Колотнеча за спинами

12.10.2010
Колотнеча за спинами

Феліпе Маса й Вітантоніо Ліуцці зіткнулися ще перед першим поворотом. (Фото Рейтер.)

«Приголомшливий день видався! Вранці — кваліфікація й виграний «поул», уже після полудня — перемога в гонці. Фантастика! У цьому «винна» моя команда, яка бездоганно виконала свою роботу», — так тішився після фінішу в Судзуці Себастьян Феттель із «Ред булла».

Удруге в історії «Формули–1» кваліфікаційний заїзд і вирішальна гонка відбулися в один день, і знову — на японському автодромі «Судзука». Причиною тому стала сильна злива, яка не вщухала в суботу. Тож усі події на 16–му етапі чемпіонату світу перенесли на неділю. Молодий німець без проблем виборов перше місце на стартовій гратці, а вже за кілька годин обливався шампанським на подіумі. Одразу за Феттелем фінішував його напарник по «Ред буллу» Марк Уеббер. Австралієць зберіг лідерство в загальному заліку, Себ Феттель — знову приєднався до суперечки за особисте чемпіонство, а їхня «стайня» утвердилася на чолі протоколу в Кубку конструкторів. «Нас відразу п’ятеро — тих, хто може виграти чемпіонат, — каже Уеббер. — Попереду ще три гонки, і мені потрібно буде найближчим часом знову бути на коні. Упевнений, це мені цілком до снаги».

Загалом, японський етап можна було б вважати нудним, адже шестеро лідерів ішли по бездоганній трасі майже без боротьби й принципових обгонів. Ну хіба що Шумахер на початку розібрався з Баррікелло, а Хемілтон ближче до завершення змушений був віддати четверту позицію партнерові по «Макларену» Баттону через проблеми з коробкою передач. Однак любителі видовища на трибунах і перед екранами телевізорів таки отримали своє. Вистачало і зіткнень, і уламків, і поламок — щоправда, переважно серед машин «другого ешелону». Ще перед першим поворотом росіянин Петров із «Рено» не розминувся з представником «Уїльямса» Хюлькенбергом і врізався у відбійники (Віталія оштрафували — він втратить п’ять позицій на старті наступного Гран–прі Кореї). Так само одразу після старту Масса в’їхав у Ліуцці, а коли на трасу виїхала машина безпеки, ні з того ні з нього спинився без колеса поляк Кубіца («Рено»). Аналогічна халепа спіткала на 49–му колі «мерседесівця» Росберга, а загалом не фінішували вісім пілотів. У підсумку, найкращий результат із початку сезону показали аутсайдери, але знову лишилися без очок: у Ковалайнена й Труллі з «Лотуса» — 12–та і 13–та позиції, Глок із «Вірджин» — 14–й, Сенна («Іспанія») — 15–й.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 16–й етап. Гран–прі Японії. Автодром Судзука (307,471 км; 53 кола)

Залікова десятка: 1. Феттель— 1 год. 30 хв. 27,323 сек. 2. Уеббер (обидва — «Ред булл») — відставання 0,905 сек. 3. Алонсо («Феррарі») — +2,721. 4. Баттон («Макларен») — +13,522. 5. Хемілтон («Макларен») — +39,595. 6. Шумахер («Мерседес») — +59,933. 7. Кобаясі — +1.04,038. 8. Хайдфельд (обидва — «БМВ–Заубер») — +1.09,648. 9. Баррікелло («Уїльямс») — +1.10,846. 10. Буемі («Торо россо») — +1.12,806.

Загальний залік: Уеббер — 220, Алонсо, Феттель — 206, Хемілтон — 192, Баттон — 189, Масса («Феррарі») — 125, Росберг («Мерседес») — 122, Кубіца («Рено») — 114, Шумахер — 54, Сутіл («Форс Індія») — 47, Баррікелло — 41, Кобаясі — 27, Петров («Рено») — 19...

Кубок конструкторів: «Ред булл» — 426, «Макларен» — 381, «Феррарі» — 334, «Мерседес» — 176, «Рено» — 133, «Форс Індія» — 60, «Уїльямс» — 58, «БМВ–Заубер» — 37, «Торо россо» — 11, «Лотус», «Іспанія», «Вірджин» — 0.