Підйом і переворот

30.06.2010
Підйом і переворот

Момент аварії Марка Уеббера. (Фото з сайту dailymail.co.uk.)

«Гран–прі Європи безумовно був кроком у правильному напрямку. Якщо ми зможемо продовжувати в тому ж дусі — справи підуть на лад», — так підсумував дев’ятий етап чемпіонату світу пілот команди «Ред булл» Себастьян Феттель. Для нього перемога на мальовничих набережних Валенсії стала сьомою в кар’єрі й другою — в цьому сезоні. Амбітний німець, котрий ніяк не вийде на очікуваний рівень стабільності, у загальному заліку піднявся на третю сходинку. А ось у Кубку конструкторів «Ред булл» погіршив своє становище — тепер відставання від «Макларена» становить 30 пунктів (було 22). Річ у тім, що другий пілот «Биків», австралієць Марк Уеббер, зійшов із дистанції вже на дев’ятому колі — зіткнувся із непоступливим «Лотусом» Хейккі Ковалайнена. Ця аварія виглядала жахливою. Болід Уеббера здійснив повздовжній кульбіт у повітрі, упав догори колесами, а потім перекинувся ще раз і з розгону врізався у гумові відбійники. Але гонщик сам залишив кокпіт і пішов у бокси. Невеликі ушкодження не мають зашкодити Маркові виступити на Гран–прі Великої Британії через два тижні.

Варто зауважити, що «Ред булли» за підсумками кваліфікації знову мали дві чільні позиції стартової решітки (при цьому «поул–позишн» — у Феттеля), але доїхали не всі. Відтак Себ Феттель резонно визнає: аби зламати ситуацію в командному заліку, в очках мають фінішувати обидва гонщики — так, як це роблять британці з «Макларена».

Стабільні Хемілтон і Баттон цього разу фінішували на подіумі — другим і третім. Причому деякі суперники, і найбільше — «Феррарі», протестують проти високого місця Льюїса Хемілтона. Річ у тім, що темношкірий британець після однієї з аварій обігнав машину безпеки, тоді як боліди «Скудерії» лишилися у неспішному каравані за «пейскаром». Регламент перегонів забороняє таку дію. І лідера чемпіонату покарали — проїздом по пітлейну. Однак такий штраф ніяк не вплинув на позицію, яку посів хитрий Льюїс у підсумковому протоколі. Тепер суперники зазначають, що за подібні «коники» потрібно передбачити жорсткіше покарання.

...І про Міхаеля Шумахера, який досі має найбільше фанів. Титулований пілот «Мерседеса» у кваліфікації був 15–м, а в гонці — 16–м. Цього разу — через «проблеми з гальмами й шинами».

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 9–й етап. Гран–прі Європи. Валенсія (310,080 км; 57 кіл)

Залікова десятка: 1. Феттель («Ред булл») — 1:40.29,57; 2. Хемілтон — відставання 5,04; 3. Баттон (обидва «Макларен») — +7,65; 4. Баррікелло («Уїльямс») — +20,62; 5. Кубіца («Рено») — +22,12; 6. Сутіл («Форс–Індія») — +25,16; 7. Кобаясі («БМВ–Заубер») — +30,96; 8. Буемі («Торо россо») — +31,29; 9. Алонсо («Феррарі») — +32,80; 10. Росберг («Мерседес») — +44,30.

Загальний залік: Хемілтон — 127, Баттон — 121, Феттель — 115, Уеббер («Ред булл») — 103, Алонсо — 98, Росберг — 75, Кубіца — 83, Масса («Феррарі») — 67, Шумахер («Мерседес») — 34, Сутіл — 31...

Кубок конструкторів: «Макларен» — 248, «Ред булл» — 218, «Феррарі» — 165, «Мерседес» — 109, «Рено» — 89, «Форс Індія» — 43, «Уїльямс» — 20, «Торо россо» — 10, «Заубер» — 7, «Вірджин», «Іспанія», «Лотус» — 0.