СТОЛИЧНА АФІША

01.10.2010
ТЕАТР

П’ятниця, 1 жовтня

Національна опера України
Петро Чайковський «Лебедине озеро»

Театр ім. Івана Франка
Йоганн Шпіс, Крістофер Марло, Гейсельбрехт «Легенда про Фауста»

Молодий театр
Джон Патрік «Моя дорога Памела...»

Театр драми і комедії на Лівому березі
Ірвін Шоу «Так закінчилося літо...»

Майстерня театрального мистецтва «Сузір’я»
Булат Окуджава «У Барабанному провулку», Велика сцена

Театр на Подолі
Антон Чехов «Дядя Ваня», Гостинний двір

Театр «Вільна сцена»
Олександр Грін «Щуролов», 20.00

 

Субота, 2 жовтня

Національна опера України
Джоаккіно Россіні «Попелюшка»

Театр ім. Івана Франка
Євгеній Гришковець «Дредноути», 16.00, Театр у фойє
Нікос Казандзакіс «Грек Зорба»

Молодий театр
Януш Гловацький «Четверта сестра»

Театр драми і комедії на Лівому березі
Луїджі Піранделло «Трохи вина... або 70 обертів», 15.00, Малий зал
Володимир Войнович «Граємо Чонкіна»

Майстерня театрального мистецтва «Сузір’я»
Кобо Абе «Жінка у пісках», Велика сцена

Театр на Подолі
Карло Гольдоні «Трактирниця», Гостинний двір
«Люксембурзький сад», Театральна вітальня

Театр «Вільна сцена»
Олександр Грін «Щуролов»

 

Неділя, 3 жовтня

Національна опера України
Арам Хачатурян «Спартак»

Театр ім. Івана Франка
Вільям Шекспір «Ромео і Джульєтта»

Молодий театр
Володимир Орлов «Золоте курча», 12.00
Жан Ануй «Голубка»

Театр драми і комедії на Лівому березі
Альберт Герні «Не хочу тебе бачити!.. Люблю. Меліса...», 15.00
Михайло Старицький «Нехай одразу двох не любить»

Майстерня театрального мистецтва «Сузір’я»
Джон Маррелл «Сміх лангусти», Велика сцена

Театр на Подолі
Олександр Прогнімак «Ігри олігархів», Гостинний двір

Театр «Вільна сцена»
Роланд Шиммельпфенніг «Жінка з минулого»

Початок вистав, крім зазначених окремо, о 19.00

 

КІНО

Стомільйонна опера

Про фінансові можливості й моральні цінності у новому фільмі Олівера Стоуна

Після тривалого періоду відсутності цікавих пропозицій афіші столичних кінотеатрів замайоріли багатообіцяючими картинами: в український прокат вийшов останній фільм Олівера Стоуна «Уолл–стріт: гроші не сплять», світова прем’єра якого відбулася цього року в Каннах. У сиквелі ми зустрічаємо того самого Гордона Гекко (за виконання цієї ролі в «Уолл–стріт» Майкл Дуглас отримав «Оскара»), який цього разу патронує юного трейдера Джейка Мура (Шіа ЛаБеф), який, у свою чергу, заручений із дочкою Гордона Уїнні Гекко (Кері Мулліген). Цей родинний трикутник створює додаткову емоційну напругу у фільмі, що описує фінансову кризу 2008 року: моральні якості тут протистоять загальному бажанню швидкої та якомога більшої наживи. Відтворюючи події дворічної давнини на прикладі американського суспільства, Олівер Стоун показує, що це бажання є спільним як для акул бізнесу, так і для звичайних найманих працівників (наприклад, мати Джейка — колишня медсестра, відмовляється працювати на «того дядю», натомість входить у смак спекуляцій на ринку нерухомості). Те, що сталося з Америкою, Стоун намагається охарактеризувати реплікою Гордона Гекко: «Якось я сказав, що жадоба — це добре. Тепер це закон... Корінь усього зла у спекуляції». Слухаючи апокаліптичні прогнози акул Уолл–стріт, не зчуваєшся, як ця паніка передається й тобі — хоча удар 2008—2009 року вже в минулому, подальша економічна стагнація видається не менш ймовірною.

