«Висока». Чорно–біла. «Кризова»

31.01.2009
«Висока». Чорно–біла. «Кризова»

Та сама ризикована сукня нареченої від Готьє. (Фото Рейтер.)

Відома теза про те, що світ врятує краса, особливо доречна тоді, коли від розмов про економічні негаразди вже нудить. Де–де, а на Тижні високої моди в Парижі прекрасного не бракувало ніколи. Однак без остогидлого слова «криза» цього разу не обійтися, навіть розповідаючи про феєричне свято «от кутюр». Саме вона, клята, змусила організаторів скоротити головне свято моди до мінімуму — «тиждень» тривав лише три дні.

 

Стриманість — не для Гальяно

Але криза минуща, а мистецтво — вічне. Тому хоч економічні негаразди й «пощипали» будинки моди, які працюють у дорогому й невигідному сегменті «от кутюр», для пошиття колекцій, як завжди, були використані найдорожчі тканини й найелітніші аксесуари. Водночас критики відзначили, що, порівняно з докризовими часами, творіння кутюр’є стали трохи стриманішими, а самі покази — менш феєричними.

Утім невгамовний Джон Гальяно намагався влаштувати з показу колекції для дому «Крістіан Діор» барвисте шоу. На створення весняно–літнього гардеробу Гальяно надихали картини фламандських живописців, вишукані туалети придворних французьких модниць XVII століття і стиль 1950–х. Тонкі талії, пишні рукави і спідниці «дзвоником», яскраві кольори — червоний, блакитний, рожевий, гірчичний... Присутнім у залі знаменитостям, і насамперед Діті фон Тіз, сподобалося.

Наступники Валентіно і несподіванки Готьє

Модний дім «Валентіно» оговтується після виходу на пенсію Валентіно Гаравані. Александру Факінетті, яка тоді стала креативним директором компанії, відправили у відставку як таку, що не виправдала довіри. Їй на зміну прийшов дует дизайнерів, котрі багато років розробляли для «Валентіно» лінію аксесуарів — Марія Грація К’юрі та П’єр Паоло Піччолі. Свою колекцію (а її показ проходив у Сорбонні) парочка присвятила засновнику бренду — світлі костюми з коміром–стійкою, сукні з вишивкою, драпірування нагадали Гаравані раннього періоду. Сам Валентіно сидів у першому ряду й залишився задоволеним.

Колекцію Жана Поля Готьє фахівці назва­ли «позачасовою» — мовляв, таке кожна модниця залюбки одягла б як двадцять років тому, так і ще через двадцять. А все тому, що цього разу «погане дитя» французької моди надихнулося класикою: сувора чорно–біла гама, строгі лінії, підкреслена талія, сукні а ля чоловічі смокінги (дві з них на запрошення Готьє демонструвала топ–модель кінця 1980–х Інес де ля Фрессанж). Однак свою бешкетницьку натуру Жан Поль не втримав, завершивши показ прозорим туалетом нареченої.

Армані ставить на синьо–жовте

У бренду «Армані Privе» також домінувала чорно–біла гама, яку Джор­джіо Армані роз­бавив кількома пурпуровими і сліпучо–синіми туалетами. Сині жакети дизайнер пропонує поєднувати з яскраво–жовтими брюками і спідницями, тож патріотично налаштованим українським модницям цьогорічна висока мода від Армані буде до вподоби.

Яскравими кольо­рами, які нагадували таїтянські полотна Гогена, потішив бренд «Крістіан Лакруа». Карл Лагерфельд у колекції для дому «Шанель» надав перевагу білому. Улюбленець голлівудських зірок, дизайнер ліванського походження Елі Сааб обрав переважно пастельні кольори.

Загалом у Па­рижі пройшло 23 дефіле «от кутюр».