Жорсткий фініш

10.07.2012
Жорсткий фініш

Марк Уеббер з «Ред булл» (праворуч)святкує другу перемогу в сезоні. Фото з сайту www.daylife.com.

Особливістю Британії, як відомо, є примхи погоди. Щоб не потрапляти щороку в дощовий полон, організатори тенісного Уїмблдону спорудили на центральному корті розсувний дах. А от інший спортивний об’єкт — гоночну трасу в Сильверстоуні — захистити від опадів нереально. Тож першу частину цьогорічного Гран­прі Великої Британії пілоти «Формули­1» проводили в дощових умовах.

Без сумніву, волога траса — це запорука додаткової інтриги в перегонах, проте надмірна кількість води на асфальтному полотні зробила його непридатним для проведення кваліфікаційної сесії. Замість відведеної регламентом години розподіл місць на стартовій решітці тривав у два з половиною рази довше. Зрештою, «поул­позишн» дістався головному пілотові «Феррарі» та лідеру загального заліку Фернандо Алонсо, який виграв кваліфікацію вперше за два роки, випередивши Марка Уеббера з «Ред булл» і «короля дощу» Міхаеля Шумахера на «Мерседесі».

Не став для іспанця проблемою й старт у неділю — у перший швидкісний поворот Фернандо увійшов на чолі пелотону. Так само легко дворазовий чемпіон збільшував перевагу й надалі, відриваючись від конкурентів. «Після старту Алонсо був дуже швидким, оскільки на відміну від більшості пілотів почав гонку на іншій гумі», — розповів уже після фінішу Уеббер. — Однак я не здавався, сподіваючись, що спрацює наша тактика».

Над трасою нависали хмари, але дощ так і не пішов. Тож розрахунок другого пілота «Ред булл» був простим — якомога швидше позбутися м’якої гуми, яка в умовах сухого треку доволі швидко втрачала свої властивості, й перейти на «довгограючий» хард. Натомість у «Феррарі» залишили швидкісну, але нестійку гуму­софт на фініш гонки (за регламентом, під час «сухих» перегонів гонщик зобов’язаний використати обидва типи шин). Можливо, у «Скудерії» розраховували на дощовий сюрприз, після якого б не довелося перевзуватися у софт, проте дарма.

Таки одягнувши за десять кіл до фінішу м’які шини, Алонсо відчув, що діло гибле. Перевага над Уеббером розтанула, як лід на сонці. Червоний болід пропустив «Ред булл» австралійця майже без боротьби, ледве зберігши другу позицію від зазіхання Уебберового партнера по команді Себастьяна Феттеля.

«Зараз, через десять хвилин після фінішу, я трохи розчарований тим, що втратив перемогу, лідируючи по ходу більшої частини гонки. Утім упевнений — уже через годину я почуватимуся щасливим», — реагував на події Алонсо, якому, попри поразку, вдалося зберегти лідерство в загальному заліку пілотів.

А Марк Уеббер став другим після Алонсо, хто виграв дві гонки в цьому сезоні.

 

ТАБЛО

 

Чемпіонат світу. 9­й етап. Гран­прі Великої Британії. Сильверстоун (306,198 км; 52 кола)

Залікова десятка. 1. Уеббер («Ред булл») — 1:25.11,288. 2. Алонсо («Феррарі») — відставання 3,060 сек. 3. Феттель («Ред булл») — +4,836. 4. Масса («Феррарі») — +9,519. 5. Райкконен — +10,314. 6. Гросжан ( обидва — «Лотус») — +17,101. 7. Шумахер («Мерседес») — +29,153. 8. Хемілтон («Макларен») — +36,463. 9. Сенна («Уїльямс») — +43,347. 10. Баттон («Макларен») — +44,444.

Загальний залік: Алонсо — 129, Уеббер — 116, Феттель — 100, Хемілтон — 92, Райкконен — 83, Росберг («Мерседес») — 75, Гросжан — 61, Баттон — 50, Перес («Заубер»)— 39, Мальдонадо («Уїльямс») — 29, Ді Реста («Форсс Індія») — 27, Шумахер, Масса — 23, Кобаясі («Заубер») — 21, Сенна — 18, Хюлькенберг («Форс Індія») — 17, Вернь — 4, Рік’ярдо («Торо россо») — 2.

Кубок конструкторів: «Ред булл» — 216, «Феррарі» — 152, «Лотус» — 144, «Макларен» — 142, «Мерседес» — 98, «Заубер» — 60, «Уїльямс» — 47, «Форс Індія» — 44, «Торо россо» — 6, «Катерхем», «Марусся», «Іспанія» — 0.

 

АВАРІЯ

 

У жахливу аварію в Даксфорді потрапила пілотеса новачка формулічних перегонів — російської команди «Марусся» — Марія де Вілотта. Під час аеродинамічних тестів болід іспанської гонщиці, яка вперше сіла за кермо цього «залізного коня», зіткнувся з вантажівкою, що стояла обабіч траси. Зіткнення відбулося хоч й на невеликій швидкості, проте основний удар припав у район голови пілота.

До шпиталю жінку доправили в критичному стані, там хірурги упродовж майже доби проводили рятівну та водночас реконструктивну операцію. Щоправда, зберегти праве око пацієнтці не змогли. «Марія залишається в критичному, але стабільному стані», — йдеться в заяві, яку оприлюднила сестра гонщиці Ізабель. Пізніше керівництво «Маруссі» повідомило, що де Вілотта прийшла до тями й розмовляє з рідними.