А подай сюди «Хюндай»!

29.05.2012
А подай сюди «Хюндай»!

Вiдстань вiд Києва до Львова екстрашвидкий експрес долає менш нiж за п’ять годин. (з сайту obozrevatel.ua.)

Перші поїзди пішли! І вже навіть прийшли, та не зовсім так феєрично, як планувалося. Ні тобі урочистостей, які мали місце минулої п’ятниці при запуску промо–рейсу, ні тобі великої кількості пасажирів. Однак біганини навколо новесеньких поїздів кольору вологого асфальту більш ніж достатньо. Коли «УМ» зустрічала і проводжала у швидку путь перших пасажирів розрекламованих поїздів Intercity, то за кількістю працівників вокзалу та обслуговуючого персоналу ледве помітила тих, хто вирішив першовідкривачами проїхатися у люкс–поїздах.
Ажіотажу серед пасажирів не було: із 81 місця у вагонах другого класу було викуплено в середньому по 12—15, ще менше — у вагонах першого класу, де, щоправда, перевозять тільки по 56 пасажирів. Хоч «Укрзалізниця» і повідомляла, що тільки за перші дві доби від 20 травня, початку продажу квитків на «Хюндаї», було викуплено майже 2 тисячі квитків.

Поїзд проводжали, як сина в армію

Із 13–ї колії о 18–й годині 25 хвилин поїзд загуркотів у напрямку Львова. Проводжали його, як сина в армію — усі, хто тільки міг: працівники залізниці і в білих, і в синіх, і в нових червоних формах. «Основними перевагами цих поїздів є, безперечно, ультрашвидкість і комфорт. Та й порівняти є з чим. От подивіться: навпроти стоїть поїзд старого зразка, а тепер подивіться на презентабельний «Хюндай». Тепер, може, зміниться залізниця на краще, з’явиться повага до залізничників», — розповідає «УМ» провідник нового поїзда Геннадій Мединський.

«Усе добре. Працювати навіть простіше», — неохоче відповідають втомлені провідниці новітнього потяга «Intercity+» № 155 рейсом «Харків—Київ», який прибув до столиці о 23–й годині 25 хвилин із запізненням на 10 хвилин. «Цим потягом набагато комфортніше управляти, ніж звичайним. Ступінь пришвидшення, бортові системи — у кращому стані. На відміну від стандартних поїздів, які йдуть зі швидкістю 130—140 км/год., «Хюндай» розвиває швидкість до 160 км/год», — зазначає помічник машиніста поїзда №155 Олександр Кубарєв.

А от пасажири, незважаючи на обіцяний суперкомфорт, із вагонів виходять не такі вже й енергійні, а все одно змучені дорогою. «Я б не сказала, що він набагато комфортніший. Єдине, що відзначила, — те, що він тихіше їде», — каже пасажирка Оксана.

Дорогий наш «Хюндай»...

«Можливо, він і комфортніший. Але ціна не виправдовує себе. Машиною доїхати буде і швидше, і дешевше. Тут ми економимо час лише за рахунок зупинок», — стверджує пасажир Юрій, який у вагоні першого класу доїхав із Харкова до столиці за 464 гривні. «Хоч я й рідко виїжджаю до столиці, але можу сказати, що 4 години із Харкова до Києва — це зовсім ніщо. А от умови обслуговування особливо не відрізняються. Я не розумію, чому квитки так дорого коштують, адже технічно все лишилося практично стандартним, як і в звичайних експресах — окрім швидкості», — зауважує пасажир Дмитро.

...Чимало українців також вважають вартість квитка на суперпоїзд «непідйомною» для свого бюджету. «Є проста пропозиція: всі дружно ігноруємо цей довбаний мега–поїзд. Поїздить він порожнім — може, хоч ціни знизять», — пише один з учасників протест–групи в соціальній мережі «Хюндай» — в ігнор» Юрій Сколоздра. Зараз у цій «антихюндайській» інтернет–групі — близько ста учасників.

