Ну і як вам це пивце?

28.05.2004
Ну і як вам це пивце?

Олександр Слободян бере першу пробу. (Фото Василя ГРИБА.)

      Прожити літо без пива, певно, так само неможливо, як зиму без снігу. Спека, яка нарешті повертається на наші вулиці після аж занадто затяжної і прохолодної весни, хоч-не-хоч, а таки змушує поцікавитися, що новенького приготували нам пивовари до цьогорічного пивного сезону. Повірте, куштувати буде що. Та чи найбільше здивувати своїх шанувальників прагнуть в акціонерному товаристві «Оболонь». Буквально у вівторок тут, на київському заводі, запустили в роботу нову лінію, здатну заповнювати пивом 110 тисяч  півлітрових пляшок за годину. Це не біда, що одній людині стільки пива не випити і за рік — разом вип'ємо. Бо хоча торік усі підприємства галузі виробили на 13 відсотків більше пива, ніж позаторік, його все одно, виявляється, мало... Тож броварям треба бути у дуже добрій формі, щоб встигати задовольняти все зростаючі апетити українців! І вони встигають.

 

Жодного року без нового кроку

      Новий цех пивзаводу «Оболонь» — справжня мрія пивомана. Уявіть, 4 тисячі квадратних метрів, на яких розташована та сама, найбільша в Україні і одна з найпотужніших у Європі, 110-тисячна лінія з розливу пива, навколо якої працює всього кілька чоловік. За своїми технічними параметрами суперсучасне німецьке обладнання здатне не лише автоматично мити пляшки, розливати пивце, клеїти етикетки, контролювати якість як тари, так і напою, а й виконувати розвантажувально-навантажувальні роботи. Так, кожні 5 хвилин тут може бути розвантаженим від порожньої тари щойно прибулий автомобіль, щоб ще через 5 хвилин уже вирушати в дорогу заповненим щойно розлитим напоєм.

      Реалізація цього масштабного проекту тривала два роки і коштувала 20 мільйонів доларів. А на цьому тижні президент ЗАТ «Оболонь», народний депутат України Олександр Слободян, заступник голови Київської міської держадміністрації Юрій Россада та голова правління німецького концерну KHS доктор Франк Руль у присутності понад 200 гостей урочисто розрізали стрічку, і в новому цеху нарешті смачно запахло свіжим пивом. Щоб «махіна» могла працювати, оболонці підійшли до реконструкції глобально. Придбавши нову варницю, тут збільшили потужності варильного цеху, а також встановили кілька додаткових циліндро-конічних танків, де пивовари зброджують пиво і проводять процес його дозрівання. «Наші танки вважалися найбільшими в світі — 7,2 метра в діаметрі, але ось нещодавно я дізнався, що трохи ширший — на 30 сантиметрів — танк замовили китайці. Так  вони нас обігнали», — пожартував під час вiдкриття лiнiї президент ЗАТ.

      Впровадження 110-тисячної лінії, як зазначив Олександр В'ячеславович, — один із найбільших проектів «Оболоні». «Завдяки цьому ми входимо в трійку найпотужніших заводів Європи», — каже він. Введення нових потужностей зумовлено насамперед зростанням ринку і, звичайно, збільшенням попиту на пиво «Оболонь». «Сьогодні ми займаємо лідируючі позиції на внутрішньому ринку пива. Окрім того, «Оболонь» залишається найбільшим експортером пива за кордон. Скажімо, частка «Оболоні» у загальному імпорті пива в Росію складає 64 відсотки, а в Естонію — 60. Щоб задовольнити попит і наших, і зарубіжних споживачів, ми повинні розширювати свої виробничі потужності», — відзначив Олександр В'ячеславович. Протягом 2003 року компанiя експортувала продукцiї бiльше  нiж на 30 мiльйонiв доларiв.  «Нашi конкуренти не можуть конкурувати з нами в обсягах експорту», — додав пан Слободян.

      «Ми сьогодні відчуваємо особливу гордість за «Оболонь», адже запуск нової лінії — це вже дванадцятий проект, який нам довірило реалізувати керівництво акціонерного товариства, — сказав, вітаючи киян із пуском, доктор Франк Руль, концерн якого виробив і змонтував унікальну лінію. — Сьогодні ми вдвічі горді, оскільки це дійсно найпотужніша лінія, в якій втілено багато останніх технологічних досягнень. Це повна автоматизація усіх процесів, нова концепція логістики, вдосконалений мийний апарат. Словом, це обладнання, яке стовідсотково гарантує бездоганну якість продукції». При цьому представник з Німеччини зізнався журналістам, що з усіх українських пив віддає перевагу оболонському, тож, коли перебуває в Україні, п'є саме його. «Оболонь» — це справді сучасне підприємство, яке не поступається якістю німецьким пивоварам», — наголошує доктор Франк Руль.

      Пораділа за введення нових потужностей і міська влада, адже від цього виграють усі кияни, оскільки ЗАТ «Оболонь» як було, так і залишається найбільшим платником податків у столиці.

