Бравим «Браунам» можуть завадити лише «Червоні бики»

13.05.2009
Бравим «Браунам» можуть завадити лише «Червоні бики»

Дженсон Баттон виставив Рубенсу Баррікелло «могорич» за пропуск на перше місце. (Фото Рейтер.)

Знавці кажуть, що «по–справжньому» чемпіонат «Формули–1» починається лише в Європі — мовляв, на австралійських і азіатських автодромах команди тільки входять у сезон, звикають до нових вимог регламенту. До того ж цього року два з чотирьох етапів були зіпсовані зливами. Тож саме на п’ятий Гран–прі — іспанський — покладали значні надії в сенсі поліпшення якостей болідів одразу кількох команд, котрі на початку чемпіонату несподівано опинилися серед аутсайдерів. Утім сподівання фанів «Макларена», «Феррарі» і Ко виявилися марними: навіть після технічних доопрацювань лідери минулого року не змогли втрутитися в суперечку лідерів нинішніх. Схоже, сезон–2009 пройде під знаком тотального домінування «Брауна» і, значно меншою мірою,«Ред булла». Принаймні в Барселоні «стайня» Росса Брауна відзначилася вже другим переможним дублем, а очільник загального заліку Дженсон Баттон здобув четверту перемогу в п’яти гонках. Третю–четверту сходинки окупували «Червоні бики» з австрійською реєстрацією.

Недільний заїзд на автодромі «Каталунья» можна назвати одним із найнудніших у поточній першості. На трасі, де можливості обгонів дуже обмежені, майже все вирішувалося в боксах. Баттон, котрий стартував із «поул–позишн», на самому початку опинився за спиною в напарника по команді Рубенса Баррікелло. Досвідчений бразилець очолював пелотон упродовж більшої частини дистанції, доки на 51–му колі пропустив уперед англійця. Причому сам Рубіньйо запідозрив у цій оказії позаспортивні чинники.

«Після третьої зміни шин я відчув, що в машини почалися якісь проблеми. Надалі моїм завданням було просто дістатися до фінішу», — пояснює Рубенс. Зі слів 37–річного бразильця можна зрозуміти, що він підозрює керівників команди в роботі на Баттона — тому, мовляв, і поставили «другому номеру» повільнішу гуму. «Я хочу ганятися по–чесному. Якщо я [надалі] побачу хоч натяк на те, що команда віддає перевагу Дженсону, то одразу ж завершу свою кар’єру, — цитує Баррікелло сайт BBC Sport. — Але я гадаю, що Браун до такого не дійде».

Серед інших «цікавинок» етапу варто відзначити новий провал «Феррарі». Формально «Скудерія» виступила краще, ніж на стартових етапах, — Феліпе Масса приїхав на залікове шосте місце. Але ж цього разу в Масси були всі шанси піднятися на подіум! Утім техніки «Феррарі» помилилися з кількістю пального на останній дозаправці, тож наприкінці дистанції благали Феліпе заощаджувати паливо, щоб не заглохнути посеред дороги. Крім того, інший «вершник жеребця з Маранелло» — Кімі Райкконен — через помилкову тактику команди показав поганий результат у кваліфікації, а на 18–му колі зійшов через поламку коробки передач.

 

ТАБЛО

60–й чемпіонат світу з автогонок у класі «Формула–1».
5–й етап. Гран–прі Іспанії (Барселона, автодром «Каталунья»; 66 кіл, 307,104 км)

Залікова вісімка: 1. Баттон — 1:37.19,202. 2. Баррікелло (обидва — «Браун») — відставання 13,056. 3. Уеббер — +13,924. 4. Феттель (обидва — «Ред булл») — +18,941. 5. Алонсо («Рено») — +43,166. 6. Масса («Феррарі») — +50,827.

7. Хайдфельд («БМВ–Заубер») — +52,312. 8. Росберг («Уїльямс») — +1.05,211.

Загальний залік: Баттон — 41, Баррікелло — 27, Феттель — 23, Уеббер — 15,5, Труллі — 14,5, Глок (обидва — «Тойота») — 12, Алонсо, Хемілтон («Макларен») — 9, Хайдфельд — 6, Росберг — 4,5...

Кубок конструкторів: «Браун» — 68, «Ред булл» — 38,5, «Тойота» — 26,5, «Макларен–Мерседес» — 13, «Рено» — 9, «БМВ–Заубер», «Феррарі» — 6, «Уїльямс» — 4,5, «Торо россо» — 4, «Форс Індія» — 0.