Зброя — антиреклама

18.10.2012

Основною зброєю в політичній телеборотьбі на виборах–2012 стала антиреклама. Такий висновок за підсумками моніторингу телеефіру у вересні оприлюднила вчора Академія української преси за участі вчених Інституту соціології НАНУ. Як зазначив президент АПУ Валерій Іванов, «у порівнянні з серпнем частка антиреклами [на ТБ] збільшилася на 1,4 раза — з 54% до 75%». Тобто три чверті рекламних повідомлень у ході виборчої кампанії на ТБ спрямовано проти певних політичних сил. «Зрозуміло, що це не є хорошим показником. Але, на жаль, транслювати таку рекламу в нас не заборонено», — констатує пан Іванов, чия інституція провидить контент–аналіз телеефіру з 2002 року.

Найчастіше антиреклама спрямована на чинну владу та «помаранчеву» команду. «Ми бачимо, що це сьогодення зводить рахунки з минулим, а минуле — із сьогоденням. Майбутнє з рекламної кампанії фактично витіснено», — говорить завідувач відділу соціальних структур Інституту соціології НАН України Сергій Макєєв.

«Тенденції політичної реклами відрізняються від парламентських виборів–2007. Стало більше антиреклами, яскравіше проявилися тенденції «улюблених партій» для деяких каналів. Наприклад, на «1+1» немає реклами «Батьківщини» — провідної опозиційної сили, натомість на цьому каналі найбільше «Нашої України» (27%) і «Свободи» (17%), — зазначає Іванов. На «Новому каналі» та ТРК «Україна» відсутня реклама Компартії, зате на «Україні» найбільше «Регіонів» і «Батьківщини».

Загалом, найбільше політичної реклами дають Перший Національний та канал ТВі. За даними вересневого моніторингу, загальна маса рекламних повідомлень у телеефірі ділилася так: «Батьківщина» — 29%, Партія регіонів — 20%, «Україна — Вперед!» — 12%, «Наша Україна» — 11%, «Свобода» — 6%, «УДАР» — 6%, КПУ — 5%. При цьому за тривалістю рекламного часу попереду «Регіони» — 23%.