Менше, гірше — дорожче

29.05.2010
Менше, гірше — дорожче

Український легковик «Богдан»: знайдіть десять відмінностей із російською «Ладою».

Вісімнадцятий за ліком Київський міжнародний автосалон Sia, який у ці дні проходить у столиці, назагал виглядає сумно: привид економічної кризи, здається, міцно оселився в його стінах. Для автовиробників та дилерів, що працюють на вітчизняному ринку, початок нинішнього року є навіть гіршим, ніж кризовий 2009–й, коли кількість автопродаж зменшилася на 74%! На 2010–й продавці прогнозують спад ще на десять відсотків. Та й двох головних передумов для покращення ситуації не видно: українці отримують усе менше реальних доходів, а автокредитування працює лише в точковому режимі.

За таких умов очікувати на феєричні новинки не довелося. І справді: компанії виставили в залі переважно моделі, якими давно і з різною успішністю торгують у салонах Заходу і Сходу. Новинка, яку представила компанія Кіа, — «дамська» малолітражка «Венга» — на європейському ринку вже понад рік. Трохи згодом із «каром» ознайомилася Росія, а тепер хетчбек доїхав і до берегів Дніпра. Чогось справді революційного у ньому ми не знайшли: двигун, агрегати — ті ж, що й у його родичів із «Кіа», і найбільша відмінність знаходиться на кермі. Тож, не розтискаючи рук, можна вже не тільки керувати СD–програвачем, а й перемикати світло фар та здійснювати ще низку маніпуляцій.

Ще одна новинка — щоправда, умовна — автомобіль І20 фірми «Хюндай», який уже досить довго фігурує у прайс–листах дилерів цієї фірми, але побачити його в салонах досі не вдавалося. І20, як не дивно, також суто жіночий автомобіль — і має прийти на зміну дамському улюбленцю «Гетцу» цього ж корейського виробництва. Тож поміняти свого застарілого залізного коня на кращий можна за 140 тис. грн.

«Хюндай» — під приємну музику та виступи гімнасток — запропонував публіці ще й одну ніби новинку — «Сонату». І хоча під такою назвою компанія продає автівки вже давно, новий виріб може ввійти до когорти представницького класу: дорогий на вигляд салон, майже трилітровий двигун та ціна під 300 тис. гривень.

Найшикарнішим із павільйонів став, як і передбачалося, «Мерседес». Кабріолет Е–класу мав викликати ахи і охи публіки, і він успішно виправдав надії: пересічним відвідувачам було цікаво почути про технологію ейркар, яка протидіє появі повітряних вихорів над усіма чотирма пасажирами, та про систему, яка підігріває голови всіх, хто знаходиться в салоні. Куточок німецьких автомобільних класиків виразно відрізнявся від сусідів не лише дизайном — організатори вміло підтримали свій імідж люксового продукту. І дівчата–хостеси у них були довгоногіші, і посміхалися вони ширше, і тканина на міні–сукнях виглядала дорожчою, та й навіть буклети відсвічували яскравіше.

Натомість були у павільйоні «відсіки», куди заходили переважно або ностальгуючі за СРСР, або молодь — аби посміятися. «Якщо вам до душі спортивний стиль, то тільки «Лада–пріора» підійде вам», — говорив у супроводі репу записаний голос диктора, тим самим складаючи новий анекдот про «тачку», яка постійно ламається. Російське авто максимально тюнінгували, зробили у варіанті купе та підняли ціну майже вдвічі: 112 тис. гривень проти 60—70, які коштують старші моделі «Лади». Втім відвідувачі констатували, що за такі гроші можна придбати вже і справжню іномарку. «Жигулі»: «сімки», «четвірки», модернізовані «десятки», на яких їздив іще радянський народ, навіть з автоматичною коробкою передач та склопідйомниками виглядали трохи дивно на шоу, головною ідеєю якого має стати показ новинок.

Родзинкою Sіа мав стати показ нового українського легковика — фірми «Богдан». Як виявилося, нового в ньому — лише емблема: латинська літера «В» в еліпсі. Все решта — ... та ж сама «Лада», яку складають на заводі в Черкасах та продають у Росії та інших країнах СНД. У салоні той самий різкий запах неякісної пластмаси, перемикачі, які ламаються в руках, і навіть знамениті блокіратори для дверей із виїмкою під хрестовидну викрутку — добре знайомі всім радянським трудівникам ще з 70–х років. Але якщо на таку техніку є попит, а Росія велика і ціна поміркована... Словом, легковики «Богдана» яскраво показали місце, на якому нині перебуває вітчизняний автопром.

Головний конкурент росіян — китайські виробники — наше шоу проігнорували. Тобто дві найрозкрученіші на українському ринку марки там були, але в залі — лише моделі трирічної давнини. У «Джилі» — три «штуки», у «Чері» — понад п’ять. І це в той час, як на останньому автосалоні в Пекіні лише «Джилі» продемонстрував 39 моделей, більшість з яких були новими! Але, як пояснив представник фірми–дилера, більшість із цих новинок — середнього і вище середнього класу, які на нашому ринку не знайдуть свого клієнта. Тож представники дружньої супердержави наразі збуватимуть у нас свою найдешевшу і, м’яко кажучи, не дуже якісну техніку — тим самим зайвий раз підтверджуючи міф, що «китайці нічого не вміють робити добре». «Може, восени отримаємо нові моделі — вони не матимуть цих проблем із ходовою», — оптимістично заявив консультант одного «китайського» павільйону.

А спеціально для всіх «китаєфобів» — джип нової, маловідомої фірми. Ручка перемикання у ньому ходить майже як у радянському ЗіЛі, а сидіння водія трясеться, якщо той нахиляється вперед.

 

ТЕНДЕНЦІЇ

Купіть «східняка» зараз. Або почекайте на «європейця»

Вітчизняний авторинок, хоча й стагнує, але стає все менш доступним для народу. Таким чином, полюс лояльності до клієнтів знову змінив свій напрямок. Так, ажіотажний попит на легковики, який закінчився у 2008 році з початком економічної кризи, спричинив до обвалу цін. Дилери, опинившись у безвиході, давали знижку до 30%, аби тільки мати оборот. Але водночас реалізатори різко зменшили кількість імпортних машин до України. Тепер склади більшості фірм спорожніли, і продавці не погоджуються навіть на символічну знижку у три відсотки.

Обвал євро (деякі автоскептики прогнозують співвідношення євро до долара — 1:1) зможе здешевити європейські автомобілі, але не сьогодні. Річ у тім, що автівки, якими торгують нині, куплені за курсом 1 євро = 13 гривень. І поки не продадуть їх за сформованими вже цінами, нових, дешевших завозити не будуть.