати, якщо на дев’ятому колі Росберг із «Мерседеса» врізався в «Іспанію» Картікеяна, що мав проблеми з кермом, і... перелетів на своїй машині через болід суперника.

«Що я відчуваю? Нічого особливого...» — у своєму «фірмовому» стилі, повільно і без особливих емоцій підсумовував гонку «гарячий фінський хлопець» Райкконен, відповідаючи на запитання колишнього колеги й суперника Девіда Култхарда, який тепер працює журналістом на Бі–Бі–Сі.

Феттель був більш експансивним і облив Култхарда шампанським — якщо так можна назвати безалкогольну еміратську шипучку. За два етапи до закінчення чемпіонату шанси Себастьяна на третій поспіль титул залишаються найвищими.

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 18–й етап. Гран–прі Абу–Дабі (ОАЕ). Автодром Яс Марина (305,470 км; 55 кіл)

Залікова десятка: 1. Райкконен («Лотус») — 1:45:58.667. 2. Алонсо («Феррарі») — відставання + 0.852.

3. Феттель («Ред булл») — + 4.163.

4. Баттон («Макларен») — + 7.787.

5. Мальдонадо («Уїльямс») — + 13.007. 6. Кобаясі («Заубер») — + 20.076.

7. Масса («Феррарі») — + 22.896.

8. Сенна («Уїльямс») — + 23.542. 9. ді Реста («Форс Індія») — + 24.160. 10. Рікк’ярдо («Торо россо») — + 27.463.

Загальний залік: Феттель — 255, Алонсо — 245, Райкконен — 198, Уеббер («Ред булл») — 167, Хемілтон («Макларен») — 165, Баттон — 153, Масса — 95, Росберг («Мерседес») — 93, Гросжан («Лотус») — 90, Перес– 66, Кобаясі (обидва — «Заубер») — 58...

Кубок конструкторів: «Ред булл» — 422, «Феррарі» — 340, «Макларен» — 318, «Лотус» — 288, «Мерседес» — 136, «Заубер» — 124, «Форс Індія» — 95, «Уїльямс» — 73, «Торо россо» — 22, «Катерхем», «Іспанія», «Марусся» — 0.