На крилах вітру і двох держав

03.03.2010

Щоб піднятися в небо, май­струвати крила вже не потрібно — послідовники Ікара мають у своєму розпорядженні широкий арсенал різного роду літаючих засобів. Чи не найкращий транспорт, який допоможе відволіктися від наземної метушні, дорожніх заторів, помилуватися краєвидами з висоти пташиного польоту, — тепловий аеростат. Проте для членів київського повітроплавного товариства такі «розваги» стоять на другому місці, надто після того, як в Україні створили реєстр національних рекордів із цього неолімпійського виду спорту. Тепер усі їхні думки займає спортивна складова повітроплавства. Своє ім’я в історії виду спорту вирішив залишити й екіпаж у складі грузинського пілота Реваза Утургаурі та нашого співвітчизника Сергія Скалька.

Днями на прес–конференції вони оголосили, що впродовж 2010 року готуватимуться до перельоту через Чорне море за маршрутом Україна — Грузія на тепловому аеростаті з об’ємом оболонки кулі 14 200 куб. м. Дует аеронавтів планує подолати майже 1000 км за 24 години. Як зазначив Утургаурі, в разі успішного приземлення буде встановлено визначне спортивне досягнення, яке водночас стане і національним рекордом України.

Як відомо, поступальний рух повітряної кулі забезпечують потоки атмосферного повітря, адже вона не має свого двигуна. Щоб дістатися місця призначення, пілот маневрує висотою апарата, аби той потрапляв у відповідний повітряний потік. Учасники перельоту за допомогою Морського гідрофізичного інституту АН України проаналізували метеорологічну ситуацію над Чорним морем за останні п’ять років. Учені констатували, що найсприятливіші атмосферні умови, завдяки яким потоки повітря донесуть аеростат від Південного узбережжя Криму до грузинського порту Поті, виникають над акваторією у період з листопада по січень. Саме тому політ запланований на кінець цього року.

Встановлення рекордів — важка, тривала і планомірна праця. Тож на допомогу любителям екстриму прийшли фахівці з Чехії, Росії, Великої Британії, Литви, Туреччини та Швеції. Більше того, політ на водою — це майже гра в рулетку, адже у штурмана немає жодних орієнтирів. Тому мандрівникам допомагатимуть державні структури України і Грузії: переліт координуватимуть адміністрації цивільної авіації.

У рамках підготовки до свого перельоту майбутні рекордсмени минулої неділі допомагали жіночому екіпажу. Тетяна Бейдик і Катерина Клименко встановили національні досягнення на дальність та тривалість польоту. Не вийшло поки що лише піднятися на рекордну висоту.