Перший віце–прем’єр–міністр Борис Колесніков, який разом iз журналістами проїхався на «Хюндаї» першим (під час промо–туру нового експресу, 25 травня), запевнив: «Уряд за дорученням Президента України розгляне питання скасування ПДВ при купівлі квитків на ці поїзди». За його словами, квитки подешевшають на 16,6%.

Із 27 травня і до 1 вересня нові поїзди курсуватимуть за експериментальним графіком руху: з Києва до Харкова прямуватимуть 4 год. 25 хв. зі швидкістю понад 106 км/год., зі Львова до Києва — 4 год. 55 хв. зі швидкістю понад 116 км/год. На початку червня «Хюндай» з’єднає Київ iз Донецьком, відстань між цими містами поїзд долатиме за 6 год. 30 хв. зі швидкістю понад 112 км/год. Загалом на національному швидкісному коридорі Львів—Київ—Харків—Донецьк на початковому етапі нові поїзди 912,5 км колій долатимуть зі швидкістю до 160 км/год., 398,1 км — до 140км/год., 438,1 км — до 120 км/год.

Залізничники зазначають, що базова модель електропоїзда «Хюндай» спроектована та побудована у відповідності до українських умов. Усі вузли та механізми адаптовані до кліматичних, ландшафтних, технологічних умов, інфраструктури та технічних вимог «Укрзалізниці». Зазначимо, що ширина колії в країнах СНД — 1520 мм, у більшості країн Європи — 1435 мм, пасажирські вагони у країнах Європи мають ширину — 2,9 м, а в Україні та інших державах колишнього СРСР — 3,5 метра, саме це дозволило без погіршення комфортності для пасажирів розмістити ще одне пасажирське крісло.

...Очікується, що наступними містами, до яких курсуватимуть «Хюндаї», стануть Одеса та Дніпропетровськ.

Нащо електорату подорожувати?

Окрім зависокої ціни, введення в експлуатацію «Хюндаїв» потягнуло за собою низку певних негативних зрушень, які назвали «модернізацією». Влада подумала: якщо вже маємо кілька крутих поїздів, то від старих паротягів можна відмовитися, а практику нічних поїздів узагалі знищити приблизно років через п’ять. У цьому певен, зокрема, Борис Колесников. «Вагони зношені», — аргументує міністр інфраструктури. При цьо­му спальні вагони купувати не будуть, власного виробника не підтримають, а продовжать контракт, очевидно, дуже комусь вигідний, з корейською фірмою «Хюндай».

Наслідки чергового «покращення» вже відчули на собі кияни та львів’яни. Найзручніший та достатньо недорогий нічний поїзд №91 «Київ—Львів» відмінили. Утім протести пасажирів були настільки загрозливі, що «дев’яносто перший» повернули на рейки. Перетнути Україну зі Сходу на Захід і навпаки стає просто розкішшю. Якщо раніше квиток на потяг «Львів—Луганськ» коштував 200—300 гривень залежно від класу, то тепер iз пересадками (бо прямий же поїзд відміняють) така мандрівка витрусить iз кишені від 700 до 1150 грн. І це лише в один бік!

Також багатьох хвилює питання, чи буде безпечно їздити на нових поїздах, які місцями мають розвивати швидкість до 200 км за годину, якщо колії залишаються старими, а залізнична дорога не настільки пряма, як у Європі.

Важливий аспект: нічні потяги сприяли розвитку внутрішнього туризму. Це — недорогий, так званий «студентський», варіант подорожі: сідаєш у поїзд у п’ятницю ввечері, в суботу зранку приїздиш у місто, яке хочеш оглянути, цілий день відвідуєш музеї, бродиш історичним центром, спілкуєшся з місцевими жителями, перекушуєш у кав’ярнях, купуєш сувеніри, а ввечері сідаєш на потяг, вкладаєшся на полицю чи п’єш із друзями пиво й обмінюєшся враженнями, а зранку в неділю ти вже у рідному місті. Якщо взяти до уваги, що ціна на квитки у плацкартний вагон (нагадаємо, лише в них діють пільгові знижки), як правило, не перевищувала 100 грн. в один бік, то виходило, що за якихось 300 грн. студент міг подивитися столицю — «місто контрастів», «уламок Європи в Україні» — Львів, колоритну Одесу, зелену Полтаву, побувати біля териконів Донбасу чи у старовинних чернігівських церквах. Раз на місяць чи за півроку викласти третину стипендії за подорож могла велика частина молоді. Що ж буде, якщо квитки подорожчають як мінімум удвічі?

