Вкладник — найкращий друг банкіра!

07.06.2012

Українська банківська система відновлюється — незважаючи на об’єктивні обставини, тобто на економічну ситуацію, та на зусилля держави. Темпи розвитку, за підрахунками аналітиків, не надто швидкі, втім саме така ситуація чи не найбільш вигідна для вкладників: фінустанови йдуть назу­стріч своїм потенційним клієнтам і пропонують вигідні умови обслуговування. Причому йдеться не лише про відсоткові ставки, а й про комплексні пакети обслуговування.

...За перші чотири місяці нинішнього року наші банки заробили 1,8 млрд. грн. За статистикою НБУ, доходи банків за цей період зросли на 2% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року та становлять 46,8 млрд. гривень. А витрати, навпаки, скоротилися на 2,9% і становлять 45 млрд. гривень. Висновки міжнародних рейтингових агенцій залишаються обережними. Так, «Модіс» зазначає, що в Україні продовжуються проблеми в економіці, якi можуть спричинити ризики для сектору впродовж кількох наступних років. Тим часом іноземні банки не тільки виводять свої капітали з нашої держави, а подекуди розглядають український фінринок як можливе поле для інвестицій. Подібну заяву днями зробив представник польської групи «Гетін Холдинг» Рафал Ющак: «Нині ціни (на банківські установи в Україні) упали, то чому б не купити ще один банк?».

Проте експерти негативно ставляться до законодавчих новацій, які віднедавна запроваджені в галузі. Скажімо, заміна терміну «банківські операції» на «банківські послуги» та примус банкірів, які займаються «послугами», виконувати низку не властивих їм функцій: скажімо, повідомляти клієнту розширену інформацію про сплату податків і зборів. «Банки не мають учити клієнта жити», — сказала генеральний директор асоціації «Український кредитно–банківський союз» Галина Оліфер. Але, на думку експертів, саме у такий час, як нині, банківські установи почали активніше орієнтуватися на потреби клієнтів.

Середні депозитні ставки у наших банках за останні місяці дещо зросли — хоча й не кардинально. Так, тримісячні депозити подорожчали на 0,2 пункта — до 14,85%, шестимісячний депозит становить 15,58% річних, дев’ятимісячний — 16,15%, а річний — 16,57%. Тож, аби привабити клієнта, банкіри пішли іншим шляхом і пропонують комплексні варіанти. «Ми запустили новий пакет «ПІБ: Все в одному» як перший крок до реалізації оновленої моделі роздрібного бізнесу, який є універсальною точкою доступу до управління всіма грошима клієнта у банку: депозитного рахунку, автоматичних погашень його кредитів, зарахувань зарплатних коштів, розрахунку за товари і послуги, — каже голова правління «Промінвестбанку» Віктор Башкіров. — Кожна людина таким чином зможе переводити кошти з одного свого рахунку на інший, мати доступ до них у будь–який час доби і у будь–якому місці через цілодобовий контактний центр».

Зокрема, клієнти «ПІБ: Все в одному», залишок яких на рахунках становить від 1 млн. гривень, отримують стовідсоткову знижку за користування пакетом, п’ять безкоштовних операцій на місяць із переводу банківських коштів, таку ж кількість безкоштовного зняття готівки у будь–якому банкоматі світу (що назагал є недешевим задоволенням), три безкоштовні зняття коштів у касі банку, безкоштовний СМС–банкінг. Якщо ж стан рахунку клієнта — від 50 тис грн., то він матиме 50% знижки на обслуговування пакета, але може отримати ще таку ж саму знижку, якщо скористається одним чи кількома кредитними продуктами банку. Таким чином, банк дозволяє клієнтові самостійно моделювати рівень обслуговування у залежності від стану рахунку кожного клієнта. Вплив подібних інновацій на розвиток галузі експерти оцінюють позитивно. n