Чаплін в опереті

10.06.2004
Чаплін в опереті

      Мертвий сезон — поняття стабільно літнє, невідворотне, зумовлене особливостями мистецького життя-буття. На жаль, для Київської оперети донедавна воно ледь не перетворилося на формулу існування — мінімальна кількість прем'єр, ігнорування або ж квола критика з боку преси, погрози влади відібрати державний статус тощо. Цьогоріч ці сумні тенденції помітно притишили свою динаміку, натомість приводів, аби потішитися за єдиний в Україні Театр оперети, стає дедалі більше.

      У цьому сезоні  Оперета спромоглася на кілька прем'єр і навіть набрала пристойний  розгін на наступні  кілька місяців. Наприкінці 2003-го театр презентував дітворі музичну виставу «Карнавал казок в Україні», у лютому поновив оперету Штрауса «Летюча миша», до весняних канікул підготував «Дюймовочку», а нещодавно запросив усіх своїх шанувальників на мюзикл «Вогні рампи», створений за мотивами кіносценарію Чарлі Чапліна. Цю річ Київ побачить уперше, тому розмови про ексклюзивність у даному контексті дуже навіть доречні. «Ідея «Вогнів рампи» виникла десь рік тому, — каже режисер-постановник Микола Яремків. — П'єса лежала в мне вдома, написали лібрето, музику і взяли до роботи». Подібні речі для режисерів та акторів — занадто спокусливі й небезпечні водночас. Дозволити глядачеві зазирнути за лаштунки — це, перш за все,  відповідально для того, хто зважився на цей крок. Старий клоун Кальверо, улюбленець публіки й добряк, яких мало, вже залишив сцену й ніби має звикати до своєї неминучої старості. Але він так хоче якнайдовше залишити у своїй душі часточку того життя, у якому йому було так комфортно. Зрештою, бути щирим можна і варто як на сцені, так і в житті. Коли всі перехожі відвертаються від дівчини, яка хотіла накласти на себе руки, Кальверо забирає сердешну до себе. З'ясовується, що дівчина ця — балерина, вона хворіє на ревматизм, не може через це танцювати, а тому сенсу у своєму житті вже не бачить. Кальверо переконує її, що це не так... Щасливий фінал у найкращих  традиціях мюзиклів вінчає і «Вогні рампи». 

      Лібрето вистави написала Наталя Дубіна, музику — Геннадій Флоров,  з яким Микола Яремків працює вже дванадцять років. А самі «Вогні рампи» диригент-постановник Володимир Шейко називає етапною роботою: «Вистава є одним із рубіконів, які зараз переходить наш театр». У головних ролях — н. а. України О. Кравченко, Л. Маковецька, О. Трофимчук, з.а. України С. Бондаренко, С. Мельниченко, В. Богомаз, В Рожков та інші актори театру.

      Цю виставу художній керівник театру Богдан Струтинський називає ще й передчуттям 70-річного ювілею, який Театр оперети відзначатиме восени. Передчуттям не поодиноким: ще в цьому сезоні театр планує зафіксувати у своїй історії появу Малої сцени, яка відкриється у червні виставою пана Струтинського «Звана вечеря з італійцями» (за Оффенбахом). І нещодавно оперета відкрила свою персональну сторінку в інтернеті www.kiev-operetta/kiev.ua.