Бутерброд без Баттона

23.06.2009
Бутерброд без Баттона

Себастьян Феттель лідирував від самого початку до кінця гонки. (Фото Рейтер.)

У чемпіонат–2009 нарешті повертається інтрига. Переможцем Гран–прі Британії став не «господар» траси у Сильверстоуні Дженсон Баттон, чого очікували майже всі, а пілот із «Ред булла» Себастьян Феттель. 21–річний німець на трасі в Нортгемптонширі взагалі оформив своєрідний «хет–трик»: упевнено виграв кваліфікацію, основну гонку і проїхав найшвидше коло. На другій позиції фінішував партнер Феттеля по «Ред буллу» Марк Уеббер, тож відставання «червоних биків» від команди «Браун» у Кубку конструкторів відчутно скоротилося. Тепер і лідерство Баттона не виглядає аж таким безапеляційним.

 

«Червоний бик» набирає ваги

У рідній Англії Дженсон і в суботу, і в неділю посідав шості місця. Тобто вперше з початку сезону Баттон не дістався подіуму. У Сильверстоуні було видно й навіть дуже чутно — по командному радіо, що головний болід «Брауна» має проблеми з керованістю і ковзає в поворотах. Марку біло–жовто–чорної «стайні» підтримав Рубенс Баррікелло (третя сходинка п’єдесталу), однак попереду ще дев’ять етапів, і якщо тенденція до прогресу «Ред булла» збережеться, ми можемо дочекатися змін на вершині турнірної таблиці.

«У моєму розпорядженні — фантастичний болід, тому гонка склалася просто чудово, — цитує слова Феттеля «Ассошіейтед пресс». — На трасі я був готовий додати ще в будь–який момент. Гран–прі Великої Британії яскраво продемонстрував, що наша команда рухається в абсолютно правильному напрямку, і ми не збираємося зупинятися на досягнутому». Авжеж, Себ виграв уже другий Гран–прі в сезоні.

А загалом, звітний етап вийшов нудним. Обгонів на дистанції майже не траплялося — майже всі перестановки в пелотоні мали місце після заїздів на піт–стопи. Саме через помилку в тактиці — ранній перший заїзд на зміну шин — втратив нагоду здобути перші очки в сезоні японський пілот «Уїльямса» Казукі Накадзіма, який після кваліфікації фігурував на високій п’ятій позиції (у підсумку — 11–й щабель). Натомість привертає увагу поступ «Феррарі»: як видно, «Скудерія» виходить із кризи, і вже обидва її пілоти фінішують в очковій зоні.

А от для «Макларена», «БМВ–Заубера» і «Рено» етап однозначно провальний. Минулорічний чемпіон Льюїс Хемілтон на очах співвітчизників спромігся привести болід тільки на 16–те місце, а інший представник «Макларена» Ко­валайнен узагалі зійшов із дистанції за 24–кола до фінішу через зіткнення у хвості пелотона із Себастієном Бурде.

ФОТА проти ФІА: хрест на «Формулі–1»?

Слід зазначити, що емоції та відчуття від британського етапу є якимись половинчастими і зіжмаканими. По–перше, гонщики позавчора попрощалися з історичним автодромом «Сильверстоун», де свого часу й народилася «Формула–1». У наступному році Гран–прі Великої Британії має приймати Донінгтон.

По–друге — і це головне, «королівські перегони» зараз живуть насамперед розмовами про кризу організації змагань. Нагадаємо, що минулого тижня ФОТА (Асоціація команд
«Ф–1») оголосила про свій намір влаштувати в сезоні–2010 власний, альтернативний чемпіонат. Про своє бажання вийти з чинного дивізіону говорить уже вісім команд, включно з «Феррарі», «Маклареном», «Брауном» і «Рено». Вони висловлюють категоричне невдоволення президентом Міжнародної федерації автоспорту (ФІА) Максом Мослі. Основні закиди — Мослі постійно змінює регламент, не радячись із командами, вносить хаос у змагальний процес, обмежує розміри видатків на вдосконалення машин. «Врятувати «Ф–1»! Максе, йди геть!» — такими плакатами рябіли трибуни в Сильверстоуні, а Мослі, до речі, віддав розпорядження не показувати їх під час телетрансляцій.

Вимога президента ФІА — скоротити розмір витрат кожної команди на сезон до 40 млн. фунтів стерлінгів. Після демаршу ФОТА Мослі запропонував компроміс: скорочення стелі видатків до 86 млн. фунтів на 2010 рік і до 40 млн. — починаючи з 2011–го. Коли команди ФОТА відмели таку пропозицію, ФІА почала погрожувати «розкольникам» судовими позовами. «Окремі команди не можуть диктувати свою волю цілій федерації!» — заявляє Мослі, хоча на його боці — лише аутсайдери з «Уїльямса» і «Форс Індії», а також ще кілька маловідомих «стаєнь», які наразі не входять до «Ф–1».

Головний менеджер «Формули–1» Берні Екклстоун, якому «в разі чого» пророкують посаду керівника нового чемпіонату, закликає всіх припинити сварки й порозумітися. «Команди мають витрачати стільки грошей, скільки вони хочуть. У цьому наші думки збігаються. Ми зробимо все можливе і, я впевнений, знайдемо спільне рішення, — каже Екклстоун. — Думаю, у людей має вистачити здорового глузду, щоб не поставити хрест на проробленій упродовж 60 років роботі».

Підстав для обережного оптимізму додає й той факт, що в пошуках компромісу зацікавлені й «розкольники». Зокрема, директор «стайні» «Макларен–Мерседес» Мартін Уїтмарш говорить: «ФІА і ФОТА ще не досягли у своїх відносинах тієї точки, після якої повернення однозначно неможливе. Ми будемо вести переговори до кінця липня».

 

ТАБЛО

60–й чемпіонат світу з автогонок у класі «Формула–1». 8–й етап. Гран–прі Великої Британії (автодром «Сильверстоун»;

60 кіл, 308,335 км)

Залікова вісімка: 1. Феттель — 1:22.49,328. 2. Уеббер (обидва — «Ред булл») — відставання 15,188. 3. Барікелло («Браун») — +41,175. 4. Масса («Феррарі») — +45,043. 5. Росберг (»Уїльямс») — +45,915. 6. Баттон («Браун») — +1.06,285. 7. Труллі (»Тойота») — +1.08,307. 8. Райкконен (»Феррарі») — +1.09,622.

Загальний залік: Баттон — 64, Баррікелло — 41, Феттель — 39, Уеббер — 35,5, Труллі — 21,5, Масса — 16, Росберг — 15,5, Глок («Тойота») — 13, Алонсо («Рено») — 11, Райкконен — 10, Хемілтон («Макларен») — 9...

Кубок конструкторів: «Браун» — 105, «Ред булл» — 74,5, «Тойота» — 34,5, «Феррарі» — 26, «Уїльямс» — 15,5, «Макларен–Мерседес» — 13, «Рено» — 11, «БМВ–Заубер» — 8, «Торо россо» — 5, «Форс Індія» — 0.