Після дощику попер!

30.03.2010
Після дощику попер!

Так оригінально закінчив гонку японець Камуї Кобаясі. (Фото Рейтер.)

Удруге поспіль у цьому чемпіонаті німець Себастьян Феттель здобуває «поул–позишн», потім — упевнено лідирує до середини дистанції, але зрештою втрачає таку близьку перемогу через технічні несправності боліда. На першому етапі — Гран–прі Бахрейну — гонщика команди «Ред булл» підвела свічка запалювання, а позавчора в Австралії Феттель «на рівному місці» вилетів у гравієву пастку через проблеми з гальмами. Якщо в Сахірі Себ подарував перемогу іспанцеві Алонсо з «Феррарі», то в Мельбурні головним адресатом «гуманітарної допомоги» виявився британець Дженсон Баттон, який нині представляє «Макларен».

 

Британець виявився гарним синоптиком

Слід сказати, що минулорічний чемпіон світу і сам суттєво доклався до здобуття першого місця. Річ у тім, що гонка в «Альберт парку» почалася під дощем, і для успішності на трасі багато важила правильно обрана стратегія зміни покришок. Баттон угадав із ними найкраще: на дев’ятому колі Дженс несподівано для всіх звернув у бокси і поставив собі м’яку гуму, резонно припустивши, що після дощу траса вже підсохла. Завдяки ранньому піт–стопу чинний чемпіон піднявся з четвертого на друге місце, а потім дочекався й невдачі Себастьяна Феттеля.

«Це було моє власне рішення — так рано перейти на сліки, — розповів згодом Баттон. — Гонщикам завжди набагато простіше оцінити стан траси, адже інженери команди бачать її лише по телевізору». До речі, Дженсон виграв етап у Мельбурні й минулого року.

Аварія на аварії

А початок цієї гонки був захоплюючим. Після першого повороту лідерство захопили Феттель і Феліпе Масса з «Феррарі», тоді як Ніко Росберг із «Ред булла», який стартував із другого місця, та Алонсо втратили кілька позицій. Іспанець зіткнувся з «Мерседесом» Міхаеля Шумахера і пошкодив легендарному німцеві переднє антикрило. Обидва екс–чемпіони продовжили гонку, піднімаючись із «низів». Нинішньому представникові «Феррарі» це вдалося краще, аніж колишньому: Фернандо був на фініші четвертим, одразу за напарником Массою, тоді як Міхаель спромігся потрапити на останню очкову сходинку — десяту, яка принесла лише один заліковий бал.

«Я радий, що вдалося завершити гонку не з порожніми руками. Набрані очки, безумовно, додадуть мені гарного настрою напередодні наступного старту. П’яте місце Росберга розцінюю як дуже гідний результат», — каже семиразовий чемпіон світу, якому ніяк не вдається знову наблизитися до лідируючих позицій. Утім, слід робити знижку на те, що «Мерседес» удосконалює свої машини по ходу першості і має стати справді конкурентоспроможним хіба перед європейськими етапами, тобто аж у травні.

Загалом, чимало команд — і не лише нових — мають проблеми із входженням у сезон. Так, позавчора фінішу дісталися лише 14 пілотів із 24. Труллі на «Лотусі» просто не зміг рушити зі старту (при цьому його партнер Ковалайнен приїхав 13–м). На першому ж колі Кобоясі на «Заубері» зіткнувся з «Уїльямсом» Хюлькенберга і врізався у стіну, вщент розтрощивши свій болід. Крім них, навіть одне повне коло не проїхав Буемі з «Торо россо».

Також зарано завершили гонку Сенна («Іспанія»), Петров («Рено»; росіянин зійшов на десятому колі через помилку з гальмуванням). Порівняно довше протрималися пілоти «Вірджина» Ді Грассі та Глок.

Уперше в житті дістався фінішу на етапі «королівських перегонів» індієць Карун Чандхок («Іспанія»): в нього 14–те місце і п’ять (!) кіл відставання. Альгерсуарі («Торо россо») й де ла Роса («Заубер») показали, відповідно, 11–й і 12–й час.

А справді неочікуваним стало сходження на подіум Роберта Кубіци. І він сам, і команда «Рено» визнали друге місце в головній гонці (після дев’ятого — у кваліфікації) — приємною несподіванкою. Поляк відзначив непрості умови гонки й подякував своїй «стайні» за виконану роботу.

Боротьбу вестимуть дві «стайні»?

Після двох етапів вималювалися дві команди, які виглядають значно краще за решту, — це «Феррарі» й «Макларен». Утім ніхто не здивується, якщо в їхнє майже «класичне» суперництво вже цього тижня на Гран–прі Малайзії втрутяться інші опоненти. Та хоча б Феттель на «Ред буллі». Якщо йому нарешті правильно припасують гальма...

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 2–й етап. Гран–прі Австралії. Мельбурн, траса «Альберт парк». (307,574 км; 58 кіл)

Залікова десятка: 1. Баттон («Макларен») — 1:33.26,531; 2. Кубіца («Рено») — відставання 12,034. 3. Масса («Феррарі») — +14,488. 4. Алонсо («Феррарі») — 16,304. 5. Росберг («Мерседес) — +16,683. 6. Хемілтон («Макларен») — +29,898. 7. Ліуцці («Форс Індія») — +59,847. 8. Баррікелло («Уїльямс») — +1.00,536. 9. Уеббер («Ред булл») — +1.07,319. 10. Шумахер («Мерседес») — +1.09,391.

Загальний залік: Алонсо — 37 очок, Масса — 33, Баттон — 31, Хемілтон — 23, Росберг — 20, Кубіца — 18, Феттель («Ред булл») — 12, Шумахер — 9, Ліуцці — 8, Уеббер — 6, Баррікелло — 5.

Кубок конструкторів: «Феррарі» — 70, «Макларен» — 54, «Мерседес» — 29, «Ред булл», «Рено» — 18, «Форс Індія» — 8, «Уїльямс» — 5, «Торо россо», «Лотус», «Заубер», «Вірджин», «Іспанія» — 0.