«Оболонь Фірмове»: повернення улюбленця

      Але що таке нова лінія, хай навіть найкраща, без нового пива? Тут оболонці також не підвели і запропонували журналістам одним із перших покуштувати «Оболонь Фірмове» — з пляшечок, щойно заповнених у 110-тисячному цеху.

      «Ми постійно працюємо над якістю, тому до пуску нової лінії вирішили випустити новий сорт пива — «Оболонь Фірмове», — розказує «УМ» Валентина Микусевич, директор з якості. — Ми колись випускали таку марку пива і завжди нею гордилися, оскільки вона користувалася високою популярністю і займала високі місця на всіх конкурсах. Тепер настав час її відновити з новою, сучаснішою етикеткою». Вона зізнається, що «Фірмове» пиво належить до найулюбленіших її сортів. «У кожного свій смак на пиво, — каже Валентина Якимівна. — Але особисто я люблю пиво, що має відносну густину сухих речовин десь на рівні 12 відсотків, а алкоголю 5 відсотків. Це такі, як «Преміум» і те саме «Фірмове». Для мене важливо, щоб у пиві була легка «гірчинка».

      А «Оболонь Фірмове» якраз і вирізняється приємною, м'якою гіркотою. «Ми домоглися такого співвідношення гіркоти, що вона не залишається на язиці, коли п'єш це пиво. Його гіркота просто приємно обволікає рот, а потім проходить, що забезпечує «Фірмовому» повний і незабутній смак», — каже пані Валентина. Окрім того, коли ви будете куштувати це пиво, обов'язково звернете увагу на таку густу піну, яка дуже довго стоїть, не проходить. Ну і, звичайно, це «фірмовий» бурштиновий, приємний колір.

      Але найбільше Валентину Якимівну радує те, що нинішня модернізація заводу остаточно знімає всі питання щодо якості готових напоїв. «Ця лінія допоможе нам підтримувати якість на дуже високому рівні, — каже вона. — Зокрема, завдяки потрiйному вакуумуванню, тобто вилученню з пляшки небажаного для такого натурального продукту, як пиво, кисню та замiни його вуглекислотою. Вiдтак напiй зберiгає первиннi смаковi властивостi та збiльшується їх стiйкiсть».

Напій на свій смак вибирає всяк

      Тим часом сам президент Олександр Слободян хоч і каже, що йому подобаються практично всі сорти, віддає перевагу легким пивам — «Світлому» та «Соборному». Щоправда, додаючи, що здебільшого доводиться пити «Безалкогольне», оскільки Олександр В'ячеславович любить сам посидіти за кермом автомобiля.

      Як відомо, «Оболонь Світле» завоювало прихильників тим, що легко п'ється і його можна випити багато. А «Оболонь Соборне» унікальне тим, що при його виробництві, окрім артезіанської води, ячмінного солоду та хмелю, пивовари використовують знежирену кукурудзяну крупу, яка забезпечує м'який смак і особливий аромат. «Жир — це шкідник для пива, бо він убиває пиво і забиває смак», — кажуть фахівці, тому приготувати таке пиво непросто, але на «Оболоні» знають ще й не такі технологічні секрети.

      Зупинятися на досягнутому в акціонерному товаристві не збираються, тут вкладають інвестиції не лише у головний завод, а й у розвиток дочірніх підприємств. Паралельно зі збільшенням пивних потужностей оболонці здійснюють ще три проекти, пов'язані з виходом на ринок нових продуктів. Так, кримським споживачам уже пощастило спробувати новий безалкогольний напій «Тронка», який незабаром з'явиться й у інших регіонах України, а ще на прилавках магазинів уже є нова мінеральна вода — «Прозора». А незабаром у продаж надійде перший слабоалкогольний напій нової молодіжної серії Torsida.

      І це ще не всі сюрпризи нинішнього сезону, які підготували споживачам на «Оболоні». «Зараз як ніколи відчувається загострення конкуренції на ринку, яка полягає у так званій «війні брендів». Ми маємо кілька потужних брендів. А найближчим часом плануємо запустити абсолютно новий пивний бренд, який стане несподіванкою для наших шанувальників», — пообіцяв Олександр В'ячеславович. Також президент подiлився з журналiстами амбiтними планами ЗАТ придбати пивоварний завод у Нiмеччинi. Отже, українська «Оболонь» має всi шанси стати транснацiональною компанiєю.

      Але головне, що на пiдприємствi вмiють бездоганно вгадувати смаки споживачiв. Тому  стежте за новинками — і спрага цим літом вам не загрожує!

 

Довідка «УМ»

      ЗАТ «Оболонь» — єдиний 100-відсотково український виробник пива в Україні. Окрім київського заводу, компанія має дочiрнi пiдприємства у Фастовi та Красиловi, а також  підприємства з корпоративними правами в Охтирці, Рокитному, Космачі, Коломиї, Бершаді та Севастополі. Експортує продукцію у 17 країн світу і є лідером українського пивного експорту. Завдяки цьому пиво «Оболонь» можна придбати у Росії, Польщі, Ізраїлі, Великобританії, Німеччині, Португалії, Іспанії, США і навіть у Кореї.