По головній вулиці — з траурним маршем

12.05.2011
По головній вулиці — з траурним маршем

Жалобний фініш команди «Леопард–трек» на четвертому етапі. (Фото Рейтер.)

Нинішня велогонка «Джиро д’Італія» мала стати найцікавішою за останні роки. 94–ті за ліком перегони присвятили 150–й річниці об’єднання Італії та значно ускладнили маршрут, пустивши його аж по сімнадцяти регіонах країни (із двадцяти наявних). І навіть трохи підняли понижений на початку фінансової кризи призовий фонд, який тепер становить близько 1,2 млн. євро.

Перша супербагатоденна велогонка сезону мала задати ритм для наступних стартів, у тому числі «Тур де Франс» і «Вуельти». Але вже на старті «Джиро д’Італія» затьмарила трагедія.

 

Чорний день

За 30 км до фінішу понеділкового, вже третього, етапу бельгієць Воутер Вейландт із люксембурзької команди «Леопард–трек» упав на крутому спуску, зачепивши педаллю стіну. Лікарі кинулися до скривавленого тіла 26–річного гонщика, намагаючись привести його до тями, але марно. Терміново викликаний гелікоптер доставив Вейландта до шпиталю, де медики продовжили боротьбу за життя спортсмена, але врятувати його, на жаль, не вдалося.

Цей трагічний випадок став четвертим подібним за 102 роки проведення «Джиро» — раніше гонщики в Італії гинули в 1952, 1976 і 1986 роках.

Організатори гонки, висловивши співчуття близьким загиблого, заявили, що їхньої провини в трагедії немає. «Професіональний спорт — це завжди ризик. На жаль, трапилося нещастя, й жодні слова тепер не допоможуть. Але ми готові підтримати родину Воутера», — сказав президент Федерації велоспорту Італії Ренато Ді Рокко. З’ясувалося, що дружина Вейландта перебуває на четвертому місяці вагітності.

Бельгієць не мав їхати цей тур, але за примхою долі потрапив до складу команди через травму одноклубника Даніеле Бенатті. Для італійського спринтера саме «Джиро» мала стати головною гонкою сезону, але він зламав ключицю на квітневому «Турі Романдії». А Воутер тоді лише відходив від свого ушкодження і таки встиг відновитися до італійського гранд–туру. До речі, рік тому він перемагав на одному з відрізків «Джиро» у формі бельгійської команди «Квік степ».

Пам’яті товариша

Через смерть спортсмена організатори скасували церемонію нагородження в понеділок, а вівторковий відрізок разом із гонщиками вирішили присвятити пам’яті загиблого товариша. «Результати четвертого етапу враховувати не будуть», — підтвердив директор «Джиро» Анджело Дзоменьян. Тож позавчора гонщики проїхали 216 км загальною групою, а право завершити етап першими надали партнерам Вейландта по команді — ті перетнули фінішну стрічку, тримаючись за руки.

А вже вчора зранку стало відомо, що «Леопард–трек» вирішила знятися з багатоденки, бо психологічний стан спортсменів не дозволяє їм змагатися. З тієї ж причини залишив Італію й друг Воутера — лідер «стайні» «Гармін», американський спринтер Тайлер Фаррар...

Наш слід на 3500 кілометрах

Загалом на старт «Джиро–2011» вийшло аж 207 гонщиків — представників 23 команд. Із 7 по 29 травня їм належить подолати 21 етап протяжністю 3525 км. Одного разу перегони заїдуть до Австрії, а завершаться роздільним стартом у Мілані — місті, де базується популярна італійська спортивна «Гадзетта делло спорт», що й заснувала «Джиро» в далекому 1909 році.

Фаворитами загального заліку вважають італійців Мікеле Скарпоні («Лямпре–ІСД») і Вінченцо Нібалі («Ліквігас»), а також переможців попередніх років — іспанця Альберто Контадора («Саксобанк») і росіянина Дениса Меньшова («Геокс»).

Україну представляють 31–річний галичанин Ярослав Попович, котрий нині є капітаном американської команди «Радіошек», і 34–річний киянин Володимир Густов із данського «Саксобанку».

Українець Юрій Кривцов уперше їде на «Джиро» за AG2R уже з паспортом громадянина Франції.

Українська корпорація «Індустріальний союз Донбасу», яка раніше фінансувала спільну італійсько–українську команду «ІСД–Нері», тепер підтримує лише суто італійську «Лямпре».

 

ТАБЛО

94–та багатоденна шосейна гонка «Джиро д’Італія»

1–й етап (21,5 км). 1. НТС — 20 хв. 59 сек. 2. «Радіошек» — +0,10. 3. «Ліквігас» — +0,22... 6. «Лямпре–ІСД» — +0,24... 8. «Саксобанк» — +0,30... 16. «AG2R ла мондіаль» — +0,49...

2–й етап (244 км). 1. Петаккі (Італія, «Лямпре–ІСД») — 5 год. 45 хв. 40 сек. 2. Кавендіш (В. Британія, НТС). 3. Беллетті (Італія, «Кольнаго»)... 41. Попович (Україна, «Радіошек»)... 66. Кривцов (Франція, «AG2R ла мондіаль»)... 140. Густов (Україна, «Саксобанк») — час переможця...

3–й етап (173 км). 1. Вісіозо (Іспанія, «Андроні») — 3.57,38. 2. Міллар (В. Британія, «Гармін»). 3. Ластрас (Іспанія, «Мовістар»)... 28. Попович... 101. Густов — +0,21...