Довга шухляда Сузуки

06.10.2009
Довга шухляда Сузуки

Себастьян Феттель добре стартував і втримав лідерство до самого фінішу. (Фото Рейтер.)

«Гран–прі Японії», який після трирічної перерви повернувся на автодром «Сузука», виявився вельми нудним дійством. Попри сподівання оптимістів, цей етап не назвав ім’я нового чемпіона. Аби тріумфувати достроково, лідерові команди «Браун» Дженсону Баттону було потрібно набрати на шість очок більше від партнера по «стайні» Рубенса Баррікелло. Однак британець вирішив не ризикувати. За підсумками кваліфікації Баттон узагалі був десятим, а в очкову зону (на восьме місце) потрапив тільки завдяки зіткненню болідів Сутіла й Ковалайнена, котрі йшли перед ним. Баррікелло теж провів не найкращу гонку і фінішував сьомим.

А виграв перегони Себастьян Феттель, для якого цей титул став уже четвертим у кар’єрі й третім — у сезоні. Здобувши «поул–позишн», німець із команди «Ред булл» не дав підстав засумніватися в його перевазі над суперниками, навіть з урахуванням рестарту після вже згаданого зіткнення. «Я все ще можу стати чемпіоном. Звичайно, було б непогано, якби до кінця сезону залишалося не два, а чотири етапи, — сказав Феттель на прес–конференції. — Але ми тут для того, щоб боротись, і будемо сподіватися на наступні перемоги. У нас відмінна машина, ми й надалі прогресуємо, так що — подивимося!».

На двох завершальних «Гран–прі» цього року, в Сан–Паулу та Абу–Дабі, Феттелю слід набрати на 16 очок більше, ніж Баттону (шанси Баррікелло на чемпіонство оглядачі розглядають нижче — мовляв, команда «Браун» зосередиться на підтримці одного пілота). Завдання для австрійської «стайні» дуже складне, але все ж не з царини фанта­стики. А ось у Кубку конструкторів усе ясно на 99,5%: для його здобуття «Брауну» лишилося взяти одне–єдине очко.

З інших подій «Сузуки» варто виділити другий поспіль подіум команди «Тойота». На «домашньому» автодромі в неділю не стартував Тімо Глок — після аварії у кваліфікації, зате Ярно Труллі посів друге місце.

І тільки десятим, обравши тактику одного піт–стопу, фінішував іспанець Фернандо Алонсо — той самий, який напередодні підписав контракт про перехід у сезоні–2010 з «Рено» до «Феррарі». Його напарником у «Скудерії» буде Феліпе Масса: після важкої травми бразилець уже майже цілком відновився і тренується на старих болідах своєї «стайні». А фін Кімі Райкконен, котрий у складі «Феррарі» став чемпіоном світу 2007 року, але так і не став «своїм», очевидно, пересяде за кермо «Макларена».

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 15–й етап. «Гран–прі Японії» (автодром «Сузука», 307,573 км, 53 кола)

Залікова вісімка: Феттель («Ред булл») — 1:28.20,443; Труллі («Тойота») — відставання 4,877; Хемілтон («Макларен») — +6,472; Райкконен («Феррарі») — +7,940; Росберг («Уїльямс») — +8,793; Хайдфельд («БМВ–Заубер») — +9,509; Баррікелло — +10,641; Баттон (обидва — «Браун») — +11,474.

Загальний залік: Баттон — 85, Баррікелло — 71, Феттель — 69, Уеббер («Ред булл») — 51,5; Райкконен — 45, Хемілтон — 43, Росберг — 34,5; Труллі — 30,5; Алонсо («Рено») — 26, Глок («Тойота») — 24, Масса («Феррарі»), Ковалайнен («Макларен») — 22, Хайдфельд — 15...

Кубок конструкторів: «Браун» — 156, «Ред булл» — 120,5; «Феррарі» — 67, «Макларен» — 65, «Тойота» — 54,5; «Уїльямс» — 34,5; «Рено» — 26, «БМВ–Заубер» — 24, «Форс Індія» — 13, «Торо россо» — 5.