Поворот на схід

26.05.2011
Поворот на схід

«Всередину не заглядати!»: зовнішня респектабельність новинок від «Джилі» контрастує з неякісним пластиком усередині. (Юрія САПОЖНІКОВА)

Міжнародний автосалон «СІА–2011», який учора стартував у Києві, мав значно кращі стартові умови, ніж минулорічний. По–перше, в нашій державі відновлюється автокредитування, а це значить, що зростають обсяги продажів, відкривається нова ніша збуту. По–друге, цьогоріч організаторам вдалося об’єднати виробників та імпортерів. Тож від «СІА» чекали якщо й не сенсації, то хоча б великого кроку вперед. Утiм насправді помітити разючий контраст iз минулорічним, «депресивним», салоном учора було дуже непросто.

Родзинкою «СІА–2011» мала стати презентація нової моделі «КІА Піканто». Київський салон став другим — після Женевського, на якому народу показали, як незграбна, але дешева малолітражка перетворилася на типовий жіночий автомобіль, зберігши при цьому стару назву. Конструктори зробили ставку на слабкий (1,2 літра, 85 к.с.), але економічний двигун, який нібито споживає від 4 до 6,5 літра пального на сто кілометрів. Презентація старого–нового «малюка» вийшла найвидовищнішою, причому машину представляла телезірка Ольга Фреймут. Торік, нагадаємо, цій корейській марці також довірили право бути цвяхом програми — і також з «жіночою» машиною. Тенденція...

Ще один «кореєць» — «Хюндай» — і взагалі діяв за принципом, що повторення — це найкращий метод когось у чомусь переконати. Торік вони показали киянам оновлену «Елантру». А цьогоріч — ... також «Елантру», але вже після фейсліфтингу. Нова машина — дорожча і якісніша — ще щільніше ввійшла у преміальний клас, а «Хюндай» таким чином показав, у якому напрямку рухатиметься компанія. Принаймні на ринку України.

Виняток — нарешті фейсліфтингований «хюндаївський» «Акцент». Свого часу лідер продажів у класі «В» нещодавно призупинив продажі, програючи конкурентам надто вже дешевим і незугарним «обличчям». У новому вигляді цієї вади «Акцент» позбувся, а стартова ціна залишилася на минулому рівні. Натомість справжня новинка «Хюндая» — «І 40», видовжений варіант «35–ї» моделі — до столиці нашої держави привезли просто показати. «Ми ще не знаємо, чи цю машину продаватимуть в Україні», — пояснили нам на стенді дилера.

Один iз небагатьох «європейців» — «Рено» — з дуже умовною новинкою «Флюєнс», яка не так давно продається в салонах. Французько–румунський виробник, об’єднавшись iз «Ніссан», доволі успішно продає свої машини, втім «Флюєнс» може сподобатися переважно шанувальникам марки «Додж»: невеличке лобове і дуже вже вузенькі бокові вікна плюс «китайський» запах дешевої пластмаси у салоні. Українцям показали, що місцевий автовиробник, виявляється, ще не вмер, а приступив до виготовлення чергового «Запорожця». Нова масова машина, скопійована у китайців, що з лютого випускається на ЗАЗі, отримала назву «Форза». За ціною, якістю деталей і навіть різким запахом дешевого пластику її, утiм, практично неможливо відрізнити від традиційної продукції автопрому з Піднебесної.

Самі ж китайські виробники влаштували на «СІА–2011» свій гучний бенефіс: куди би ти не йшов, то тут, то там натикаєшся на різноманітні, часом незнайомі китайські марки. До речі, уряд КНР вважає проблемою, що в країні працює близько двох сотень автовиробників, і проголосив необхідність консолідації брендів. З метою успішнішої експансії на захід. Але поки у офіційного Пекіна ще не дійшли руки до малознаних виробників, вони самі виявляють активність у пошуках ринків збуту. Один з таких — FAW, який поки що продає свою техніку винятково в Китаї і тільки пробує виходити на зовнішні ринки. Після чотирьох років відсутності на український ринок повернувся Brilliance, але — з огляду на ситуацію: їхні продажі провалилися не тільки у нас, а й у Європі — суттєво підкоригував прайс. Якщо раніше «Діамант» коштував від 20 тисяч доларів, то нині — від 14 до 19.

Утiм Brilliance доведеться конкурувати в Україні із щонайменше двома своїми земляками, які вже давно застовбили за собою нішу для шанувальників китайського. Перший з них — «Черрі» — фактично зігнорував останній київський автосалон. На стенді — добре знайомі моделі, які продають ще з докризових часів — а також широко розрекламований Beat. Модель практично пройшла той же самий шлях, що й «Піканто»: із малолітражки «QQ» стала жіночим міні–паркетником. Beat, вузький, високий і з помітно високим кліренсом легко проїде польовою дорогою, але на повороті його водієві треба добре пригальмовувати — стійкість подібних машин є невеликою.

Натомість другий із китайських старожилів — «Джилі» — вирішив усерйоз узятися за Україну. Продукцію компанії представляв радник посольства КНР, а виробник привіз до Києва одразу 5 новинок! «Ми трансформуємо стратегію розвитку», — сказав представник компанії Луань Гуньшень. Зміни у ставленні «Джилі» до свого товару побачити неважко. Якщо спочатку цей виробник брав комплектацією і ціною, то нині доплюсував ще й бездоганний, навіть респектабельний зовнішній вигляд. «Начинка» залишається такою, ніби її зробили сокирою. Натомість «Джилі» має чітку і довготермінову стратегію виходу на український ринок: продажі SL стартують уже в серпні, «Emgrand EC–7» — у 2012 році.

 

КУРЙОЗ

Наперекір ембарго...

Серед виробників зі Сходу впадає у вічі продукція іранської фірми Saipa. Однойменні малолітражки автопрому цієї ісламської країни — старі, повоєнні французькі «Пежо», виготовлені у країні, яка не може закуповувати західну техніку через ембарго. Але якщо «Саманд» (ліцензійна копія «Пежо–405») ще знаходить свого покупця в Україні, то важко навіть уявити охочих придбати, скажімо, «Сайпу 111» чи «Тібу». Тобто якою має бути ціна (наразі представники компанії з нею ще не визначилися), аби охочі знайшлися. Утiм Київський автосалон для «Сайпи» — старт (якщо він таки відбудеться), принаймні дешевший, ніж на Заході.