Згідно з опитуванням, проведеним Київським міжнародним інститутом соціології й Інститутом прав людини та запобігання екстремізму й ксенофобії INRPAX, третина (36 відсотків) жителів України ніколи не була в іншому регіоні нашої країни. Найбільш активними виявилися кияни. Серед них не були в інших куточках України лише 3,8 відсотка жителів, а більше половини хоча б раз на рік відвідує інші міста і села за межами області. Найменше подорожують жителі Криму та Західної України. З них ніколи не були в іншому регіоні 45,7 та 47,3 відсотка, відповідно. Зрозуміло, що за таких умов легше розділяти Україну й лякати одну її частину «клятими москалями», а іншу «злобними бандерівцями».

ВАРТО ЗНАТИ

По понеділках, вівторках та середах вартість проїзду в поїздах Hyundai становитиме: у сполученні «Київ—Харків» — 422,91 грн. у 1–му класі та 275,66 грн. у 2–му класі; «Київ—Львів» — 474,89 грн. у 1–му класі та 307,45 грн. у 2–му класі; «Київ—Донецьк» — 564,25 грн. у 1–му класі та 367,75 грн. у 2–му класі. Щочетверга та щосуботи при купівлі квитків діятиме знижка 10%, а вартість проїзду в результаті оформлення проїзного документа в п’ятницю та неділю підвищуватиметься на 10%. Таким чином, у п’ятницю та неділю ціна на квитки наступна: «Київ—Харків» — 464,00 грн (1–й клас), 302,02 грн (2–й клас), «Київ—Львів» — 521,18 (1–й клас), 337,00 (2–й клас), «Київ—Донецьк» — 619,48 (1–й клас), 403,83 (2–й клас). При оформленні квитка на електропоїзди Hyundai у напрямку «туди» та «зворотно» застосовується знижка у розмірі 10% від вартості проїзду.

 

УСІ ЗРУЧНОСТІ

У поїздах «Укрзалізниці» має з’явитися безплатний інтернет за технологією Wi–Fi, повідомив начальник головного пасажирського управління «Укрзалізниці» Олександр Іванько, передає IT–Expert. Цю послугу надаватимуть лише пасажирам першого класу. При цьому послуги надаватиме маловідома компанія «Ведекон». Поки невідомо, чи проходила вона необхідну тендерну процедуру.

 

ДО РЕЧІ

«Укрзалізниця» і корпорація «Хюндай» у грудні 2010 року підписали контракт на поставку 10 швидкісних потягів для перевезення гостей фіналу Євро–2012. Контракт обійдеться Україні в 261 мільйон доларів. Минулого року Борис Колесніков «підрахував», що для того, аби замінити всі 300 поїздів, які зараз курсують Україною, на нові електропоїзди, треба буде замовити 90—120 «Хюндаїв».

 

А ТИМ ЧАСОМ...

Приміські поїзди теж подорожчають?

«Укрзалізниця» заявила, що перевезення на приміських поїздах збиткове. На цей рік компанія відчуває, що втратить на цій послузі 3—4 мільярди гривень. Винні у цьому пільгові категорії громадян, які становлять близько 70 відсотків усіх перевезених пасажирів у приміському сполученні. Очевидно, цю страшну дірку в бюджеті має закрити держава, а потім стягнути ці кошти з простих громадян шляхом підвищення ще якихось податків, тарифів, цін та подібних приємних дрібничок.

Квитки на залізниці знову продаватимуть за паспортами?

Міністр iнфраструктури не бачить іншої можливості боротися зі спекулянтами. Про це він заявив у Донецьку, під час відкриття реконструйованого залізничного вокзалу, передає «Укрінформ». «Продаж квитків потрібно персоніфікувати. Це позбавить залізницю спекуляції проїзними квитками», — сказав Колесніков.