У цьому й сила стрічки — повірити історії від початку до кінця. І чи могло бути інакше з фільмом, знятим іменитим Олівером Стоуном, який сам виступив співавтором сценарію, а операторську роботу довірив Родріго Пріето , що створив візуальний образ «Вавилона» та «Горбатої гори». В «Уолл–стріт» для Пріето було головним завданням відтворити світ американського істеблішменту: не шикарно–солодкавий Нью–Йорк із серіалу «Секс і місто», а місто, що уособлює фінансову могутність США, де вертоліт, твори мистецтва та ювелірні прикраси (зйомці діамантів завбільшки з перепелине яйце на благодійному вечорі надано центральне місце), є єдиним лінійним рядом життя у стилі люкс. Зрозуміло, що герой Майкла Дугласа чудово вписується в цей антураж. Зі своєю роллю хлопця з вищого світу чудово справляється й виходець із неблагополучного району Лос–Анджелеса Шіа ЛаБеф. Йому вдалося втілити все, що від нього хотів Стоун: зіграти розумного й амбітного трейдера, який проте не втратив людських якостей. Джейк Мур не є рафінованим борцем за правду: він просто хоче вкласти гроші в потенційно прибутковий проект отримання альтернативної енергії й заразом помститися за смерть свого наставника. У фільмі немає чіткого поділу на чорне й біле: кожен герой, кожна ситуація насичені багатоколірним спектром емоцій. Цей стиль Стоун витримує до останньої сцени, яка дещо порушує стрункий ряд композиції: надто вже солодкавим видається примирення Гордона, його дочки та Джейка. Можливо, режисер хотів урівноважити надто вже брутальний прийом, коли татусь Гекко банально вкрав у доньки сто мільйонів доларів, через які й закрутився сімейний конфлікт.

 

ФЕСТИВАЛІ

Манхеттенський кінофестиваль короткометражних фільмів 2010 (Manhattan Short Film Festival 2010)

Четвертий рік Україна є учасником кіноподії, де глядачі самі визначають найкращі фільми, голосуючи після кожного показу. Цього року Манхеттенський фестиваль охоплює всі шість континентів, а в Україні він проходить у Києві, Одесі, Харкові, Донецьку, Львові, Дніпропетровську і Запоріжжі. На суд глядачів представлено 10 коротких картин. Результати всесвітнього голосування оприлюднять у Нью–Йорку 3 жовтня (4 жовтня за Києвом). 

29 вересня — 3 жовтня

Кінотеатри: «Київ», «Жовтень», «Блокбастер», «Комод».

 

Фестиваль «Азія–Кіно»

Ще один традиційний кінозахід, організований компанією «Артхаус Трафік», мета якого — познайомити українців iз новинками східного кінематографа. Найкращий фільм Азії цього року — трилер «Мати» (реж. Бон Джун–Хо), приз журі Канн — «Спрага» (реж. Пак Чхан–Ук), учасник «Особливого погляду» Канн — «Хахаха» (реж. Хон Сан–Су), новинка у стилі аніме «Острів забуття» (реж. Сінсуке Сато) і фантасмагорична казка «Надувна лялька» (реж. Коре–Еда Хірокадзу).

З 30 вересня у кінотеатрах «Україна», «Жовтень», «Кінопанорама».

Міжнародний музичний фестиваль «Рок Січ»

2—3 жовтня, Труханів острів, 16.00–22.00

Квитки від 50 до150 грн.

Qiev Dance: Fatboy Slim

 

2 жовтня,

Міжнародний виставковий центр на Лівобережній

Квитки від 250 до 600 грн.

 

КОНЦЕРТИ

Джо Кокер
3 жовтня, Палац «Україна», 19.00
Квитки від 100 до 5000 грн.

Morcheeba
4 жовтня, Міжнародний центр культури і мистецтв, 19.00
Квитки від 250 до 1000 грн.

Надія Кадишева
6 жовтня, Палац «Україна», 19.00
Квитки від 160 до 1500 грн.

Гарі Мур
7 жовтня, Палац «Україна», 19.00
Квитки від 250 до 1800 грн.

Limp Bizkit
7 жовтня, Київекспоплаза, 19.00
Квитки від 290 до 450 грн.

 

КЛУБИ

«Дельфін»
3 жовтня, клуб «Бінго», 19.00
Квитки від 150 до 250 грн.

 

ВИСТАВКИ

Андрій Сагайдаковський.
«Портрет відомого художника».
І проект «На столі» (живопис)

Останній у цьому сезоні проект паралельних виставок від арт–центру «Я Галерея». На Волоській, 55/57 представлені картини Андрія Сагайдаковського, а на Хорива, 49Б — третя виставка з циклу «Народне актуальне» кураторів Павла Гудімова та Лідії Лихач, що представляє галерею «Родовід». Обидві виставки ніби доповнюють одна одну: Сагайдаковський досліджує побут художника (представляє стілець, на якому той сидить, чи жакет, який той носить), тоді як митці з іншого проекту (Каленик, Кравцов, Маков, Маценко, Павленко, Перепелиця, Пікуль, Полященко, Равський, Сагайдаковський, Струк, Ялоза, Ярмоленко та інші) звужують свій погляд до предметів, що на столі, тобто представляють натюрморти. Проте в сучасному мистецтві ви не побачите традиційного відтворення фруктів, фазанів, келихів, яким славиться малярство Середньовіччя та Відродження. Сучасні художники прагнуть розширити рамки композиційного рішення. Наприклад, Павло Маков у своїй роботі «Скатертина» показує стіл, знаходячись над ним; Микола Маценко — площинно відображає радянський обід із «першого», «другого» та «третього»; Микита Кравцов ставить квіти у пластиковий пакет. Художники не порушують лише одну традицію — символічність народного малярства.