Михайло Поплавський: «Мода зародилася саме в Україні, а потім перемістилася до Франції та Італії»

04.05.2012
Михайло Поплавський: «Мода зародилася саме в Україні, а потім перемістилася до Франції та Італії»

Ректор КНУКіМ і організатор фестивалю Михайло Поплавський разом iз директором Інституту дизайну і реклами Тетяною Кротовою під час прес–конференції.

Із 25 до 27 квітня Національний університет культури і мистецтв втретє зустрічав Всеукраїнський фестиваль дизайну і реклами під девізом «Назустріч Євро–2012». Конкурсанти і журі виступили єдиною командою, в якій кожен додав свою цеглину до розбудови фестивалю як міжнародного.

У ці дні у вузі було особливо гомінко: від творчої атмосфери, яка тут панувала, а також від позитивної енергетики, яка йшла від викладачів та учасників конкурсу. Креативні випускники шкіл і студенти ділилися своїми враженнями, дискутували і, звичайно, з цікавістю споглядали роботи своїх ровесників. Утім календарі, плакати, міні–проекти ландшафтного оформлення парків і будівель, які виставили на двох поверхах одного з корпусів КНУКіМУ, нагадували справжню галерею, де почуваєш себе на захоплюючій екскурсії.

Ідейним натхненником, головою журі фестивалю є ректор Київського національного університету культури і мистецтв Михайло Поплавський. Він вважає, що генератором ідей у сфері дизайну є саме молодь, творчий потенціал якої дуже важливий при підготовці до зустрічі гостей «Євро–2012». «У нас є всі ресурси та можливості, щоб гідно представити нашу державу на світовій арені», — зазначив Михайло Поплавський.

До фестивалю готувалися два місяці. Команда викладачів Інституту дизайну і реклами (КНУКіМ) спрацювала, як завжди, потужно і творчо. Фестиваль швидко набув розмаху, з усіх навчальних закладів України відгукнулися молоді дизайнери. Більше того, якщо у березні надходило до 15 заявок щоденно, то після рекордного марафону української пісні, який став знаковою подією у державі, кількість заявок зросла аж до сорока!

До складу журі залучили провідних майстрів України у сфері графічного дизайну, реклами, поліграфії, інтер’єру, ландшафту, дизайну одягу та перукарського мистецтва: Крістіну Бобкову, Тетяну Островєрхову, Анатолія Жирнова, Ірину Гардабхадзе, Ліану Білякович, Вадима Куцевича, Катерину Гамалію, Ольгу Лагутенко, Дениса Бородаєва, Наталю Удріс, Оксану Чуєву, Андрія Будника, Вадима Абизова, Тетяну Божко.

 

Футбол i фольклор

«З використанням символіки футбольного турніру ми побачили дизайнерські проекти та оригінальні рішення в оформленні вулиць міст, стилів одягу, зачісок. Журі вразили високі результати, переможців визначати довелось нелегко, — зізналася на прес–конференції за підсумками проведення фестивалю директор Інституту дизайну і реклами Тетяна Кротова. — Рівень робіт достатньо кваліфікований, вищий, нiж у попередні два роки. Після ретельного відбору до фіналу дійшли кращі з кращих — понад сто дизайнерських міні–проектів. А на майбутнє, мабуть, треба збільшити кількість призових місць у номінаціях».

«Кафедрі дизайну одягу іноді бракувало слів під час показу, — зазначила член журі Катерина Гамалія. — Чудові сукні, спідниці промовляли самі за себе». А член журі Тетяна Островєрхова не приховувала, що, коли вона побачила сукні і теніски з вкрапленням мотивів фольклору, у неї на очах з’явилися сльози. «Я впевнена, що такі роботи конкурентоспроможні: елегантні, витончені, а головне — з ознаками нашої національної культури», — сказала дизайнер.

Професор КНУКіМу Ірина Гардабхадзе вважає, що деякі проекти — міжнародного рівня. Як підтвердження — вже нині кілька учасників отримали запрошення влаштуватися на роботу. Зокрема, є навіть замовлення з Італії і Франції. Ректор Михайло Поплавський тут же додав: «А в мене здорові амбіції, щоб мода Києва була на першому місці, а Парижа — на другому!».

На запитання журналістської братії, хто ж усе–таки серед переможців найкращий, Михайло Поплавський відповів: «Якщо людина приїхала до нас iз регіону, значить, вона вже повірила в себе і вже перемогла. А на фестивалі вона отримала хорошу позитивну енергетику, бо наша задача — підштовхнути її до нових ідей».

До слова, у каталозі учасників фестивалю, який оперативно випущено, представлені всі роботи учасників, а також вказано їхні координати, щоб з ними за потреби можна було зв’язатися. Володарі гран–прі в кожній із номінацій отримали можливість стажування в одного з провідних світових дизайнерів. А найталановитіші учні шкіл і середніх спеціальних закладів, які брали участь у конкурсі, матимуть змогу вступити до Київського національного університету культури і мистецтв на пільгових умовах та навчатися за рахунок коштів вишу.

Метри дизайну продемонстрували свiй доробок

У рамках фестивалю пройш­ли майстер–класи знаних фахівців дизайну і реклами: Анатолія Жирнова, професора, почесного президента Гільдії ландшафтних підприємців, директора Інституту дизайну і ландшафтного мистецтва Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв; Дениса Бородаєва, креативного директора рекламної агенції Different Board, кандидата мистецтвознавства, члена Спілки дизайнерів України, члена Спілки художників України; Крістіни Бобкової, постійного учасника українських тижнів моди. А також — урочиста церемонія нагородження переможців і гала–концерт.

Українськi самородки дадуть перцю Європi

Фестиваль дизайну та реклами — єдиний в Україні захід подібного рівня. Михайло Поплавський підкреслив, що ніяких комерційних цілей конкурс перед собою не ставить, участь у ньому безкоштовна, а оргкомітет цікавлять лише свіжі ідеї та оригінальні дизайнерські рішення.

«Талановита молодь — наше невичерпне багатство. Якщо уважно дослідити історію, можна зробити висновок: мода зародилася саме в Україні, а потім перемістилася до Франції та Італії. Про Україну в контексті моди говорять багато. Є гідні дизайнери, здатні представити нашу країну на міжнародному рівні. Втім наразі важливо підтримати молодих, дати їм можливість удосконалюватися, розвиватися і досягати професійних висот. Наша мета — виявити талановитих дизайнерів, самородків, випускників шкіл, професійно–технічних училищ, студентів середніх спеціальних та вищих навчальних закладів. Я впевнений: ми на правильному шляху. Всеукраїнський фестиваль дизайну і реклами — творча лабораторія для майбутніх професійних європейських дизайнерів. Дуже приємно, що роботи молодих дизайнерів сьогодні репрезентують Україну в багатогранності її потенціалу, а навчальні заклади, що готують національні кадри у напрямах дизайну одягу, інтер’єру ландшафту, дизайну стилю, зачіски, спрямовують свої зусилля на те, щоб молоді фахівці були здатними атакувати ринок модного бізнесу і дизайну. Тож тримаймо українську хвилю!» — закликав голова журі фестивалю, ректор Київського національного університету культури і мистецтв Михайло Поплавський.

  • Українська пісня іде на новий рекорд

    Такої безпрецедентної події, що чекає на шанувальників української пісні навесні, у країні ще не було! У вихідні, з 31 березня по 2 квітня, на Першому Національному та телеканалі «Ера» відбудеться трансляція музичного телевізійного марафону «Пісня об’єднує нас». Проект у прямому ефірі триватиме 55 годин і має потрапити до Книги рекордів Гіннесса як найдовший у світі музичний телемарафон національної пісні. Про це було заявлено на недавній прес–конференції, що відбулася у прес–центрі Національної телекомпанії України. >>

  • Ліси Черкащини наступного року збільшаться ще на 2000 гектарів

    У Черкасах є мікрорайон зі смарагдовою назвою — Соснівка. Ця назва зовсім не випадкова, адже саме від Соснівки починаються мальовничі ліси Черкаського соснового бору, створені лісівниками старшого покоління. Сьогодні добрі традиції з примноження лісів Черкащини успішно продовжує колектив Черкаського обласного управління лісового господарства: кожного року в області помітно нарощуються посадки нових лісів. Із випередженням планових зобов'язань працюють черкаські лісівники і нинішнього року — підтвердженням сказаного слугують показники виробничої та фінансової діяльності регіонального управління лісового господарства.
    Про роботу черкаських лісівників, про успіхи та проблеми, з якими доводиться їм стикатися, «Україна молода» попросила розповісти начальника Черкаського обласного управління лісового господарства, заслуженого лісівника України, депутата обласної ради Анатолія Карпука, котрий очолює регіональне управління близько восьми років поспіль і вважається на Черкащині не тільки досвідченим фахівцем лісової галузі з багаторічним стажем роботи, а й небайдужою та шанованою людиною. >>

  • Компанія народної довіри

    Холдингова компанія «Київміськбуд» реалізує значущі для столиці проекти і всією своєю діяльністю надає можливість зробити обгрунтовані висновки щодо перспектив містобудівної політики. Безперечним державницьким здобутком компанії за десять років її ринкової діяльності стало розроблення ефективних та надійних схем залучення інвестицій населення в будівництво і стійкий розвиток соціальних програм. >>